Jump to content

Hoe meet de Venga het verbruik

KiaVenga12

Recommended Posts

Dag Rob,

Volgens mij heb je daarbij zelf de keuze: als je na het tanken de knop van de boardcomputer een paar seconden ingedrukt houdt, kun je alle waarden weer terugzetten naar nul: dat geldt voor zowel de beide dagtellers als ook voor het gemiddelde verbruik. Je moet dan wel voor elke stand de knop een aantal seconden ingedrukt houden!

Hoop dat je hier wat aan hebt ...

Vr.gr.,

Erik

ik heb dit al vaker gemeld.

De Venga, na elke tankbeurt, geeft 2 streepjes aan in het gemmideld verbruik, en dan begint hij weer vanaf 0 te tellen, elke keer weer.....

das wel jammer want ik zou wel het gemmideld verbruik wel willen weten van mijn eerste 10000km of van elke jaar.

Helaas.

de ceed onthoudt de average stand wel gewoon tot je hem zelf wist.

Bij die van mij niet, die gemiddelde gaat per tankbeurt weer opnieuw beginnen. Kun je dit ergens instellen?

Ik hou mijn gemiddelde dan ook zelf in excel bij, dit is dan meer voor mijzelf omdat ik het leuk vind dit een beetje bij te houden. Hierbij kun je dus per tankbeurt je gemiddelde uitrekenen (1 op 12,64 bij de laatste tenkbeurt) maar je kunt ook bijvoorbeeld je totale gemiddelde tot nu toe uitrekenen (1 op 12,33 gemiddeld bij 16371km)

Grtz.Gstar

Bij die van mij niet, die gemiddelde gaat per tankbeurt weer opnieuw beginnen. Kun je dit ergens instellen?

Ik hou mijn gemiddelde dan ook zelf in excel bij, dit is dan meer voor mijzelf omdat ik het leuk vind dit een beetje bij te houden. Hierbij kun je dus per tankbeurt je gemiddelde uitrekenen (1 op 12,64 bij de laatste tenkbeurt) maar je kunt ook bijvoorbeeld je totale gemiddelde tot nu toe uitrekenen (1 op 12,33 gemiddeld bij 16371km)

Grtz.Gstar

Bij mij wordt het gemiddelde gebruik op onregelmatige momenten "spontaan" gereset. De dealer zei vanmiddag dat dat normaal was. "Zodra de auto een half uur of langer heeft stil gestaan, wordt de rittijd en het gemiddelde gebruik gereset."

Volgens mij is dit niet waar. Wat zien andere Venga rijders op dit punt?

Het boekje zegt dat het gemiddelde "sinds de laatste reset" wordt weergegeven. Reset doe je door lang op het "trip" knopje te drukken.

Maar als de auto ook zelf spontaan een reset geeft, heb je niet zoveel aan dat gemiddelde. Het is mij tenminste niet gelukt om de boordcomputer het gemiddelde gebruik van

Het is misschien beter dat op deze vraag gereageerd wordt door Venga-gebruikers, ook al omdat de vraag specifiek over de Venga gaat. Rekensommetjes maken over het verbruik in het algemeen met welk merk of type dan ook helpen hier niet zo.

Venga, Ceed en Soul maken gebruik van dezelfde spullen, zo gek is het dus niet.