Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Ratelgeluid

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Als je EPS lampje gaat/blijft branden is er waarschijnlijk iets mis met de Body Control Module.

Kan je daar eventueel via PB meer over vertellen?

De laatste keer dat het eps lampje ging branden is er een converter vervangen zei de dealer en sindsdien doet me radio raar.

Nu gaat weer om de paar dagen dat lampje branden, reset elke keer door accu pool los en vast te maken.

• Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Weet iemand inmiddels wat het probleem is en wat men er aan gaat doen?

Ben nog niet terug geweest, heb het even te druk. Bij mij ratelt hij ook als de motor warm is. Maar die ene keer toevallig niet.

Gr Yolanda

Geplaatst

Ben inmiddels bij de dealer geweest, binnenkort krijg ik een belletje als de radio binnen is. De auto gaat dan de brug op om naar het rateltje te kijken / luisteren.

Hou jullie op de hoogte.

Geplaatst
Ben nog niet terug geweest, heb het even te druk. Bij mij ratelt hij ook als de motor warm is. Maar die ene keer toevallig niet.

Gr Yolanda

Ik wacht in spanning af.. :cool: ik heb het ook te druk maar zal binnenkort even een afspraak maken nadat ik eea heel goed uit ga leggen bij de garage!!:cool: Jac

Geplaatst

Heb vandaag dit ook voor het eerst gehoord bij het starten (1 graad buiten), een irritant getik van precies twee metalen dingen tegen elkaar, ofwel getik van zo'n oude wekker met zo'n bel ... Nog nooit voorgehad eigenlijk, auto is gisteren zelfs pas op onderhoud geweest, mss is er daarmee iets veranderd? (niet dat ze er veel naar gekeken hebben, want toen ik aangaf dat ik een irritant geratel hoorde - niet het getik, dat de deur vanachter soms op slot bleef, dan was het antwoord gewoon van sorry, wij hebben nu geen tijd, gewoon onderhoud. Geef het bij het volgende onderhoud door en dan trekken we tien extra minuten uit om te kijken... :s)

Ik ga het nu in de gaten houden, zeker met de koude wintermaanden in het vooruitzicht, dit is echt irritant, hopelijk blijft het gewoon bij irritant en is het niets ernstig.

• 3 weken later...
Geplaatst
En ? Weet je al iets meer?

Nee ben nog niet geweest maar mocht het wel zo zijn dan laat ik het hier weten. Dan weet gelijk iedereen het. Ik zit bijna aan de 20000km dus dan heb ik hopelijk meer nieuws.

Gr Yolanda

Geplaatst

Ik zit nog op een belletje te wachten van de dealer i.v.m. de radio.

Hopelijk hoor ik snel iets, ze zouden dan gelijk naar het "tikken" luisteren.

Zodra ik iets meer weten dan laat ik jullie dat weten.

• 2 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst
Weet iemand het probleem/oplossing van de dealer al inmiddels??

Heeft iemand inmiddels al iets gehoord van de dealer??

• 2 weken later...
Geplaatst

Heb al een tijdje geen last meer vd ratel, zal wel door het weer komen.

Dit ook vandaag aangeven bij de garage mocht ik er weer last van hebben kan ik langskomen. Zelf hebben ze het van anderen nog niet gehoord nadat ik had aangegeven dat meerdere er last van hadden.

Gr Yolanda

• 1 maand later...
Geplaatst

Een vraagje van deze kant.

Als ik mijn gas los laat hoor ik een soort ratelend geluid. Het is niet hard.

Zodra ik weer gas geef is het weer weg. Het heeft dus met het gas te maken. Heef hier iemand ook last van? Het is niet constant.

Gr Yolanda

IEMAND AL EEN REACTIE VAN EEN DEALER????

Geplaatst

Eind maart gaat die van mij naar de dealer... heb het probleem al aangekaart daar...

gr jsa

A.s vrijdag gaat de mijne naar de dealer, wordt de lang verwachte nieuwe radio er in gezet, (dik 3 maanden geduurd)

Ze kijken / luisteren dan gelijk naar het ratelen.

Is een tijdje minder geweest maar nu de buitentemperatuur weer wat lager ligt hoor je het weer duidelijker.

Hou jullie op de hoogte!

Geplaatst

A.s vrijdag gaat de mijne naar de dealer, wordt de lang verwachte nieuwe radio er in gezet, (dik 3 maanden geduurd)

Ze kijken / luisteren dan gelijk naar het ratelen.

Is een tijdje minder geweest maar nu de buitentemperatuur weer wat lager ligt hoor je het weer duidelijker.

Hou jullie op de hoogte!

Bij mijn auto komt het geluid uit de motor vandaan, te weten aan de passagierskant.

Kan van alles zijn natuurlijk van onschuldig tot later schadelijk.

Het is waarschijnlijk wel een tijdrovend klusje om zowieso eerst te achterhalen wat het is om daarna een oplossing te vinden.

Ben benieuwd hoe men hiermee omgaat.

Geplaatst

Ik heb een Kia Pro Cee'd 1.6 CVVT model 2009 en heb het hele riedeltje problemen gehad van trillende binnenspiegel, gasveren achterklep en moeite met de afstelling van de koppeling tot de dag van vandaag. Maar het ergste is dat ik ook problemen heb met de resonantie waar dit topic over gaat. Het begon na ongeveer drie maanden na de aanschaf tussen de 2e en 3e versnelling tijdens het koppelen en bij sommige snelheden. Dit werd steeds erger totdat het tussen iedere versnelling zat, bij een groter bereik qua snelheid en uitrollen. We zijn er al vele malen mee terug geweest naar de garage. In het begin vaak voor niets, omdat het toen afhankelijk was van meerdere factoren en het uiteraard net niet te reproduceren viel met een monteur erbij. Op het laatst hebben ze het gelukkig ook meerdere malen gehoord.

