paul64 Posted June 3, 2010 Posted June 3, 2010 Heren, Wie van jullie heeft ervaring met Kai Internationale Wegenhulp in het buiten land, vervangend vervoer of zelfs een overnachting enz. Ik zou daar meer van willen weten omdat naast mijn Kai Garantie pakket ik zelf nog steeds bij de ANWB zit met allen buiten land optie Quote
patten Posted June 3, 2010 Posted June 3, 2010 Het is Kia (niet Kai) internationale pechhulp. Ik heb er geen ervaring mee, maar naar wat ik lees/hoor is dit prima geregeld. Ik heb de laatste 12 jaar alleen nieuw/jong gereden en heb dus ook 12 jaar terug mijn ANWB opgezegd. De internationale pechhulpvoorzieningen zijn prima tegenwoordig. Hoe het echter exact zit in het geval dat jij omschrijft, dat weet ik ook niet. Als ik jou was dan zou ik een telefoontje plegen naar de Kia dealer, of een mailtje sturen naar Kia.NL. Of even aanmelden op www.mijnkia.nl Daar is het vast ook te vinden onder de voorwaarden. Het lijkt me niet dat indien jij halverwege je vakantie bent (kwa reis dan), dat je dan ineens je auto op moet halen. Ik denk dat dit op de terugweg ook kan. Quote
Venga1 Posted June 4, 2010 Posted June 4, 2010 Het is Kia (niet Kai) internationale pechhulp.(kwa reis dan). Wat staat dat toch steeds lelijk. KAi kan ik me nog voorstellen,Dit gebeurt vanzelf als je typt en de letters door elkaar haalt. Maar kwa niet Waarom iemand verbeteren? Volgende keer gewoon qua Quote
Woeper Posted June 4, 2010 Posted June 4, 2010 Wij hebben een aantal jaren geleden de ANWB wegenwachtservice + buitenland hulp opgezegd, en gelukkig hebben wij bij Kia nog nooit pech hulp hoeven inschakelen en dat hopen wij ook zo te houden, maar je weet nooit. Wat wij nog wel bij de ANWB hebben is de ANWB Basis ( Quote
bigwade Posted June 4, 2010 Posted June 4, 2010 Dit vind ik toch een heel interessant topic. Ervaringen van pech-hulp van Kia in NL en er buiten worden (door mij iig) bijzonder op prijs gesteld. Auto terugbrengen 1000km verderop vind ik geen leuke optie. Kom dus maar op met die ervaringen...... Zal vanwege betrouwbaarheid Kia's wel weinig respons op komen bedenk ik me net, HAHA! Quote
Biersmurf Posted June 4, 2010 Posted June 4, 2010 Ik heb de KIApech-hulp nog niet kunnen testen omdat ik de laatste keer beroep deed op de 'betalende pechverhelping' . Ik durf die 'betalende pechverhelping' gewoon niet opzeggen omdat 'ze wel goed werkt', m'n dealer die 'gratis KIApechverhelping' niet in detail kent en ik tot nu toe geen deftig antwoord van KIA.BE heb gekregen op m'n vragen .... jaja ik weet het "alles staat in het boekje" dat bij de auto geleverd wordt maar met dergelijk antwoord ben ik dus niet tevree Mochten er mensen dus ervaring hebben met deze service in het buitenland ... laat het aub weten. Quote
OutOfFocus Posted June 7, 2010 Posted June 7, 2010 Tsja dit is natuurlijk een inkoppertje ... Wie gaat er dan ook een Peugeot rijden !? Quote
jeroen1970 Posted June 8, 2010 Posted June 8, 2010 In zoverre ik het snel allemaal gelezen heb (zou het op mijn gemak moeten doen weet ik ) Lijkt me de ANWB betere en uitgebreide service te hebben, dan de Kia. Wij hebben bij de ANWB het uitgebreide pakket, en twijfelen nu of we dit wel op moeten zeggen. Vooral mijn vrouw die veel in de auto rijd, vraagt zichzelf af, of Kia service ook een band voor haar wisselt als ze een lekke band heeft? Dus ben ook erg benieuwd naar de praktijkervaringen. Jeroen Quote
Relena Posted June 8, 2010 Posted June 8, 2010 Ook wij blijven lid van de ANWB, Kia is nieuw voor ons. Hebben nog geen ervaring met de auto service. Alleen met de Kroymans affaire en daar waren we niet blij met de oplossingen van het Kia management. Quote
KIASOULAP Posted June 8, 2010 Posted June 8, 2010 Volgens de verkoper heeft KIA de assistentie voor in Nederland zelfs ondergebracht bij de ANWB. Als je dus het KIA-alarmnummer belt, zou er ANWB langs komen. Ik hoop dit echter nooit mee te hoeven maken. Quote
