Kia Fan Posted October 21, 2010 Posted October 21, 2010 Binnenkort in autoweek..... Merk en dealertevredenheid onderzoek. Bij merktevredenheid staat kia op een gedeelde laatste plaats met opel. Bij dealer tevredenheid staan de kia dealers iets hoger. Hopelijk leert de importeur ervan en gaat er nu toch echt wat aan doen...... http://www.automobielmanagement.nl/nieuws/autodealer-nieuws/nid9844-dealertevredenheid-opel-audi-en-vw-onderaan.html Quote
xxxx Posted October 21, 2010 Posted October 21, 2010 Tot nu toe geen klachten over de auto (Venga bijna 8000 km) en heel tevreden over de dealer Fase in Alphen aan den Rijn Quote
bigwade Posted October 21, 2010 Posted October 21, 2010 Merk-tevredenheid kan te maken hebben met hele kleine dingen, zoals matten. "Kleingeld" maar groot leed w.b. view van je auto. Je kunt "matten" ook zien als metafoor voor allerlei kleine ergernissen. Als die niet opgelost worden is de merk-beleving matig. Zelf heb ik een uitstekende dealer en ben er zeer tevreden over, incl. werkplaats. (Kia Houten) Auto bijv. altijd gewassen terug, geen moeite, wel leuk ! Als een dealer die kleine zaken ook niet op pakt met het argument, och meneer, U bent de eerste, dat horen we anders NOOOOOOIT, dan gaat het ook daar fout. Problemen van welke aard dan ook dienen door zowel dealer als importeur serieus genomen te worden. Quote
KiaZeker Posted October 23, 2010 Posted October 23, 2010 Kia zit nog in een groeiproces. De auto's zijn nu bijna volwaardige tegenstanders van Europese auto's qua design en techniek. Kia staat wel voor een flinke uitdaging: die 7 jaar garantie waarmaken. Als die 7 jaar garantie in praktijk betekent dat de dealer overal onderuit probeert te draaien en de klant probeert af te wimpelen omdat iets zgn niet onder de garantie valt. Goede producten zijn belangrijk. Maar een auto is een complex product, waar best wel "een boutje aan los kan zitten", maar als de dealer het probleem dan zonder mokken snel vakkundig verhelpt dan komen de klanten terug omdat ze tevreden zijn over hun aankoop. Quote
bigwade Posted October 23, 2010 Posted October 23, 2010 (edited) Dat groeiproces vind ik zooooooo'n dooddoener. Ik mag toch hopen dat ook "premium" merken steeds in een "groeiproces" blijven. Het gaat om de centen, punt. Als een dealer ruimte (marge) krijgt om kleine dingen op te lossen gaan ze dat ook doen. (behalve die, die als dozenschuiver denken) Nogmaals, 7 jr garantie is echt betrekkelijk als je goed de voorwaarden van je boekje leest, maar iig een heel stuk meer dan de concurrentie. Dealer krijgt vergoeding voor garantie handelingen. Of dat genoeg is weet ik niet, maar het is iig een stuk werkplaats omzet en je dealer zou er niet achteloos mee om moeten gaan. Dat Kia goede auto's kan maken blijkt uit het feit dat de dino Sportage in de top-10 van minst storingsgevoelige auto's zit. http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=5598 Ook de Ceed komt er in AW/DE duurtest erg goed van af. Waar gaat het dan mis ? De electronica, met name van start/stop systemen gooien erg roet in het eten. Brandende lampjes, uitgevallen stuurbekrachtiging en meer. Dealers, en monteurs moeten bijgeschoold worden om deze nieuwe systemen te kunnen begrijpen vanwege eisen van de millieumaffia. Dat kan mis gaan. Bij ons gesprek met Kia NL is aangegeven dat elke gecertificeerde werkplaats direct, online, contact heeft met de laatste gegevens van het Kia onderhoudssysteem en de laatse tech-specs. Daar moet die werkplaats dan wel gebruik van maken…… Dat lijkt heel logisch, maar is in de praktijk niet zo. Dit soort berichten richting klant; och meneer, U bent de eerste….. zouden dus niet mogen kunnen. Daarnaast heeft Kia overall nogal last van een doorgaans een fors hoger verbruik dan folder en da's jammer. Edited October 23, 2010 by bigwade Quote
lucsandy Posted November 13, 2010 Posted November 13, 2010 Hallo Ik heb niet zozeer problemen met de dealer ,die wil wel mijn problemen oplossen maar na enig onderzoek kunnen zij hier niets aan doen. Het probleem is doorgegeven aan KIA Belgie en hebben een week met onze venga gereden. Het resultaat is dat zij de problemen normaal vinden en enkel de details kunnen oplossen. zij vinden ook dat wij teveel verwachten van onze auto en de hele rimram hierrond. Ik ben dus zeer teleur gesteld in KIA Belgie na mijn eerste KIA aankoop Groeten Luc Quote
Alex VB Posted November 13, 2010 Posted November 13, 2010 KIA Motors Belgie kan je wijzen op de info die wij hier geplaatst hebben vanuit KIA Motors Nederland. Ze hebben beide verantwoording af te leggen aan KIA Motors Europe. Je mag de namen van KIA Nederland gebruiken en wat ze hebben gedaan met de Venga die naar Frankfurt is gegaan. Quote
Jack1987 Posted February 11, 2013 Posted February 11, 2013 Ik ben super blij met mijn carnival en picanto en de service tot nu toe geweldig of ik nou in Spanje of Nederland ben Europese garantie is top ik heb van deze service genoten zonder problemen. Quote
Recommended Posts