pe1pbq Geplaatst 5 September, 2010 Geplaatst 5 September, 2010 Hoi, ben een zeer tevreden sportage rijder inmiddels de 3e, net mijn nieuwe auto gehad en ook compleet met de standaard KIA navigatiesysteem / radio etc. Alles handleidingen gelezen maar hoe kan ik instelling veranderen: andere stem bij de navigatie / andere ringtone / en in combinatie met mijn Iphone als ik gebeld wordt krijg ik niet de naam van de beller op mijn scherm (staat wel in het telefoonboek welke hij download vanuit de telefoon) wie kan mij helpen of welk fabrikaat systeem is het kan ik evt. verder zoeken. Alvast bedankt Ton Dalfsen Quote
bigfatpete Geplaatst 5 September, 2010 Geplaatst 5 September, 2010 Hallo Ton, Er zijn geen alternatieve stemmen in het Nederlands en ik heb ook geen andere ringtones in het systeem kunnen ontdekken. Ik krijg ook niet de naam van de beller op het navi-scherm. Ik heb al van alles geprobeerd; - naamvolgorde in settings op de Iphone veranderd. - navi-systeem gereset. - andere taal geprobeerd op navi. - Iphone gereset. Mogelijk dat het aan het laatste IOS van de iPhone ligt. 8 september is er een update via Apple te downloaden. Daar wacht ik dus maar even op. Quote
bigwade Geplaatst 5 September, 2010 Geplaatst 5 September, 2010 BFP als vervend Apple gebruiker denk ik dat je kan wachten tot je een ons weegt (ik vond em wel grappig, haha!) Het ligt niet aan de iPhone of Nokia of Blackberry etc maar meer aan die navi. Ik heb daar eerder al eens iets over geschreven : http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=5248 Leer leven met het ding en zijn tekortkomingen en geniet van je auto ! Quote
pe1pbq Geplaatst 5 September, 2010 Topic Starter Geplaatst 5 September, 2010 ik heb e.e.a. geprobeerd ook met een andere mobiele telefoon (nokia) en hadden het zelfde mankement. Heb via de dealer ook de vraag neer gelegd bij KIA ben benieuwd of ik ook via deze weg wat verneem. Ook de beltoon niet kunnen veranderen en andere instelling zoals het volume van de microfoon etc. Quote
bigfatpete Geplaatst 5 September, 2010 Geplaatst 5 September, 2010 Ik ben het met je eens in dat artikel, bigwade. Trouwens goed te weten dat er nog een Apple-freak op dit forum zit. Quote
Rick Geplaatst 6 September, 2010 Geplaatst 6 September, 2010 Welk merk navigatie zit er dan nu in?? Quote
Smart Geplaatst 6 September, 2010 Geplaatst 6 September, 2010 Welk merk navigatie zit er dan nu in?? Wat ik begrepen heb een LG. Quote
Rick Geplaatst 7 September, 2010 Geplaatst 7 September, 2010 Wat ik begrepen heb een LG. Dus de hardware is van LG en de software en de kaarten dan? Maar als ik het goed begrepen heb uit andere berichten dan is er pas een update voor de kia navigatie(in de sportage en ook in andere kia modellen)(die met de Nederlandse taal update..) Dus dan moeten er meerdere systemen zijn die hetzelfde zijn als in de Sportage?? of heeft KIA overal de zelfde software op verschillende systemen? Quote
Smart Geplaatst 7 September, 2010 Geplaatst 7 September, 2010 Software weet ik niet, kaarten zijn van Navteq. http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-NavteqEurope-Site/nl_NL/-/EUR/ViewStandardCatalog-Browse?CatalogCategoryID=CQ8KCghBGXEAAAEdH6MIISUe&ShowAllProducts=YES&PersistNavigationMenu=YES Kaartupdates pas vanaf medio 2011!!!!!!! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.