xtra40 Geplaatst 19 Juni, 2015 Geplaatst 19 Juni, 2015 Met deze antwoorden kunnen we wat! Ik ga sowieso nog even verder zoeken naar een goed setje, en waar de transponder zit in de originele sleutel. De vraag is of een klapsleutel dan wel zo nodig is Nodig niet nee Leuk wel ja Het is maar net hoe ver je wilt gaan Quote
rvanrookhuizen Geplaatst 2 Juli, 2015 Geplaatst 2 Juli, 2015 In mijn vorige Picanto in 2011 heb ik toen der tijd een afstandsbediening ingebouwd. Er zat bij die Picanto geen klap sleutel die zat bij de set dieik kocht van SPY. Geen motertje in bouwen werkte wel,het chipje van de start onderbreking heb ik toen over gezet naar de nieuw met klap sleutel. Oude sleutel afgezaagd,richeltje er in gevijld en het leek wel echt! Wel zoeken inde bedrading waar de remote aan geprikt moest worden. Ronald Quote
Nadyse Geplaatst 14 September, 2015 Geplaatst 14 September, 2015 Hey, ik ben nieuw hier want ik heb voor het eerst een KIA Ik heb een Picanto uit 2007 gekocht, hier zit echter geen centrale deurvergrendeling in. De deuren werken enkel via het slot aan de buitenzijde, en de passasiers ( achter ) via het knopje in de deur. Kan ik hier een centrale vergrendeling inbouwen ? Dat zullen dan 5 motoren worden ( 4x deur, 1x achterklep ) Wie heeft hier ervaringen mee ?? Alvast vriendelijk bedankt !! Gr. Nadyse Quote
Gast Stief Geplaatst 14 September, 2015 Geplaatst 14 September, 2015 hoi Nadyse, Hier zijn volgens mij meer topics over. Denk dat je wel wat vind als je ff zoekt. Maar voor de duidelijkheid... je hebt nu dus geen cv? of geen afstandsbediening? Als je de bestuurdersdeur op slot doet, gaat de rest dan ook op slot of niet? Quote
Nadyse Geplaatst 15 September, 2015 Geplaatst 15 September, 2015 hoi Nadyse, Hier zijn volgens mij meer topics over. Denk dat je wel wat vind als je ff zoekt. Maar voor de duidelijkheid... je hebt nu dus geen cv? of geen afstandsbediening? Als je de bestuurdersdeur op slot doet, gaat de rest dan ook op slot of niet? Hoi, dank voor je antwoord. Als ik de sleutel ( want heb ook geen afstandbediening ) gebruik gaat enkel de deur open waar ik de sleutel gebruik, de rest blijft dicht. Er zit dus nergens een motor in de deuren. En Excuus dat ik een topic heb aangemaakt, ik ben niet zo goed in dat zoeken, en 30 pagina's doorscrollen. Als hier iemand mij kan helpen zou ik dat helemaal top vinden. Quote
Gast Stief Geplaatst 15 September, 2015 Geplaatst 15 September, 2015 in dat geval zul je dus idd in alle deuren een motortje moeten plaatsen. Dat kan overigens ook voor de kofferbak maar mijn ervaring leert, dat dit meestal niet lukt met de standaard motortjes. De meesten slaan de kofferbak dan ook over. Overigens een setje met ab's en 4 motortjes kun je al voor rond de 50,- tot 60,- krijgen. Op marktplaats en ebay is er genoeg te vinden. PS: Geen CV is wel heel 1987 Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 15 September, 2015 Geplaatst 15 September, 2015 Misschien kan je hier wat mee. Centrale deurvergrendeling Picanto 2010 Quote
Nadyse Geplaatst 16 September, 2015 Geplaatst 16 September, 2015 in dat geval zul je dus idd in alle deuren een motortje moeten plaatsen. Dat kan overigens ook voor de kofferbak maar mijn ervaring leert, dat dit meestal niet lukt met de standaard motortjes. De meesten slaan de kofferbak dan ook over. Overigens een setje met ab's en 4 motortjes kun je al voor rond de 50,- tot 60,- krijgen. Op marktplaats en ebay is er genoeg te vinden. PS: Geen CV is wel heel 1987 Ben het met je eens dat het wel ouderwets is Maarje deze 2e hands auto had alle ( maar dan ook echt alle ) bonnetjes en onderhoudspapieren. beurtjes, nieuwe bandjes, accu, distributie noem maar op. Zelfs het bijvullen van de ruitenvloeistof werd voor de eigenaar gedaan (incl. factuur ) Dat gaf mij wel een goed gevoel dat de eigenaar zuinig op zn auto was, en gaf mij de doorslag om dan maar voor minder luxe te gaan en te kiezen voor een goed onderhouden auto. Maar thanks voor je antwoord. Quote
Nadyse Geplaatst 16 September, 2015 Geplaatst 16 September, 2015 Misschien kan je hier wat mee. Centrale deurvergrendeling Picanto 2010 Ziet er uit als een ingewikkelde klus.... Ik ga hier eens goed naar kijken. Thanks. Quote
Murcielaygo Geplaatst 16 September, 2015 Geplaatst 16 September, 2015 Het is met name een kwestie van ervaring en hrt juiste gereedschap... Waar kom je vandaan? Misschien is er iemand die dit voor je kan en wil inbouwen? Ik heb het zelf vaak zat gedaan, maar zit momenteel heel krap in vrije tijd... Quote
Nadyse Geplaatst 17 September, 2015 Geplaatst 17 September, 2015 Het is met name een kwestie van ervaring en hrt juiste gereedschap... Waar kom je vandaan? Misschien is er iemand die dit voor je kan en wil inbouwen? Ik heb het zelf vaak zat gedaan, maar zit momenteel heel krap in vrije tijd... Ik woon in Heemskerk. Als iemand het samen met mij wil inbouwen zou helemaal top zijn ! Quote
Murcielaygo Geplaatst 17 September, 2015 Geplaatst 17 September, 2015 Neem eens contact op met de Pimpmasters, zij zitten in Edam, dat moet voor jou te doen zijn en ik verwacht dat zij dit wel kunnen. Quote
Sciwi Geplaatst 1 November, 2020 Geplaatst 1 November, 2020 Ik zou graag een remote centrale deurvergrendeling in mij Kia Picanto van 2004 willen zetten. De originele deur actuatoren zijn aangesloten. Vanuit deze actuatoren gaan 4 draden, een bruine, een groene, een zwarte en een oranje. Nu ben ik benieuwd wat deze draden betekenen en of de Picanto possitief of negatief is geschakeld. Heeft iemand voor mij het elektrisch schema van de originele centrale deur actuator of kan iemand mij vertellen hoe ik een universele remote kast aan kan sluiten? Quote
Murcielaygo Geplaatst 1 November, 2020 Geplaatst 1 November, 2020 Als er werkende CV aan boord is raadt men meestal aan de bestuurdersportier te voorzien van een extra motortje welk je laat bedienen door de remote.Dat bedient dan dat portier en het originele systeem doet de rest.Op die manier is de remote gescheiden van het fabriekssysteem, doet het er niet toe of het schakelen positief of negatief is en loop je ook geen risico dat systemen uit sync gaan staan, waardoor niks het meer doet of juist gaat staan klapperen... 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.