KiaZeker Posted August 24, 2010 Posted August 24, 2010 Er was hier al wat rumoer over de hogere prijs van deze Kia in vergelijk met Hyundai. En dat de IX35 ook nog wel duurder zou worden. Maar ik denk niet dat dit gaat gebeuren. Want de Ceed is duurder dan de I30 en de Sorento is duurder dan de Santa F Quote
tim33 Posted August 24, 2010 Posted August 24, 2010 Er was hier al wat rumoer over de hogere prijs van deze Kia in vergelijk met Hyundai. En dat de IX35 ook nog wel duurder zou worden. Maar ik denk niet dat dit gaat gebeuren.Want de Ceed is duurder dan de I30 en de Sorento is duurder dan de Santa F Quote
KiaZeker Posted August 24, 2010 Author Posted August 24, 2010 Voor het topmodel moet ik dat wel ff afzwakken: waar is bij de IX Xenon en een alarm? Dus die meerprijs voor het panorama dak kun je wegstrepen. Blijft natuurlijk nog steeds een prijsverschil over ten gunste van de IX. Quote
Machiel Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 En niet te vergeten: 7 jaar garantie ! (2 jaar extra tov de IX35) Quote
Smart Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 En niet te vergeten: 7 jaar garantie ! (2 jaar extra tov de IX35) Garantie koop je niet, die hoor je te krijgen....... Dit geldt ook voor service. De gedachte van sommigen dat je beter niet kunt kopen via internet omdat de service daar zo belabbert is, pareer ik met dezelfde opmerking....'service krijg je, die koop je niet'. Quote
KiaZeker Posted August 25, 2010 Author Posted August 25, 2010 Zijn de onderhouds intervallen en kosten daarvan wel hetzelfde bij deze auto's ? Die 2 jaar extra garantie zijn natuurlijk alleen zinvol als je zolang met een auto rijdt. Het net als een accessoire dat er wel in zit maar wat je toch nooit gebruikt Bij mij zijn dat bijvoorbeeld de mistlampen. Die heb ik alleen voor de sier dus. Quote
Rick Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 (edited) Kia heeft standaard nog Vehicle Stability Management en rollover sensors ofzoiets. En kia heeft de LED dagrijverlichting. De automaat en AWD zit ook prijs verschil in, maar kia heeft nu wel een anders soort AWD en heeft de automaat van hyundia ook dat je ermee kunt "schakelen".. Ik heb ook al een aantal keren gelezen dan de Sportage in bochten minder overhelt dan de Hyundai en dat de Sportage prettiger zou stuuren dan de Hyundia.. Edited August 25, 2010 by Rick Quote
Machiel Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 Smart: Helaas, maar ik ben van mening dat extra garantie (in dit geval 7 jaar) wel degelijk in de aanschafprijs verwerkt zit. Zo werkt nu eenmaal "marketing" Verder is er nog een groot verschil tussen "garantie" en "service" ! KSprtg: 2 jaar extra garantie is altijd zinvol en zeker als het overdraagbaar is ! Als je een KIA na 4 jaar verkoopt, zit er nog 3 jaar garantie op, dat is langer dan de standaard garantie bij de meeste nieuwe auto's (2 jaar) Die 7 jaar is dus echt wel een USP ! Quote
tim33 Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 Op de IX35 zit zeker wel alarm, de garantie is 5 jaar met onbeperkte kilometers. Bij de sportage is dat 7 jaar met een max van 150.000 km, dus als je na 3 jaar er 150.000 km hebt opzitten is de garantie afgelopen. Onderhoudsinterval bij de IX35 is 30.000 km of elk jaar. Wat betreft het overhellen in bochten vindt ik beide auto's gelijkwaardig ook het rijden en schakelen, dit naar aanleiding van proefritten in beide modellen. Quote
Bastian87 Posted August 26, 2010 Posted August 26, 2010 Ik vind de sportage duidelijk beter rijden dan de IX35. Ook heeft hij (naar mijn mening) veel mooiere looks, zowel ex- als interieur. Maar goed, het blijft een persoonlijke afweging. Ik persoonlijk vind de IX35 te braaf. Quote
KiaZeker Posted August 26, 2010 Author Posted August 26, 2010 Of je de auto mooi vindt bepaalt natuurlijk voor meer dan 3/4 je keus. Maar zodra er meer auto's het netvlies plezieren dan komen er andere vergelijkingspunten bij zoals prijs. En als de betreffende auto's dan uit de zelfde magazijnen worden gebouwd, dan wil ik graag weten waar dat prijsverschil hem in zit of zou kunnen zitten. Quote
Recommended Posts