ger.w. Posted June 8, 2010 Posted June 8, 2010 (edited) Ik kreeg de volgende brochure bij de aflevering van mijn auto. Er zit ook een pasje bij met telefoonnummers die in geval van pech gebeld kunnen worden. Het is exact dezelfde service als de ANWB Enige voorwaarde is dat de auto het juiste onderhoud krijgt op datum/kilometrage. De hulp wordt dan weer voor een jaar verlengd. Overigens wordt er in de folder (nog) gesproken over een garantietermijn van 3 jaar (en geen 7 jaar). Maar dat heeft alleen invloed op de onderdelen en arbeidsloon. Ik denk dat er nog een nieuwe folder gedrukt moet worden. De brochure heb ik even gescand voor jullie. Ik heb mijn lidmaatschap van de ANWB al jaren geleden opgezegd met deze hulp achter de hand. Ik ga niet dubbel betalen voor dezelfde dienstverlening. Er is ook de nodige publiciteit over geweest. Kijk maar eens op: http://www.volkskrant.nl/economie/article143897.ece/ANWB_maskeert_overbodig_lidmaatschap Edited June 8, 2010 by ger.w. aanvulling Quote
KIASOULAP Posted June 8, 2010 Posted June 8, 2010 Voila, hetzelfde verhaal als bij de dealer waar ik mijn auto kocht. Drie jaar bij onderhoud door door KIA erkende garages... Quote
patten Posted June 8, 2010 Posted June 8, 2010 Die drie jaar heb je ongeacht de dealer. Als het onderhoud maar volgens de normen van Kia wordt uitgevoerd, dan is het goed. En na die drie jaar dan kan het alleen verlengd worden door een Kia dealer. Dit heb ik begrepen van mijn ex-Kia dealer. Hij biedt na die drie jaar telkens een gratis jaar pechhulp aan. Voila, hetzelfde verhaal als bij de dealer waar ik mijn auto kocht. Drie jaar bij onderhoud door door KIA erkende garages... Quote
ger.w. Posted June 8, 2010 Posted June 8, 2010 Die drie jaar heb je ongeacht de dealer. Als het onderhoud maar volgens de normen van Kia wordt uitgevoerd, dan is het goed.En na die drie jaar dan kan het alleen verlengd worden door een Kia dealer. Dit heb ik begrepen van mijn ex-Kia dealer. Hij biedt na die drie jaar telkens een gratis jaar pechhulp aan. Klopt dat was het. Je hebt 3 jaar recht op hulp ongeacht waar je je auto laat onderhouden (wel op tijd en zo) Na 3 jaar kan idd alleen de kia dealer verlengen en die doet dat....juist als je keurig de grote en kleine beurten bij hem (haar ??) laat doen. Ik was dat even vergeten maar je hebt gelijk Quote
paul64 Posted June 8, 2010 Author Posted June 8, 2010 (edited) Hoe moet ik deze tekst lezen:?: Stel ik ben op de heen reis van mij vakantie (die totaal vier weken duurt ) in mijn Kia van 2 weken jong op weg naar Zuid-Frankrijk. Bij Metz noord - Frankrijk geeft hij de geest!! Bellen met Kia internationale Wegenhulpgarantie en ik wordt netjes afgesleept! Bij de garage kunnen ze het probleem niet vinden! Het hotel in volgen de dag ze weten het niet! Ze gaan onderdelen bestellen en vervangen waar zij van denken dat dit het probleem op zou kunnen lossen. Onderdelen zijn er pas over 7 werkdagen! Nu staat er dit in de KIA voorwaarden: U krijgt de beschikking over een vervangende auto zo nodig en indien beschikbaar met trekhaak,voor de duur van MAXIMAAL ZES DAGEN!! Het recht op vervangend vervoer eindigt op de EERSTE dag na aan-komst in Nederland! Dit staat in de voorwaarde van Kia Internationale Wegenhulpgarantie. Blz.3. Hoe moet ik dit nu lezen, Heb ik nu beschikking van maar zes dagen vervangen vervoer tijdens mijn vakantie ,of als ik na vier weken vakantie weer thuis kom en hem de zelfde dag nog inlever bij mijn Nederlandse dealer? Als ik maar zes dagen echt heb op vervangen vervoer dan moet ik dus tijdens mijn vakantie die auto WEER INLEVEREN toch? Ongeveer gelijk aan dat van Peugeot en dan is het maar net waar je eind bestemming van je vakantie adres is anders ben je OOK aan de beurt om Op en Neer te reizen met meschien een overnachting! Sorry maar dan heb ik toch liever de zekerheid van de Algemene Nederlandse Wielrijder Bond! Auto binnen drie dagen niet gerepareerd gelijk vervangend vervoer auto op de trailer naar huis en ik kan verder met vervangende vervoer op vakantie, thuis komen auto klaar en vervangende auto retour ANWB. Ook een reis verzekering kan deze dekking bieden, maar je moet dan wel even alleen de huur van de auto voor schieten! Goed je bonnetjes bewaren en na de vakantie declareren bij je reisverzekering. Dit doen mijn schoonouders nu. De vervangende auto gaan ze nu huren en dat zal +- 1000 euro kosten! Even voorschieten!! Na je vakantie dus Gr Paul Edited June 8, 2010 by paul64 Quote
