Pipercub Geplaatst 26 April, 2015 Geplaatst 26 April, 2015 Precies zoals de mijne alleen de kleur is anders van mijn cx5 Quote
GUNMETALBLACK Geplaatst 4 Mei, 2015 Geplaatst 4 Mei, 2015 1.6 benzine , tot nu 875 km gereden , begon met 8,4/100km , nu na 875 km en 1x getankt geeft boordkomputer 7,4/100km aan , als deze tank leeg is dan weet ik precies hoeveel hij echt rijdt , ik heb tot nu toe ingereden met als opmerking , variatie tussen 100km en 134km snelheid , alleen snelweg kilometers en eigenlijk niet meer als 4000rpm geschakeld , dus het inrijden heeft degelijk invloed op het gebruik , wordt vervolgd als ik heb getankt. Na ongeveer 1180km weer getankt , zit nu precies op 1 op 12 , zelfde rijstijl als eerder beschreven en boordcomputer geeft nu aan 6,5/100 , het blijkt dus weer dat goed inrijden zeker loont , ik zal dit weer een update geven als het me lukt hem onder de 6/100 te krijgen Quote
cafevdb Geplaatst 8 Mei, 2015 Geplaatst 8 Mei, 2015 met een rustige rijstijl is er een mooi resultaat te behalen. Moet er wel bij zeggen dat ik in de spits naar het werk rijdt en daarvan het merendeel snelweg km's zijn. Rijdt dan op de rechterstrook met +/_ 85 km op cruisecontrol. Heeft weinig nut om links te gaan rijden dan is het continu op- en afremmen en tijdsverlies is er nauweijks en het verbruik is vele malen hoger. Zal proberen regelmaig een update te doen. motorinhoud: 2.0l / awdGetuned: J (waar?)\N Nbrandstof: B\D BVersnellingsbak: hand\auto HStand kilometerteller: aantal kilometers gereden: 648aantal liters getankt: 50aantal liters\kilometer: 1\13 1 Quote
GUNMETALBLACK Geplaatst 13 Juni, 2015 Geplaatst 13 Juni, 2015 1.6 benzine , tot nu 875 km gereden , begon met 8,4/100km , nu na 875 km en 1x getankt geeft boordkomputer 7,4/100km aan , als deze tank leeg is dan weet ik precies hoeveel hij echt rijdt , ik heb tot nu toe ingereden met als opmerking , variatie tussen 100km en 134km snelheid , alleen snelweg kilometers en eigenlijk niet meer als 4000rpm geschakeld , dus het inrijden heeft degelijk invloed op het gebruik , wordt vervolgd als ik heb getankt. Na ongeveer 1180km weer getankt , zit nu precies op 1 op 12 , zelfde rijstijl als eerder beschreven en boordcomputer geeft nu aan 6,5/100 , het blijkt dus weer dat goed inrijden zeker loont , ik zal dit weer een update geven als het me lukt hem onder de 6/100 te krijgen 1 Quote
Wimis on Geplaatst 13 Juni, 2015 Geplaatst 13 Juni, 2015 Wimis is ge-eindigt met een score van 1 op 12,5 (30000+ km)Sinds gisteren weer even bij houden. We hebben nu een ODO van 40000+ km. Wordt vervolgt. Quote
GUNMETALBLACK Geplaatst 13 Juni, 2015 Geplaatst 13 Juni, 2015 Update, bij +\_ 2600km onder de 6 per 100 gekomen, het kan dus wel zuiniger. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
GUNMETALBLACK Geplaatst 13 Juni, 2015 Geplaatst 13 Juni, 2015 Plus minus bedoel ik , maar hij wordt in ieder geval wel zuiniger. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
HenkM Geplaatst 13 Juni, 2015 Geplaatst 13 Juni, 2015 Update, bij +\_ 2600km onder de 6 per 100 gekomen, het kan dus wel zuiniger. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Als ik in Hulsberg tank, reset en dan Valkenburg inrij (2 km bergaf) verbruikt de mijne 3,8L/100 km. Nadeel is dat dat niet representatief is. Handigst is het verbruik aangeven als er minimaal een halve tank doorheen is gejast. Zelf blijf ik dan op 7,6 l/100km steken en dat is hier in het Heuvelland helemaal niet verkeerd. Quote
