Mario Geplaatst 5 September, 2010 Geplaatst 5 September, 2010 Hallo, Ik heb sinds oktober vorig jaar een KIA Cee'd. Nu is mijn openklapbare sleutel afgebroken terwijl hij (per ongeluk opengeklapt) in mijn broekzak zat. Ik heb de foto naar KIA opgestuurd, maar zij beweren dat dit geen constructiefout is en dus is de garantie niet van toepassing. Dit heeft mij 178 Quote
NonkelSimon Geplaatst 5 September, 2010 Geplaatst 5 September, 2010 Nog nooit meegemaakt bij ons in garage. Zou je de foto's hier ook eens kunnen posten? Quote
Kia Fan Geplaatst 6 September, 2010 Geplaatst 6 September, 2010 Gewoon niet mee akkoord gaan en je moet ook niet naar kia mailen je moet gewoon naar je dealer toegaan die geeft de garantie! En een sleutel is geen slijtage onderdeel dus die valt gewoon in de garantie, en bij een cee'd was dat toen 3 jaar onbeperkte km of 5 jaar max een ton. Sleutel valt niet in de laatste 2 jaar (van de 7) dat was alleen voor draaiende delen. Dus gewoon naar je dealer en daar de garantie claimen, je hoeft een dealer niet uit te leggen hoe het gebeurd is hij is gewoon gebroken. Een dealer moet anders aan jou aan tonen dat het met opzet gebeurd is. Quote
vince! Geplaatst 6 September, 2010 Geplaatst 6 September, 2010 Gewoon niet mee akkoord gaan en je moet ook niet naar kia mailen je moet gewoon naar je dealer toegaan die geeft de garantie! IS dat zo ? Ik dacht dat de dealer de herstelling uitvoerd en dan het defecte onderdeel opstuurd naar de invoerder met een dossiertje en zo de gedane kosten recupereert ? Quote
Kia Fan Geplaatst 6 September, 2010 Geplaatst 6 September, 2010 Je hebt een koopovereenkomst met je dealer en niet met de importeur of met de fabrikant. Hoe de garantie verder afgewikkeld word is niet jou probleem of zorg...... de dealer blijft ten alle tijden je aanspreekpunt, ook als je voor de rechter je gelijk gaat uitvechten doe je dit tegen de dealer. Quote
NonkelSimon Geplaatst 6 September, 2010 Geplaatst 6 September, 2010 Je dealer geeft geen garantie h Quote
Kia Fan Geplaatst 6 September, 2010 Geplaatst 6 September, 2010 @nonkelsimon, lees eerst even onderstaand stukje dan word het je misschien wat duidelijker bij wie je moet zijn voor garantie..... http://www.anwb.nl/auto/kiezen-en-kopen/tips-en-advies,/nieuwe-auto-kopen/Garantie.html Quote
Alex VB Geplaatst 7 September, 2010 Geplaatst 7 September, 2010 @ Kia fan, Vergeet eventjes niet het verschil tussen Nederland en Belgi Quote
Kia Fan Geplaatst 7 September, 2010 Geplaatst 7 September, 2010 @ Alex, de garantie is europees geregeld en werkt hetzelfde in Belgie als in Nederland, je bent contractpartij met degene die je de auto verkoopt. Kan me niet voorstellen dat in Belgie de importeur een contract met je aangaat voor levering van een auto. Dat de dealer zijn garantiekosten weer verhaalt op de importeur en die op zijn beurt weer op de fabrikant is ook weer overal hetzelfde. Maar terugkomend op de sleutel ik zou gewoon naar de dealer gaan en daar de sleutel inleveren en erbij vermelden dat deze gebroken is. Laat de dealer bij afwijzing van deze garantie aanvraag dit op papier zetten met de reden erbij dan sta je sterker als je het hoger op wilt en gaat zoeken. Quote
Mario Geplaatst 7 September, 2010 Topic Starter Geplaatst 7 September, 2010 Hier zijn de foto's van de afgebroken sleutel. Quote
Kia Fan Geplaatst 8 September, 2010 Geplaatst 8 September, 2010 Gewoon metaalmoeheid.... dus gewoon naar dealer en dit hoort uiteraard garantie te zijn. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.