frank en lisa Posted July 20, 2010 Posted July 20, 2010 (edited) hallo allemaal.. wij hebben een vraag/verzoek of er iemand ons verder kan helpen. we hebben nu al een week of 6 een sleepend geluid in inze kia rio van bj 2001. alles is al vervangen,, remklauwen/ remblokken/remschijven/de hoofdremcilinder/wiellagers zijn gekontroleerd/remolie is geheel vernieuwd.. zelfs de banden zijn vernieuwt.... en toch blijft het slepende geluid er inzitten,, het klinkt net of er bij een schijfrem een slag in zit........maar met afremmen voel ik niets op het rempedaal dat er op zou wijzen of er ook maar iets krom is en kan eigenlijk ook niet want die zijn geheel vernieuwt !!!!! het enige wat nu nog niet is nagegaan is aan de bakzijde !!!!! verder is alles nagekeken bij de kia dealer in etten leur.. is er iemand met een soortgelijke ervaring want bij de kia dealer weet ze ook niet meer wat ze verder nog kunnen/moeten doen. mvg frank en lisa. Edited July 21, 2010 by frank en lisa was de remklauwen vergeten te vermelden. Quote
Guest Jantje Posted July 20, 2010 Posted July 20, 2010 remklauwen zijn ook allemaal goed gecontroleerd? Quote
frank en lisa Posted July 21, 2010 Author Posted July 21, 2010 remklauwen zijn ook allemaal goed gecontroleerd? hoi jantje,, ja zeker bijde remklauwen zijn vernieuwt die zitten er nu een week op. Quote
kia-man Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 Hallo, zolang de velgen na een rit niet heet zijn zullen het niet de remmen zijn denk ik. Is er ook al een gekeken naar lagers deze kunnen een sleepend/zoevend geluid maken.... Quote
frank en lisa Posted July 21, 2010 Author Posted July 21, 2010 hallo kia-man. dank je wel voor je berichtje, alles wat vermeld staat in mijn eerste bericht is kompleet vernieuwt. van middag gaat hij terug naar de kia dealer voor een laatste mogelijkheid en dat is dan de bakzijde !!!???? anders weten wij het ook niet meer pfffffffffffffff Quote
bigwade Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 Mooie avatar !! second opinion elders laten doen ? Suc6 Quote
frank en lisa Posted July 22, 2010 Author Posted July 22, 2010 vandaag zijn alle twee de voor lagers vervangen en nu eindelijk is het geluid weg jippie jee :-P:-P:-P:-P Quote
frans59 Posted July 28, 2011 Posted July 28, 2011 hoi. wat kost dat eigenlijk die lagers vervangen?? Gr Frans Quote
indofk Posted July 30, 2011 Posted July 30, 2011 als ik dit allemaal zo hoor heeft de kia dealer flink aan je verdient door alles klakkenloos te vervangen een beetje automonteur kan aan het soort van geluid horen?voelen dat er een schijfrem aan loopt of dat er wiellagers aan vervanging toe zijn Quote
El-Rio-Grande Posted August 8, 2011 Posted August 8, 2011 hoi. wat kost dat eigenlijk die lagers vervangen?? Gr Frans Frans, Enige tijd geleden had ik een wiellager achter kapot. Weet het bedrag niet exact meer uit mijn hoofd, maar wel dat het even slikken was. Volgens mij ommenabij de 170 euro. En dat was dan voor 1 lager.. als ik dit allemaal zo hoor heeft de kia dealer flink aan je verdient door alles klakkenloos te vervangen een beetje automonteur kan aan het soort van geluid horen?voelen dat er een schijfrem aan loopt of dat er wiellagers aan vervanging toe zijn Mee eens. Zeker een merkdealer hoort dit soort problemen eenvoudig te herkennen en op te lossen. Dit soort problemen wel. Andere problemen die lastiger liggen, kunnen specifiek aan een constructie liggen, of andere zaken. Voorbeeld: Mijn Rio heeft al vanaf dag 1 een trilling in het stuur. Of ik er nu mijn lichtmetalen velgen onder heb liggen, of mijn standaard velgen. Het is dan het zoeken naar een speld in een hooiberg tot je het juiste onderdeel vervangt. Mijn dealer heeft het in elk geval nog nooit kunnen achterhalen. Die hebben al vaker de wielen gebalanceerd en uitgelijnd. Wel heb ik hier vaker Rio rijders over gehoord... Quote
Recommended Posts