Biersmurf Posted June 8, 2010 Posted June 8, 2010 De "belgische" versie van de 'gratis KIApechverhelping' is alsnog beter die spreekt zelfs niet eens van een vervangwagen in het buitenland ... een vervangwagen is enkel besproken in de tekst bij pech in BE en GLUX . Ik ben tot nu toe al 2 keer slachtoffer geweest in het buitenland van de pechduivel... en dan is een heldere en krachtige 'pechverhelping' toch wel welkom. Tot op heden nog steeds geen antwoord van Kia.be op m'n vragen (ze blijven me doorverwijzen naar dealer, boekje)... bijgevolg blijf ik noodgedwongen m'n oude pechverhelpingsmaatschappij trouw. Quote
patten Posted June 8, 2010 Posted June 8, 2010 Als je het zekere wil, mail gewoon even naar Kia.nl. Dan heb je binnen een paar werkdagen (meestal 3) een goed antwoord. Dat kun je dan meteen posten voor de liefhebbers. Als ik het lees, dan weten de dealers er het fijne ook niet van. In het verleden reed ik altijd lease, en dan was het allemaal goed geregeld. Nu geen lease, en weet ik het fijne er ook niet meer van. Hoe moet ik deze tekst lezen:?: Stel ik ben op de heen reis van mij vakantie (die totaal vier weken duurt ) in .... .....schoonouders nu. De vervangende auto gaan ze nu huren en dat zal +- 1000 euro kosten! Even voorschieten!! Na je vakantie dus Gr Paul Quote
Peterrrrr Posted June 9, 2010 Posted June 9, 2010 Tsja dit is natuurlijk een inkoppertje ... Wie gaat er dan ook een Peugeot rijden !? Juist ! Verder met KIW nooit te maken gehad, wel enkele klanten in ons bestand die mede door de goede service van de KIW met een KIA rijden !!! Quote
Biersmurf Posted June 10, 2010 Posted June 10, 2010 De "belgische" versie van de 'gratis KIApechverhelping' is alsnog beter die spreekt zelfs niet eens van een vervangwagen in het buitenland ... een vervangwagen is enkel besproken in de tekst bij pech in BE en GLUX ....... correctie: eindelijk nieuws uit het belgenkia-kamp ... in het buitenland blijkbaar is er een mogelijkheid tot 'vervangwagen of een hotel' in beide gevallen slechts tot een maximaal bedrag van 500 euro. (schriftelijk bevestigd door kia) Dat is beter dan niks.... maar met een dergelijk budget zul je bv in een duur land (vb landengroep scandinavi Quote
frankd Posted June 10, 2010 Posted June 10, 2010 De Kia hulpverlening komt niet in actie als je met pech staat met aanhanger/caravan, de anwb wel. Daarom zijn wij nog steeds anwb lid. Quote
bigwade Posted June 10, 2010 Posted June 10, 2010 De Kia hulpverlening komt niet in actie als je met pech staat met aanhanger/caravan, de anwb wel. Daarom zijn wij nog steeds anwb lid. Wat is dat voor iets raars ? Waar staat dat ? Quote
Guest Jantje Posted June 10, 2010 Posted June 10, 2010 Wat is dat voor iets raars ?Waar staat dat ? ik denk dat hij bedoelt als je hebt aan je caravan/aanhanger. Bijvoorbeeld lekke band met de caravan. Quote
bigwade Posted June 10, 2010 Posted June 10, 2010 ik denk dat hij bedoelt als je hebt aan je caravan/aanhanger. Bijvoorbeeld lekke band met de caravan. Ah, zo had ik het nog niet bekeken... Is dat werkelijk zo ? Hebben leden daar ervaring mee ? Nemen we mee als gesprekspuntje. Quote
Guest Jantje Posted June 10, 2010 Posted June 10, 2010 Ah, zo had ik het nog niet bekeken...Is dat werkelijk zo ? Hebben leden daar ervaring mee ? Nemen we mee als gesprekspuntje. Hoezo? De caravan/aanhanger heeft toch niks met de Kia te maken? Je brengt je caravan/aanhanger ook niet naar de Kia voor onderhoud, waarom zouden zij dan wel onderweg je band komen vervangen? Quote
bigwade Posted June 10, 2010 Posted June 10, 2010 Hoezo?De caravan/aanhanger heeft toch niks met de Kia te maken? Je brengt je caravan/aanhanger ook niet naar de Kia voor onderhoud, waarom zouden zij dan wel onderweg je band komen vervangen? is dat bij de anwb dan wel zo ? Quote
Recommended Posts