Wimis on Geplaatst 13 Juni, 2015 Geplaatst 13 Juni, 2015 Als ik in Hulsberg tank, reset en dan Valkenburg inrij (2 km bergaf) verbruikt de mijne 3,8L/100 km. Nadeel is dat dat niet representatief is. Handigst is het verbruik aangeven als er minimaal een halve tank doorheen is gejast. Zelf blijf ik dan op 7,6 l/100km steken en dat is hier in het Heuvelland helemaal niet verkeerd. Euh ja, dat vind ik ook! Beeld (foto) van GUNMETALBLACK is niet reëel 1 Quote
GUNMETALBLACK Geplaatst 13 Juni, 2015 Geplaatst 13 Juni, 2015 Vlakke weg woon in de buurt van leiden en rij dagelijks naar schiphol , dus vlakker als vlak kan niet , moet er wel bij schrijven normaal woon werk verkeer 90km per uur. En zoals jullie weten kun je niet de cijfers beinvloeden door er aan te draaien ofzo. Je gelooft het of niet , ik maak er juist een sport van om onder de 6 te komen. 1 Quote
woskam Geplaatst 17 Juni, 2015 Geplaatst 17 Juni, 2015 Afgelopen week heen en weer naar Wenen. In totaal 2200 km autobahn met een snelheid van 115 -125km/h en een resultaat van 7.1 liter op 100km. Ruim 1:13, wat ik met mijn Sportage 2.0 AWD benzine handbak nooit gehaald heb. Daar was ik al blij als ik 1:10 haalde met die snelheid. Volgende week gaat de sleurhut er achter en zal na de vakantie daar de cijfers van geven. Voor nu, iedereen een goede zomer vakantie en veel veilige kilometers toegewenst en tot ziens einde augustus. Groet Willem Oskam Quote
Wimis on Geplaatst 17 Juni, 2015 Geplaatst 17 Juni, 2015 Afgelopen week heen en weer naar Wenen. In totaal 2200 km autobahn met een snelheid van 115 -125km/h en een resultaat van 7.1 liter op 100km. Ruim 1:13, wat ik met mijn Sportage 2.0 AWD benzine handbak nooit gehaald heb. Daar was ik al blij als ik 1:10 haalde met die snelheid. Volgende week gaat de sleurhut er achter en zal na de vakantie daar de cijfers van geven. Voor nu, iedereen een goede zomer vakantie en veel veilige kilometers toegewenst en tot ziens einde augustus. Groet Willem Oskam En dat was dan met de CX5 ? Quote
woskam Geplaatst 17 Juni, 2015 Geplaatst 17 Juni, 2015 En dat was dan met de CX5 ? Dat klopt. Erg veel schik mee. 1 Quote
Wimis on Geplaatst 28 Juni, 2015 Geplaatst 28 Juni, 2015 Hier weer de eerste update van mij: motorinhoud: 1.6Getuned: J (waar?)\Nbrandstof: BVersnellingsbak: handStand kilometerteller: 40759aantal kilometers gereden: 605aantal liters getankt: 42aantal liters\kilometer: 6,94aantal kilometers\liter: 14,4 Veelal lange stukken met CC En waarom zou je 130 km/h rijden als je er met 110 ook komt! Ik ben benieuwd naar de volgende update..... weer ander soort ritjes Quote
Kiasiriussilver Geplaatst 2 Augustus, 2015 Geplaatst 2 Augustus, 2015 Slechts een sportage van 2015 1.6 135 Danymic line Kilometer stand nu 980km Rijd 1 op 14 Airco altijd aan . Behalve de laatste kilometers voor ik eindpunt nader. Dan word deze uigezet om condensor droog te rijden . Kilometers zijn gereden overwegend provinciale en snelwegen met gemiddelde snelheid van 100 tot 125 kilometer per uur Niet alle via cruise control. 4 personen erin en vol beladen bagagebak en dekzeil boven bagebak ook vol gestapeld. Quote