Inmiddels is er bij ons een flexibel deel van de uitlaat vervangen, maar is ook de koppelingsplaat vervangen. De uitlaat is mooi meegenomen, maar heeft het niet verholpen. De koppelingsplaat heeft in zoverre zin gehad dat het weer ongeveer gelijk is aan toen het probleem zich net voordeed maar heeft het op zeker ook niet verholpen. Het koppelen zelf daarentegen is wel iets verbeterd.

Begin aankomende week heb ik afgesproken dat de auto terug gaat naar Kia en dat er een of andere hoofdmonteur die er al eerder mee heeft gereden met deze auto aan de slag gaat net zo lang tot het verholpen is. Voor die tijd accepteer ik hem niet terug. Wel dien ik er bij te vermelden dat de garage bijzonder vriendelijk en behulpzaam is en tot op heden alle problemen en klachten met de grootste klantvriendelijkheid worden aangepakt.

Zodra ik meer weet zal ik me weer melden.

Geplaatst

Zoals gezegd, afgelopen vrijdag naar de dealer geweest voor de 4e radio.

Ook heeft men in de garage gekeken / geluisterd naar het ratelende geluid.

Men heeft niets kunnen vinden ook het geluid was niet reproduceerbaar.

Het is dus net als met kiespijn, als je naar de tandarts gaat is het over.

Waar het wel op lijkt is dat het alleen gebeurt bij de eerste keer rijden.

's ochtends na de eerste keer starten hoor je het, als je 's middags weer gaat rijden niet meer.

Met de garage is afgesproken dat de auto een keertje mag blijven logeren, dan kunnen ze het zelf waarnemen.

Wordt vervolgt!

• 4 weken later...
Geplaatst

Ik heb vandaag na een lange tijd de ceed weer gebruikt.

De ratel is er nog en het lijkt als de motor koud is veel erger geworden dan voorheen (ik kan ook zeggen dat het misschien steeds meer begint te irriteren)

Ik ga weer contact opnemen met mijn dealer (4 de keer) en indien ik weer te horen krijg dat hij niets hoort of dat het geen kwaad kan dan meld ik mij weer

mvg Arievs

• 2 weken later...
Geplaatst

Mijn pro-ceed gaat voor dit probleem 21 april naar de dealer... 2 dagen..

Heeft net een eerste kleine beurt gehad en tegelijk de afspraak gemaakt na die tijd.

Gelukkig is het probleem onderkend en mag men bij mijn auto ermee aan de slag.

Overigens ben ik zeer tevreden met mijn KIA dealer..zeer goede aftersales en super klantvriendelijk!Auto wordt zelfs helemaal gewassen na een onderhoudsbeurt.. klasse!

Nog een raadsel wat het precies is maar men begint met controle van de kleppen.Mocht dit het geval zijn kan men eea gaan bestellen en de volgende dag repareren.Het kan ook zomaar zijn dat dit het niet is hoewel het geluid bij mij wel uit het motorblok vandaan komt.

Ik laat iedereeen weten wat het resultaat is geweest in mijn geval... het kan natuurlijk zijn dat andere mensen een ratel hebben die bijv van het uitlaatgedeelte afkomstig is of iets dergelijks.

Wordt dus vervolgd.

Groeten van een tot dusver tevreden pro-ceed rijder.

Geplaatst

Mijn pro-ceed gaat voor dit probleem 21 april naar de dealer... 2 dagen..

Heeft net een eerste kleine beurt gehad en tegelijk de afspraak gemaakt na die tijd.

Gelukkig is het probleem onderkend en mag men bij mijn auto ermee aan de slag.

Overigens ben ik zeer tevreden met mijn KIA dealer..zeer goede aftersales en super klantvriendelijk!Auto wordt zelfs helemaal gewassen na een onderhoudsbeurt.. klasse!

Nog een raadsel wat het precies is maar men begint met controle van de kleppen.Mocht dit het geval zijn kan men eea gaan bestellen en de volgende dag repareren.Het kan ook zomaar zijn dat dit het niet is hoewel het geluid bij mij wel uit het motorblok vandaan komt.

Ik laat iedereeen weten wat het resultaat is geweest in mijn geval... het kan natuurlijk zijn dat andere mensen een ratel hebben die bijv van het uitlaatgedeelte afkomstig is of iets dergelijks.

Wordt dus vervolgd.

Groeten van een tot dusver tevreden pro-ceed rijder.

Afgelopen donderdag de auto bij de garage geparkeerd.

Vrijdagochtend heb ik samen met een monteur gestart en geluisterd en jawel ook de monteur hoorde het.

Omdat het de afspraak was dat de auto zou blijven om naar de (alweer) autoradio te kijken heeft men gelijk ook tijd ingepland om onder de motorkap te kijken waar het geluid vandaan komt.

Alleen heb ik nog geen resultaat, de auto staat nl. nog in de garage i.v.m. de autoradio (uitvallende speakers)

Wordt vervolgd.

Geplaatst

JSA.. als het aan de linkerkant weg komt is het dus niet je koppeling.. Dan denk ik eerder aan je distributie ketting..

• 2 weken later...
Geplaatst

JSA.. als het aan de linkerkant weg komt is het dus niet je koppeling.. Dan denk ik eerder aan je distributie ketting..

Het geratel zal waarschijnlijk één van de injectoren zijn, is ook een probleem dat bij motoren van VW en PSA voorkomt.

Het gebeurt wel vaker dat er frabicatiefouten in zitten dan ratelen ze omdat de inspuitdruk en het inspuitmoment totaal misloopt, op termijn zeer schadelijk voor de motor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...