Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Motor ratelgeluid

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijn 3.3V6 Sorento maakt sinds een paar dagen een ratelend geluid bij het stationair lopen. Maakt niet uit of ie koud of warm is. Het lijkt op tikkende kleppen, maar dat is het volgens mij niet. Mijn vermoeden gaat uit naar de distributieketting, maar weet het niet zeker.

Het geluid is een beetje vergelijkbaar met het geluid de eerste paar seconden na het starten.

Iemand een idee of herkent dit?

Geplaatst

zoals jij beschrijft lijkt het je injectors,kan geen kwaad.

je kan eens een injector reiniger in de tank gooien.

en als het je hydraulische kleppen zijn kan het zijn dat je te dikke olie heeft.

je moet vol synth olie gebruiken.

Geplaatst

Even wat meer details.

Km-stand: 41000 km. Geen hydraulische, maar mechanische klepstoters. Olie: 5W30 volsynthetisch. Beurten volgens boekje (althans, ik heb een afgetekend onderhoudsboekje).

Geplaatst

Kleppen laten stellen denk ik.

1 klep klint als een tikje, meerder kleppen kan wel is gaan klinken als een ratel.

En volgens de kenner op dit forum heb je misschien wel een dubbel massa vliegwiel die ratelt.

Geplaatst
En volgens de kenner op dit forum heb je misschien wel een dubbel massa vliegwiel die ratelt.

Wellicht een nadere toelichting?

Geplaatst

Ow daar was een discussie over op het cee'd gedeelte, daar schijnen mensen last te hebben van een dubbel massa vliegwiel dat dan kapot gaat en dat schijnt een ratel te kunnen geven.

Geplaatst

Misschien de kettingspanner? Het geluid zou dan kunnen komen van de ketting die binnen tegen de kettingkast tikt.

Alex

Geplaatst

Ben net terug van een kleine inspectie door mijn monteur. Het geluid is een mix van hoofdzakelijk het tikken van de injektoren plus een heel licht rateltje van een van de rollen.

Overbezorgdheid zegt de monteur, "Heb je niks beters te doen?"

Plus dat dat geluid er al lang moet zitten en dat het me niet is opgevallen.

Voor de zekerheid nog even met een stethoscoop naar de kleppen geluisterd, maar niks te horen. Alles volkomen normaal dus.

Geplaatst

na jouw ervaring met de sorento 2.4 kan ik toch wel snappen dat je bij het eerste de beste rare geluidje bij een dealer langs gaat..

Geplaatst

Ben inderdaad voorzichtig geworden. Maar als mijn monteur zegt dat het goed is, dan vertrouw ik daarop. De Sorento is een hele mooie en fijne auto, maar vaak ook duur in reparaties. Zolang ik garantie heb mag de dealer bijspringen als het nodig is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...