Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia Pride Linker voorspatbord

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Kia liefhebbers,

Ik heb 2 weken geleden een ongeluk met mijn Kia Pride gehad, gelukkig krijg ik een bedrag terug van de verzekering waarmee ik hem wel weer op kan lappen.*hij is helaas total loss, auto van 1991*. Nu zit er een noemenswaardige deuk in mijn linker voorspatbord. Deze probeer ik nu los te krijgen om deze mooi te herstellen > schuren/plamuren en spuiten. Hiervoor heb ik al onder de motorkap 3 boutjes los gedraaid, achter de deur een boutje los. Onder de auto een boutje, in de rand van het spatbord ook twee schroeven en een schroef waarmee het spatbord aan de bumper vast zat.

Nu kan ik hem al bijna verwijderen maar hij blijft dus nog op 1 punt vlakbij mijn voorlicht vastzitten.

Heeft iemand een tekening of kan iemand met mijn boven omschreven probleem zeggen waar ik moet zoeken voor de laatste bevestigingspunt(en).

Alvast bedankt,

Pim

Geplaatst

Ik zal een foto van de schade maken en de dusver los gedraaide bouten. Ik probeer ze vanavond er op te zetten.

De schade zal er btw niet heel ernstig uit zien, want cosmetisch is hij dat ook niet. Technisch wel maar daar heb ik al de nieuwe onderdelen voor om hem weer op te lappen. Verder kan ik als ik met mijn hand binnen de wielkast voel voelen dat er het

Geplaatst

Vindt je het heel gek dat ik het eigenlijk triest vind dat je me gelijk dingen gaat verwijten en me al een soort van aangeven bij wie_o_wie?

Zal de foto's er opzetten, na je zien dat de auto van nature wit is, ook onder de motorkap. Dus dat hij nooit geel is geweest.

Geplaatst

Ah joh, je moet ook om een grapje kunnen lachen.

Denk je zelf dat die eventuele dader zich hier gaat melden ? HAHA!

Geplaatst

Als het een grapje is vindt ik het niet erg. Maar als er direct 3 mensen in de zelfde richting gaan reageren voel ik me een beetje in het nou gedreven. Zou wat zijn als er dadelijk politie op de stoep staat om mijn schade te bekijken zodat ik aangegeven kan worden voor een aanrijding die dus is gebeurt na mijn eigen incident.

Als mensen nog meer willen checken, ik heb Leon van dit forum reeds wat dingen gevraagd over een handboek van een pride om dus mijn schade op te kunnen lappen. Dit was dus voor het ongeluk van het omschreven draadje. Dus...

Ik hoop verder dat jullie mij nog willen helpen/kunnen helpen als ik zo de foto's even upload.

Geplaatst

http://img716.imageshack.us/g/17102010007.jpg/

In de bovenstaande link vinden jullie een album van de schade, hij valt zoals jullie zien best mee.

Ik heb foto's gemaakt van de plekken waarop ik al boutjes heb los gehaald om mijn spatbord los te krijgen, wie_o_wie kan mij vertellen welke ik ben vergeten, dit omdat hij dus nog niet los komt.*hij zit nog ergens bij de bumper vast.*

Geplaatst

Pimmo, het is geen directe aanval van iemand hier richting jouw.

Het was gewoon puur toeval dat kort na dat bericht zich hier iemand meld met schade aan een pride.

Geplaatst
Als het een grapje is vindt ik het niet erg. Maar als er direct 3 mensen in de zelfde richting gaan reageren voel ik me een beetje in het nou gedreven. Zou wat zijn als er dadelijk politie op de stoep staat om mijn schade te bekijken zodat ik aangegeven kan worden voor een aanrijding die dus is gebeurt na mijn eigen incident.

Als mensen nog meer willen checken, ik heb Leon van dit forum reeds wat dingen gevraagd over een handboek van een pride om dus mijn schade op te kunnen lappen. Dit was dus voor het ongeluk van het omschreven draadje. Dus...

Ik hoop verder dat jullie mij nog willen helpen/kunnen helpen als ik zo de foto's even upload.

Ik kan dus inderdaad bevestigen dat Pim al schade had aan z'n Pride voor 7 oktober (datum uit het draadje met de gele Pride). Ik heb namelijk op 2 oktober al een PB van hem gehad ivm met zijn schade.

Ik kan me wel voorstellen dat het voor Pim niet zo leuk overkomt, vooral in Gers antwoord mis ik wel de nodige smilies als het zogezegd een grapje is.

Btw Pim, is het nog gelukt met je aandrijfas en versnellingsbak?

Geplaatst

Als het een grapje was maakt het me ook helemaal niet zoveel uit:), het kwam gewoon net even verkeerd over.

