Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De vloerplank van de Kia Venga is op 2 hoogtes te leggen.

Op de bodem van de kofferbak en 1 plaats hoger gelijk met de tildrempel.

Echter als je de de tweede etage gebruikt kan deze snel inzakken.

Dit gebeurd al bij een redelijk zware weekendtas.

Resultaat de vloerplaat buigt door en valt van zijn bevestigingen.

Heeft iemand hier al een ervaring mee en eventueel een oplossing?

Tevens zijn bij ons de touwtjes al geknapt van de hoedenplank.

Is dit nu de Kia kwaliteit die de zeven jaar garantie beloofd?

Gr

Kia Cruiser:-(

Geplaatst

Goedeavond Kiacruiser,

Ik ben bekent met dit probleem en heb een goede oplossing gemaakt.

Kijk eens onder Forum - Venga en dan onder:

Nieuwe Venga, kleine probleempjes

Daar zie je div. foto's van mij oplossing, namelijk een spant die je los onder de bodemplaat zet. Werkt perfect wij zij net terug van vakantie en hebben de Venga tot het plafond volgestouwd met zware bepakking.

Ik hoop dat je hiet iets aan hebt.

Groeten Labwerf

Geplaatst
Bigwade,

Ja dit dit bedoel ik. :P

Bedankt weer iets geleerd, ben namelijk niet zo bijdehand met computers.

Gr. Labwerf

Labwerf,

Goede oplossing!!!

Aangezien ik niet zo handig met meten ben, zou je me de LxH maat kunnen geven, laat ik mijn zwager even klussen. (heeft mijn zus ook even rust, hahaha)

groetjes Sid

Geplaatst

Hier had ik ook al aan gedacht.

maar ben eigenlijk niet van plan zo'n constructie te bouwen.

Vindt dat de bal eigenlijk bij Kia ligt

ga het ook eens bij de dealer proberen

toch bedankt voor de tip

Geplaatst
Hier had ik ook al aan gedacht.

maar ben eigenlijk niet van plan zo'n constructie te bouwen.

Vindt dat de bal eigenlijk bij Kia ligt

ga het ook eens bij de dealer proberen

toch bedankt voor de tip

Ik ben het wel met je eens.

Ik merk het zelf niet, dit omdat ik de plaat altijd in de onderste stand heb staan.

Buigt jouw plaat zo erg door dat het uit de steunen valt

Wat vervoer je dan in de auto.

hoe krijg je het voor elkaar dat de touwtjes zijn geknapt.

Gelukkig hebben we 7 jaar garantie!!

Geplaatst

Ik heb nog geen problemen gehad met de kofferbak, maar ik ben dan ook gespaard gebleven met erg zware dingen....... nog niet vervoerd dus.

Ik vraag me het zelfde af als venga1

Geplaatst

2 kratten bier zijn al zwaar genoeg!!!!

bij de winkel zet je ze op de bovenste stand en als je thuis kom dan liggen ze in de onderste.

mischien magie??????

Geplaatst (aangepast)

hier in Polen de kleintjes zijn 1/2 liters X 48 = 24 kg.

moet maar effe proberen om 2 X 24 te halen in plaats van 1 X 48.....

haha

aangepast door tonisaez
Geplaatst
2 kratten bier zijn al zwaar genoeg!!!!

bij de winkel zet je ze op de bovenste stand en als je thuis kom dan liggen ze in de onderste.

mischien magie??????

Ik denk te weten wat nu het hele probleem is:

Mijn schoonzus heeft ook een venga en ik heb even gekeken en vergeleken hoe het bij haar zat en bij mij.

Ook zij heeft problemen met boodschappen, zodra ze thuis is ligt alles op de onderste vloer...

Het is waarschijnlijk de vloerplank zelf! Want die van haar kan ik wel aan beide kanten een centimeter naar links en rechts verschuiven, oftewel zij heeft best nogal speling en die van mij kan je amper naar links of rechts verschuiven...

Ik denk dus dat niet alle vloerplanken even breed zijn!

Geplaatst
Ik denk te weten wat nu het hele probleem is:

Mijn schoonzus heeft ook een venga en ik heb even gekeken en vergeleken hoe het bij haar zat en bij mij.

Ook zij heeft problemen met boodschappen, zodra ze thuis is ligt alles op de onderste vloer...

Het is waarschijnlijk de vloerplank zelf! Want die van haar kan ik wel aan beide kanten een centimeter naar links en rechts verschuiven, oftewel zij heeft best nogal speling en die van mij kan je amper naar links of rechts verschuiven...

Ik denk dus dat niet alle vloerplanken even breed zijn!

Hoe vaak en op welke manier was jij de auto ?

Misschien is je auto wel te heet gewassen en gekrompen :mrgreen:

ff zonder dollen:

Hoe vaak vervoer jij zware dingen ?

Misschien is die van haar wel doorgebogen of er zit verschil in de binnenmaten van de auto (denk aan loszittende binnendelen)

Makkelijk te testen, meet ze eens op of leg de doorzakkende plaat eens plat op de grond en kijk of deze krom is.

Dave

Geplaatst

Het is gewoon de afwerking van de wagen en het verkeerde materiaal van de plank en steunen. Dit mag gewoon niet voor komen, meer merken auto's kan je de vloer laten zakken ook de mijne maar dit komt gewoon niet voor bij de andere wagens.

Is het een vorm van bezuiniging?

Geplaatst

De touwtjes zijn gewoon geknapt bij het opendoen van de klep

Het probleem is inderdaad dat de plank doorbuigt

Een kratje bavaria (12 flesjes jeweetwel zo'n minikrat) zonder jurkje, ligt bij thuiskomst al onderin.

De plank buigt zodanig door dat die uit zijn bevestigingen valt, dit zoals al meer gebruikers schrijven omdat die teveel speling heeft aan weerszijden.

Geplaatst
De plank buigt zodanig door dat die uit zijn bevestigingen valt, dit zoals al meer gebruikers schrijven omdat die teveel speling heeft aan weerszijden.

Zou het toevoegen van een stuk hoeklijn aan de onderkant van de plank dit niet op kunnen lossen ? Dit zou doorbuigen moeten voorkomen.

Touwtjes die knappen bij het normaal openen van de klep ?

Lag er iets op de hoedenplank ?

Geknapt aan de hoedenplank kant, in het midden of aan de achterklep bevestigingspunten ?

Geplaatst

ff zonder dollen:

Hoe vaak vervoer jij zware dingen ?

Misschien is die van haar wel doorgebogen of er zit verschil in de binnenmaten van de auto (denk aan loszittende binnendelen)

Makkelijk te testen, meet ze eens op of leg de doorzakkende plaat eens plat op de grond en kijk of deze krom is.

:lol: haha, wij vervoeren een hond van 40 kilo, dat lijkt me zwaar genoeg... en die zakt nooit door de plank heen.

Wat betreft het doorzakken, we hebben de planken vergeleken en geen van beiden is krom. Het zit hem er echt in dat de plaat in de auto van mijn schoonzus meer speling heeft dan in onze auto.

Dave

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...