tim Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 (edited) Hallo, Afgelopen maandag onze joice opgehaald. Hij liep geweldig totdat we haar de volgende dag wilden starten. Het leek wel een oude diesel en sloeg meteen af en we roken een sterke bezinelucht. De riem en de spanrol zijn vervangen. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ?? Edited September 1, 2010 by tim Quote
Rio-man Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 Wat vervelend dat hij zo snel kapot is! Ik adviseer je er sowieso even mee terug te gaan naar de verkopende partij. Het zou iets in de ontsteking kunnen zijn, of iets in de brandstoftoevoer, en eigenlijk vanalles... Controleer sowieso even of alle leidingen nog wel vastzitten en of er nergens iets lekt.. Quote
betominice Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 De riem en de spanrol zijn vervangen? Distrubutieriem? gelijk terug naar de reparateur lijk me. greetz Ray Quote
HobbyRobby Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 Kan het zijn dat hij op benzine is blijven staan (gas uitgeschakeld) en je benzine (bijna) op is? Of heb je geen handmatige schakelaar? Quote
tim Posted September 3, 2010 Author Posted September 3, 2010 Ik heb benzine genoeg,dus dat kan het niet zijn Quote
hms Posted September 5, 2010 Posted September 5, 2010 ik ben ook benieuwd welke riem. als het de distributieriem met spanrol is kan het zijn dat de spanrol niet goed geplaatst is, en de riem 1 tandje versprongen is. ja, d Quote
tim Posted September 11, 2010 Author Posted September 11, 2010 De spanrol was kapot dus de riem was verschoven. De motor loopt nu weer prima,alleen nu is bij de garage de koppeling overleden. Ze gaan deze nu ook vervangen pfff. Quote
Smart Posted September 12, 2010 Posted September 12, 2010 Straks heb je een geheel nieuwe auto voor weinig.....! Niet verkeerd dat het in de garage is gebeurd. Quote
douwe Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 laten ze dan ook gelijk even de olie pomp dit is het aluminium deel onder aan de motor vervangen meestal is dit het probleem dat een distributie riem knapt of verschuift of zelfs dat de automatiche spanner terug loopt het is namelijk zo dat deze motoren erom bekent staan dat ze stuk lopen op de distibutie riem dit kanje voor komen door de olie pomp bij zon 15000 km te vervangen het olie pomp tandwiel heeft maar aan 1 zijde een stukje as die door het aluminiumhuis heen word gestoken op deze as word dan het distibutie tandwiel gemonteerd je kan je dus voor stellen dat je een 1 zijdige belasting krijgt en het aluminiumhuis dus uit zal slijten gezien hier geen lagering in zit. door deze sluitage gaat het tandwiel wringen waar door deze zwaarder gaat lopen en dus extra spanning op de distibutie riem word gezet. door deze extra spanning word dus ook een continue kracht op de automatiche spanner gezet waar door deze terug loop en de riem word dan ontspannen en als je pech hebt knapt de riem en is je blok stuk Quote
Jantje.2 Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 15000 of 150,000? elke 15.000km een olie pomp vervangen lijkt me nogal extreem! Quote
bigwade Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 150,000 km is ook maar 150km hoor.... Nou niet meteen Douwe op zijn typefouten afrekenen, we houden nou juist erg van die techneuten, toch ? Quote
Jantje.2 Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 150,000 km is ook maar 150km hoor....Nou niet meteen Douwe op zijn typefouten afrekenen, we houden nou juist erg van die techneuten, toch ? Kan toch ook zijn dat hij echt 15.000 bedoeld? Quote
bigwade Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 lijkt me onwaarschijnlijk..... 15.000 km 150,000 km 150.000 km een vergissing is zomaar gemaakt, je doet het zelf ook, haha! Vraag het H... oh, dat mag niet meer, hoor ik Quote
douwe Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 ik bedoel dus inderdaad rond de 150 duizend Quote
douwe Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 het is ook niet zo dat de pomp zelf versleten is maar het huis waar de as door naar buiten komt verslijt omdat hier geen lager ingezet is en de distibuieriem aan de buiten kant aan de as trekt om hem rond te krijgen krijg je een zijdelingse belasting als nu ook aan de binnen zijde van het pomptandwiel een lagering was gemaakt zou dit probleem er niet zo snel zijn en werd de zijdelingse belasting opgeheven door dit lager maar helaas hebben ze dit verzuimd Quote
Recommended Posts