Joice na 1 dag al kapot
4 4

17 berichten in deze discussie

Hallo,

Afgelopen maandag onze joice opgehaald.

Hij liep geweldig totdat we haar de volgende dag wilden starten.

Het leek wel een oude diesel en sloeg meteen af en we roken een sterke bezinelucht.

De riem en de spanrol zijn vervangen.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ??:?:cry:

bewerkt door tim

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat vervelend dat hij zo snel kapot is! Ik adviseer je er sowieso even mee terug te gaan naar de verkopende partij. Het zou iets in de ontsteking kunnen zijn, of iets in de brandstoftoevoer, en eigenlijk vanalles... Controleer sowieso even of alle leidingen nog wel vastzitten en of er nergens iets lekt..

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

De riem en de spanrol zijn vervangen?

Distrubutieriem? gelijk terug naar de reparateur lijk me.

greetz Ray

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Kan het zijn dat hij op benzine is blijven staan (gas uitgeschakeld) en je benzine (bijna) op is? Of heb je geen handmatige schakelaar?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben ook benieuwd welke riem.

als het de distributieriem met spanrol is kan het zijn dat de spanrol niet goed geplaatst is, en de riem 1 tandje versprongen is.

ja, d

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

De spanrol was kapot dus de riem was verschoven.

De motor loopt nu weer prima,alleen nu is bij de garage de koppeling overleden.

Ze gaan deze nu ook vervangen pfff.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Straks heb je een geheel nieuwe auto voor weinig.....! Niet verkeerd dat het in de garage is gebeurd.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

laten ze dan ook gelijk even de olie pomp

dit is het aluminium deel onder aan de motor vervangen

meestal is dit het probleem dat een distributie riem knapt of verschuift

of zelfs dat de automatiche spanner terug loopt

het is namelijk zo dat deze motoren erom bekent staan dat ze stuk lopen op de distibutie riem

dit kanje voor komen door de olie pomp bij zon 15000 km te vervangen

het olie pomp tandwiel heeft maar aan 1 zijde een stukje as die door het aluminiumhuis heen word gestoken op deze as word dan het distibutie tandwiel gemonteerd

je kan je dus voor stellen dat je een 1 zijdige belasting krijgt en het aluminiumhuis dus uit zal slijten gezien hier geen lagering in zit.

door deze sluitage gaat het tandwiel wringen waar door deze zwaarder gaat lopen en dus extra spanning op de distibutie riem word gezet.

door deze extra spanning word dus ook een continue kracht op de automatiche spanner gezet waar door deze terug loop en de riem word dan ontspannen

en als je pech hebt knapt de riem en is je blok stuk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

15000 of 150,000?

elke 15.000km een olie pomp vervangen lijkt me nogal extreem!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

150,000 km is ook maar 150km hoor....

Nou niet meteen Douwe op zijn typefouten afrekenen, we houden nou juist erg van die techneuten, toch ?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
150,000 km is ook maar 150km hoor....

Nou niet meteen Douwe op zijn typefouten afrekenen, we houden nou juist erg van die techneuten, toch ?

Kan toch ook zijn dat hij echt 15.000 bedoeld?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

lijkt me onwaarschijnlijk.....

15.000 km

150,000 km

150.000 km

een vergissing is zomaar gemaakt, je doet het zelf ook, haha!

Vraag het H... oh, dat mag niet meer, hoor ik :-)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

ok

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

het is ook niet zo dat de pomp zelf versleten is

maar het huis waar de as door naar buiten komt verslijt

omdat hier geen lager ingezet is

en de distibuieriem aan de buiten kant aan de as trekt om hem rond te krijgen

krijg je een zijdelingse belasting

als nu ook aan de binnen zijde van het pomptandwiel een lagering was gemaakt zou dit probleem er niet zo snel zijn

en werd de zijdelingse belasting opgeheven door dit lager

maar helaas hebben ze dit verzuimd

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

stomme constructie fout dus.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!


Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.


Nu aanmelden
4 4