Jump to content

Joice na 1 dag al kapot


Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo,

Afgelopen maandag onze joice opgehaald.

Hij liep geweldig totdat we haar de volgende dag wilden starten.

Het leek wel een oude diesel en sloeg meteen af en we roken een sterke bezinelucht.

De riem en de spanrol zijn vervangen.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ??:?:cry:

Edited by tim
Posted

Wat vervelend dat hij zo snel kapot is! Ik adviseer je er sowieso even mee terug te gaan naar de verkopende partij. Het zou iets in de ontsteking kunnen zijn, of iets in de brandstoftoevoer, en eigenlijk vanalles... Controleer sowieso even of alle leidingen nog wel vastzitten en of er nergens iets lekt..

Posted

Kan het zijn dat hij op benzine is blijven staan (gas uitgeschakeld) en je benzine (bijna) op is? Of heb je geen handmatige schakelaar?

Posted

ik ben ook benieuwd welke riem.

als het de distributieriem met spanrol is kan het zijn dat de spanrol niet goed geplaatst is, en de riem 1 tandje versprongen is.

ja, d

Posted

De spanrol was kapot dus de riem was verschoven.

De motor loopt nu weer prima,alleen nu is bij de garage de koppeling overleden.

Ze gaan deze nu ook vervangen pfff.

Posted

Straks heb je een geheel nieuwe auto voor weinig.....! Niet verkeerd dat het in de garage is gebeurd.

  • 4 weeks later...
Posted

laten ze dan ook gelijk even de olie pomp

dit is het aluminium deel onder aan de motor vervangen

meestal is dit het probleem dat een distributie riem knapt of verschuift

of zelfs dat de automatiche spanner terug loopt

het is namelijk zo dat deze motoren erom bekent staan dat ze stuk lopen op de distibutie riem

dit kanje voor komen door de olie pomp bij zon 15000 km te vervangen

het olie pomp tandwiel heeft maar aan 1 zijde een stukje as die door het aluminiumhuis heen word gestoken op deze as word dan het distibutie tandwiel gemonteerd

je kan je dus voor stellen dat je een 1 zijdige belasting krijgt en het aluminiumhuis dus uit zal slijten gezien hier geen lagering in zit.

door deze sluitage gaat het tandwiel wringen waar door deze zwaarder gaat lopen en dus extra spanning op de distibutie riem word gezet.

door deze extra spanning word dus ook een continue kracht op de automatiche spanner gezet waar door deze terug loop en de riem word dan ontspannen

en als je pech hebt knapt de riem en is je blok stuk

Posted

150,000 km is ook maar 150km hoor....

Nou niet meteen Douwe op zijn typefouten afrekenen, we houden nou juist erg van die techneuten, toch ?

Posted
150,000 km is ook maar 150km hoor....

Nou niet meteen Douwe op zijn typefouten afrekenen, we houden nou juist erg van die techneuten, toch ?

Kan toch ook zijn dat hij echt 15.000 bedoeld?

Posted

lijkt me onwaarschijnlijk.....

15.000 km

150,000 km

150.000 km

een vergissing is zomaar gemaakt, je doet het zelf ook, haha!

Vraag het H... oh, dat mag niet meer, hoor ik :-)

Posted

het is ook niet zo dat de pomp zelf versleten is

maar het huis waar de as door naar buiten komt verslijt

omdat hier geen lager ingezet is

en de distibuieriem aan de buiten kant aan de as trekt om hem rond te krijgen

krijg je een zijdelingse belasting

als nu ook aan de binnen zijde van het pomptandwiel een lagering was gemaakt zou dit probleem er niet zo snel zijn

en werd de zijdelingse belasting opgeheven door dit lager

maar helaas hebben ze dit verzuimd

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...