Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo

Ik wil graag weten van de Sportage II rijders wat zij goed vinden aan hun auto en wat zij niet goed vinden.

We vinden de Sportage namelijk wel interessant als opvolger voor de Rio, vandaar :wink:

• Administrators
Posted

goed: hoge zit, niet 13 in een dozijn model, degelijk

wat minder: hoog brandstofverbruik, wat korte zitting (vindt ik) 1.95; en misschien de hardheid van verschillende interieurdelen.

maar....... value for money...... echt hoor, geen moment spijt gehad!

:)

Posted

Ik rijd de Sportage nu sinds maart dit jaar en heb er ruim 9000 km mee gereden. Twee grote ritten naar Tjechi? en Spanje. Met name op de lange baan is het een heerlijke reisauto. De 2,0 CVVT benzine motor draait ongelofelijk soepel en kwa uitrusting mis ik niets. Weggedrag op slechte (berg)wegen (met 4WD) is prima naar mijn zin en op de autobaan voorbeeldig. Klimaatbeheersing in de auto is perfect.

Contra is in deze uitvoering de nutteloze middensteun (is aangepast naar de V6 uitvoering) Ook is de motor nogal lawaaierig bij hogere (3500+) toerentallen. Dit merk je vooral bij steile afdalingen met een aanhanger erachter, of flink doorhalen bij een klim.

Overigens blijft deze auto nog lang bij mij in gebruik.

Posted

Rumoerigheid ben ik wel aan gewend. Hiervoor reden we een Opel Kadett en nu een Kia Rio 1.5 LS die toch ook best rumoerig is.

Posted

Ik heb de sportage 2 ltr benzine 2wd nu een jaar en heb er 26.000 km :roll: opzitten, waarvan 7,000 km op lpg.

De sportage bevalt me uitstekend. Het is geen sprinter en het motorgeluid bij hoge toerentallen is wel degelijk aanwezig en het brandstofverbruik is te hoog, maar dat zijn dan ook de enige mindere punten die ik kan bedenken.

Wat ik positief aan de auto vindt is het gevoel van kwaliteit dat de auto bij mij oproept. Geen kraakjes, alles voelt solide aan en ik heb nog geen storingen meegemaakt.

Het weggedrag is uitstekend, net als een een luxe personenauto, en de ruimte in de auto goed in orde, voor de voor- en achterpassagiers.

Terugkijkend op het afgelopen jaar heb ik een goede keuze gemaakt,

veel wijsheid met het nemen van een beslissing.

Hans :P

• 1 month later...
Posted

Ik rij sinds januari 2006 in een 2.0 2WD executive grayisch silver en vanaf het begin af aan op LPG. Nu heb ik er :lol: 36000km :lol: mee gereden.

Mijn ervaring is positief en vind dat ik (ondanks de zeer lange wachttijd)een goede keuze gemaakt heb. In de opsomming van de vorige post kan ik mij volledig vinden.

:shock: Toch een paar opmerkingen; Bij lange ritten vind ik de zitting van de stoel te smal (ik krijg dan last van de dijbenen).

Inderdaad valt op dat de auto vrij is van bijgeluiden en kraakjes, dit komt alleen even voor als de airco uit- of aangezet wordt.

Wel probeer ik tzt een paar andere banden, ik hoop dat het comfort (geluid) dan iets toeneemt. In november monteer ik altijd winterbanden, wellicht dat dit al iets oplevert.

Met groet,

Berry Bakker

Posted

Ik rij sinds februari 2006 een Kia sportage 2wd 2.0 exectuve (benzine). Inmiddels staat de teller op ruim 28000. De pros en cons zijn het volgende:

Pro's:

1.Rijd heerlijk

2.Nog geen technische problemen gehad

3.Zit er gewoon goed uit (veel opmerkingen)

4.Van binnen is hij heel ruim, zeker voor iets lange mensen

Con's:

1. Verbruikt veel (gelukkig is het een leasebak)

2. Boven 140 km hoor je de motor duidelijk (binnen nl mag het ook niet)

3. Kofferbak mocht wel iets ruimer naar mijn mening

Al met al ben ik tot nu toe uiterst tevreden. Ik ben ook op vakantie geweest naar Turkije en heb daar ook aardig wat rondgereden (bijna 10.000km in 6 weken), en geloof me dat is wel een aadrig belasting voor de auto. Maar niks negatiefs ontdekt.