Ga naar inhoud

Kia's weer duurder?


Url

Aanbevolen Berichten

Zo raakt KIA wel kopers kwijt aan de goedkopere Hyundai. En als hun het kunnen kan KIA het toch ook of ben ik nou zo dom :??

Nee dom ben je niet, maar we moeten wel kijken of Hyundai het zelfde bied als

Kia en dat is niet zo, zo is de vering van de Hyundai "slapper / weker" af geveerd (i30), zo bied Hyundai ook niet de zelfde garantie als Kia en dat geld ook voor andere zaken als standaard voorzieningen en optie's die Hyundai bied, zelf vind ik persoonlijk dat Kia net wat meer bied dan Hyundai.

Zelf vind ik ook dat andere merken meer optie's bieden, maar daar staat zo nu en dan ook een prijskaartje aan vast.

Wat ik wel vind is dat Kia / Hyundai meer z'n best moet doen om "wegenbelasting" vrije auto's mag gaan produceren / ontwikkelen.

Maar ik / wij zijn nog steeds tevreden met onze Kia Venga en het is wat Bigwade al schreef, de reclame borden moeten ook betaald worden, helaas. :cool::roll:.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is niet helemaal nieuwe informatie. Deze verhogingen zijn al bekend vanaf 7 juni. Toen kreeg ik namelijk te horen dat mijn op 4 juni bestelde Cee'd SW EX. ongeveer € 1200 duurder zou worden. E.a. komt voornamelijk door motor aanpassingen en 6-bak ipv 5-bak.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat ik wel vind is dat Kia / Hyundai meer z'n best moet doen om "wegenbelasting" vrije auto's mag gaan produceren / ontwikkelen.

Mee eens.

Volgens mij hebben/hadden ze een "hybride" LPG auto klaar staan.

Alleen de importeur wil er niet aan.

Gek h

Link naar reactie
Delen op andere sites


Betrouwbaarheid Bigwade... betrouwbaarheid ;)

KIA is ten opzichte van hyundai echt wel meer aan de weg aan het timmeren, ten eerste zien de KIA's er mooier uit, zijn ze kwalitatief beter in elkaar gezet lijkt het wel en geven ze natuurlijk 7 jaar garantie. En ach, wat is nou € 300,- ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Betrouwbaarheid Bigwade... betrouwbaarheid ;)

van wat ?

Een motor met geharde klepzettingen draait met LPG veeeeeeeeeeeeeel langer dan dezelfde motor op benzine.

Ken uw klassiekers en google eens Volvo en LPG en zelfs Citroen en LPG :wink:

KIA is ten opzichte van hyundai echt wel meer aan de weg aan het timmeren, ten eerste zien de KIA's er mooier uit

Smaak

, zijn ze kwalitatief beter in elkaar gezet lijkt het wel

Not, zelfde fabriek, of hebben ze A en B arbeiders....... ?

en geven ze natuurlijk 7 jaar garantie. En ach, wat is nou € 300,- ?

7jr is garantie is sigaar uit eigen doos en er valt maar weinig onder.

Joendaai geeft 3 jr op echt alles en 2 jr kun je bijkopen (na 5jr ben je een auto toch wel zat denk ik ??)

300 eu (? waar haal je die vandaan) is en blijft een hoop geld.

aangepast door bigwade
Link naar reactie
Delen op andere sites


300 eu (? waar haal je die vandaan) is en blijft een hoop geld.

Ben ik het helemaal mee eens.

En vergeet niet dat de Eerste Venga's tov nu 1200 euro goedkoper waren.

Dan wel de introductie korting meegerekend.

Maar ja, daar moet ik wel vaak voor naar de dealer, er blijken toch heel wat foutjes te voorschijn te komen.

Of zit dit gewoon in het Venga model

Peterrrrr, merk jij wat van de problemen met de Venga?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ze hebben het na de introductie gedaan en nu dan ook weer... vind dat echt meevallen ! Dit is een vrij normaal verschijnsel wat elk merk heeft.

@ bigwade: De huidige techniek is gewoon niet meer geschikt voor gas !

Ga eens rijden met een i30 en kijk eens naar de afwerking ? Dan kan je er niet omheen dat de cee'd beter afgewerkt is ! Zet daarna voor de gein de nieuwe santa f

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ bigwade: De huidige techniek is gewoon niet meer geschikt voor gas !

Je leest slecht....

Er was een ECHT op LPG aangepaste Kia gemaakt.

De importeur vind het echter niet de moeite deze te importeren.

Dat de rest het niet goed op LPG doet is inmiddels wel bekend.......

Ga eens rijden met een i30 en kijk eens naar de afwerking ? Dan kan je er niet omheen dat de cee'd beter afgewerkt is ! Zet daarna voor de gein de nieuwe santa f

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wil ik hier ook wel hoor, dat "proefrijden".......

Ik weet niet wat ze er mee bedoelen met proefrijden......

Het zal bij motorenbouwers inmiddels wel bekend zijn welk goedje ze moeten gebruiken voor hardere klepzettingen/kleppen.

Op AW reed onlangs een

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ze hebben het na de introductie gedaan en nu dan ook weer... vind dat echt meevallen ! Dit is een vrij normaal verschijnsel wat elk merk heeft.

Smaak is het zeker, kijk even naar de verkoopcijfers van beide auto's... het is dat Hyundai nu de IX35 heeft anders had KIA ruim boven hyundai gestaan.

Ze doen het met zo veel modellen de prijs verhogen. Kijk bijvoorbeeld de prijs van de Rio die is ook belachelijk hoog. Elk model is omhoog gegaan behalve de picanto voor een of andere reden.

En over kia ruim boven Hyundai. Dat hadden ze inderdaad gestaan als ze prijzen hielden zoals ze waren begin van het jaar en als ze de rio met zo 3000

aangepast door Url
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...