De versnellingsbak is gelukkig nog oke, die heb ik op dit moment even droog staan zodat ik de aandrijfas kan vervangen. Deze heb ik ook van de week van de sloop gehaald en ga ik van de week op een zonnige dag vervangen. Daarna wil ik hem dus cosmetisch opknappen.

Ik hoop nog op het reddende antwoord:).

Geplaatst

Ik denk dat je toch het beste even de koplamp enzo eruit kan halen, dan zal je waarschijnlijk nog wel een boutje of een klemmetje tegen komen.

Geplaatst
Vindt je het heel gek dat ik het eigenlijk triest vind dat je me gelijk dingen gaat verwijten en me al een soort van aangeven bij wie_o_wie?

Zal de foto's er opzetten, na je zien dat de auto van nature wit is, ook onder de motorkap. Dus dat hij nooit geel is geweest.

Ben ik met je eens.. De conclusie was al weer snel getrokken, zoals de laatste tijd vaker gebeurt hier, jammer.

Over het voorscherm: Hij zit sowieso aan de bovenkant vast natuurlijk, achter je koplamp zitten (uit mijn hoofd) twee boutjes en volgensmij ook aan de onderkant bij de dorpel zegmaar. Verder moet je de bumper demonteren en zal de koplamp eruit moeten. Eerst schroef je het knipperlicht eraf. Dit is 1 boutje en een kliksysteem. Vervolgens de koplamp die op (volgensmij) 3 punten vastzit..

Succes en laat maar weten hoe het ging ;)

Geplaatst
...Over het voorscherm: Hij zit sowieso aan de bovenkant vast natuurlijk, achter je koplamp zitten (uit mijn hoofd) twee boutjes en volgensmij ook aan de onderkant bij de dorpel zegmaar. Verder moet je de bumper demonteren en zal de koplamp eruit moeten. Eerst schroef je het knipperlicht eraf. Dit is 1 boutje en een kliksysteem. Vervolgens de koplamp die op (volgensmij) 3 punten vastzit..

Succes en laat maar weten hoe het ging ;)

Nog een kleine aanvulling: waarschijnlijk zit hij ook op 2 punten tussen het scherm en de deur vast. Daar moet je door het portier te openen als het goed is wel bij kunnen komen :)

Geplaatst

Het is gelukt! Zat inderdaad nog een boutje achter de lamp verstopt! Tot zover bedankt:) Nu hopen dat ik hem weer netjes in mooie staat terug kan maken.

Geplaatst
Het is gelukt! Zat inderdaad nog een boutje achter de lamp verstopt! Tot zover bedankt:) Nu hopen dat ik hem weer netjes in mooie staat terug kan maken.

Spuit em kanarie geel :-)

Geplaatst

Ik geef eerlijk toe dat mijn eerste vraag tweeledig was.

Ik wilde (zonder oordeel !) weten of dit niet heel toevallig de gele Pride zou zijn.

Zo vaak is de pride niet gespreksonderwerp hier.

Daarnaast kon het helpen de bout te vinden.

Mr Pride (Rio-man) heeft natuurlijk geen foto's nodig, die weet dat allemaal uit het blote koppie ;)

Geplaatst

Eigenlijk willen we nu dus een complete renovatie fotoshoot, daar zit je nu wel een beetje aan vast, HAHA

Zo'n project case........

DOEN!

Geplaatst

De foto's die ik gemaakt heb zal ik uploaden! vandaag technisch weer in orde gemaakt. Door het ongeluk waren mijn aandrijfas en fuseestuk kapot gegaan.

Nu ga ik nog een aantal roestplekjes bijwerken/tectyleren en een nieuwe niet roestende motorkap die ik WIT ga spuiten monteren.

Wit krijgt toch de voorkeur! Niet zo warm in de zomer:)

Geplaatst

He Hallo allemaal,

Tot dusver gaat het herstellen goed, heb de versnellingsbak nagekeken en er is niets mis mee. Hij lek na bijgevuld te zijn geen olie en de auto is technisch weer in orde.

Welk kwam ik dit plekje tegen onder mijn auto, het is op een naad waar twee bodemplaten elkaar overlappen en waar de beschermlaag/tectyl dus zo goed als weg is.

Ik heb deze plek met een staalborstel tolletje zo goed mogelijk bijgewerkt en daarna met anti roest ingesmeerd. (zie foto)

21102010018.jpg

Wat moet ik nu doen? Het overgebleven gat zo goed mogelijk opvullen met plamuur oid of een polyester matje er over heen en het daarna weer flink in de tectyl zetten.

Ik hoor het graag:)

Verder hier nog een link van de tot dusver genomen foto's. Sommige hebben jullie misschien al gezien!

http://img839.imageshack.us/g/17102010007.jpg/

Pim

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...