woskam Geplaatst 17 Augustus, 2015 Geplaatst 17 Augustus, 2015 En dat was dan met de CX5 ? Yep. Net terug van vakantie en 4200km afgelegd met caravan van 1400kg en de automaat op handbediening resulteerde in een gemiddeld verbruik van 1ltr op 8.72 km. Altijd Cruise Control gebruikt en 90km tot 100km /h gereden. 2 passen ( Col de Larche It en de Petit San Bernardino It ) gereden zonder enig probleem. Zeer tevreden gebruiker. Groetje Willem Oskam Quote
Musti Geplaatst 5 September, 2015 Geplaatst 5 September, 2015 Dames, heren.. Kunnen de eerste eigenaren eens wat praktijk cijfertjes geven w.b. verbruik ? (Ben zelf met name ge�nteresseerd in die van de automaat versie) Geef even aan welk type je hebt, je gereden kilometers, je getankte liters (geen boardcompu-info aub) en vooral automaat of handbak motorinhoud: Getuned: J (waar?)\N brandstof: B\D Versnellingsbak: hand\auto Stand kilometerteller: aantal kilometers gereden: aantal liters getankt: aantal liters\kilometer: aantal kilometers\liter: hallo sportage 1.7 crdi handbak ik rij snelweg /stads verbruik 1 op 17.5 dit heb ik 2 keer getest Quote
GUNMETALBLACK Geplaatst 8 Oktober, 2015 Geplaatst 8 Oktober, 2015 Update : weer iets lager verbruik na 6000km, Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
GUNMETALBLACK Geplaatst 8 Oktober, 2015 Geplaatst 8 Oktober, 2015 Zelfde situ als reeds eerder beschreven, meer kilometers wordt hij best zuinig Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Wimis on Geplaatst 8 Oktober, 2015 Geplaatst 8 Oktober, 2015 Ik kijk naar je Intro en 'auto' bij je avatar Leg eens uit ! Ben je nu al 6000 km aan het proefrijden? Quote
GUNMETALBLACK Geplaatst 8 Oktober, 2015 Geplaatst 8 Oktober, 2015 Nee doe hoofdzakelijk woon werk ritten, gemiddelde snelheid is dan rond 90km/h, dan haal ik deze cijfers, bij normaal gebruik stad en bijv. 130km dan rond 7/100, dus ik bedoel te zeggen : bij aanschaf , hoog verbruik naar mate meer km's wordt hij zuiniger , heb alleen de 1e 3000km goed ingereden en dat geeft nu toch wel resultaat, doe dit nu eigenlijk al +\_32 jaar bij elke nieuwe auto en dat werkt echt goed , goed inrijden/inslijten levert een zuinigere motor op, en ik maak er een sport van om toch redelijk in de snelheids limieten te blijven en zoveel mogelijk km's uit de tank te halen , geloofde nooit in het eco rijden maar daar kom ik nu toch een beetje op terug . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
GUNMETALBLACK Geplaatst 8 Oktober, 2015 Geplaatst 8 Oktober, 2015 Eerlijk is eerlijk als ik 150+ rijd in buitenland dan haalt hij dit never nooit niet , maar hier in NL , haal ik het wel al is het wel met alleen woonwerk ritten. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
GUNMETALBLACK Geplaatst 8 Oktober, 2015 Geplaatst 8 Oktober, 2015 1e antwoord hierboven is plus minus 32 jaar Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Wimis on Geplaatst 9 Oktober, 2015 Geplaatst 9 Oktober, 2015 Nu nog even je "Auto" aanpassen..................... Quote
GUNMETALBLACK Geplaatst 9 Oktober, 2015 Geplaatst 9 Oktober, 2015 Je kan me rug op , ik stop met deze onzin reactie's. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.