Jump to content

Recommended Posts

• 2 weeks later...
Posted

Wanneer je een raamslinger hebt moet eerst het veertje achter de slinger weg zien te drukken. Beste kun een soort vorkschroevendraaier nemen om dat te doen. Doe er wel een plate of een stuk hard plastic tussen voor het uitschieten en beschadigen van het paneel.

De rest is schroeven en de pinnetjes voorzichtig eruit halen.

succes ermee

mvg.

Danny

• 6 months later...
Guest Paul van Gils
Posted
kan iemand me uitleggen hoe ik die deur eraf kan halen om boxen in te bouwwen????

En kan iemand mij vertellen wat voor een formaat speakers erin moeten??

En kan ik het beste de voorste speakers ook vervangen voor betere exemplaren??? En welk merk/type ??

Geef eens een tip s.v.p.

groet Paul

Posted

13 cm is standaard.

Met een kleine aanpassing is 16 cm mogelijk, alleen een klein stukje uit de kunststof deurpaneel dremelen.

Voor speakers geldt: hoeveel geld wil je uitgeven, wat voor soort muziek draai je, ga je versterkt/onversterkt??

kijk eens op www.rondevries.nl

Goedkope speaker waar flink vermogen op kan: MTX en JBL

Een hele goede speaker voor een serieuse klank: Infinity of Focal, maar wel duurder.

Ik zou gaan voor een 13 cm coaxial, dwz: 2 speakers in 1 behuizing, is het snelste in te bouwen, zeker voor mensen zonder ervaring.

Ook andere merken kan ik hier noemen, maar dan krijg ik hier een lijstje van 4 A4tjes :lol:

Kijk even op die site, en vraag dan hier de info over desbetreffende speaker, ik help je er wel doorheen.

Philip

Guest Paul van Gils
Posted

dA'S SNEL ANTWOORD . . . .

op ebay kom ik deze speakerset tegen voor 24,00 euro nieuw met garantie . . . .

Boschmann G5532S / 260W / 2 Weg / 13cm

GUNMETAL LINE

Afmeting: 13cm ?

Systeem: 2 weg

Max/RMS vermogen: 260W Max/ 100W RMS

Impedantie: 4Ohm

Freq. Response: 40Hz- 23.000Hz

Aanbevolen versterker: 5-90W RMS per kanaal

Sensitivity: 90 dB/W*m (SPL)

Incl.: bevestigingsmateriaal, grill en speakerkabel

Dit lijkt mij een behoorlijke speaker?????? :? of niet . . .\

Ik wil gewoon 4 speakers met iets betere kwaliteit als er nu in zit,

maar het hoeft niet subliem te zijn.

Er zit tenslotte ook niet zo'n geweldige radio in

(blaupunkt met navigatie)

Posted
dA'S SNEL ANTWOORD . . . .

op ebay kom ik deze speakerset tegen voor 24,00 euro nieuw met garantie . . . .

Boschmann G5532S / 260W / 2 Weg / 13cm

GUNMETAL LINE

Afmeting: 13cm ?

Systeem: 2 weg

Max/RMS vermogen: 260W Max/ 100W RMS

Impedantie: 4Ohm

Freq. Response: 40Hz- 23.000Hz

Aanbevolen versterker: 5-90W RMS per kanaal

Sensitivity: 90 dB/W*m (SPL)

Incl.: bevestigingsmateriaal, grill en speakerkabel

Dit lijkt mij een behoorlijke speaker?????? :? of niet . . .\

Ik wil gewoon 4 speakers met iets betere kwaliteit als er nu in zit,

maar het hoeft niet subliem te zijn.

Er zit tenslotte ook niet zo'n geweldige radio in

(blaupunkt met navigatie)

Ik ga even je droom uit elkaar laten spatten.

Boschmann is een merk van 3 keer niets.

100 watt RMS uit een 13 cm speaker halen is onmogelijk.

En zeg nu : ?24 is ook geen bedrag.

Dan kan je beter de originele kartonnen Kia speakers blijven gebruiken.

Mijn advies: afblijven !!!!!!

Ik zal straks wel een paar leuke, en vooral betaalbare modelen posten.

En.................ik krijg geen commissie van deze webwinkel, het enige wat ze bieden is de juiste waarde voor het geld.

Zij verkopen ook Boschmann, omdat er simpelweg vraag naar is, maar kwaliteit is :cry::cry::cry::cry::cry:

Philip

Posted

MTX XT502

MTX_XT502.jpg

Prijs ?49

Hertz diECI DCX-130

big_dcx130.jpg

Prijs ?59

MB Quart DKE-113

dke-113.gif

Prijs ?69

Dit zijn allemaal 13 cm speakers, 2 weg systeem, en allemaal van een betrouwbaar merk.

Nu geld alleen: wat wil ik uitgeven voor speakers??

Alle getoonde modellen kunnen resp: 55 Wrms, 40 Wrms, 35Wrms aan.

En 55Wrms in een auto op 1 speaker is een bak herrie, en ik kan het weten :lol:

Zelf speel ik maar met 40 Wrms op elk kanaal, en dan blijf je niet in de auto zitten, dus vergeet maar snel die Boschmann speakers :cool:

Info: www.rondevries.nl

Philip

Posted

Hoi Philip,

Waar zijn deze speakers te koop? Bij speciaalzaken of gewoon "om de hoek". Dat lijkt me wel wat om een wat beter geluid in de auto te hebben dan de standaard geinstalleerde speakers in de beide Pica's.

Ik hoor graag.

Dank & groeten,

Barry

Posted
Hoi Philip,

Waar zijn deze speakers te koop? Bij speciaalzaken of gewoon "om de hoek". Dat lijkt me wel wat om een wat beter geluid in de auto te hebben dan de standaard geinstalleerde speakers in de beide Pica's.

Ik hoor graag.

Dank & groeten,

Barry

Info: www.rondevries.nl

En dan worden ze ook nog eens gratis thuisgestuurd.

Maar je kan ook bij de lokale audioboer gaan kijken, en vooral luisteren.

Maar kijk uit voor bagger!!

Ze lijken vaak op de echte merken, maar klinken totaal anders, dus niet.

Daarom geef ik hier een aantal goede betrouwbare merken om je systeem te UP-graden.

Je kan ook bij Mediamarkt gaan kijken, hebben ze ook veel, maar ook veel niet te vertrouwen merken.

Kijk maar eens rond, en heb je vragen: roept U maar.

Philip

Posted

Ha philip en alle. 55 watt rms vermogen een bak herrie! JA dat klopt. echter ben ik nog geen 1 auto radio tegen gekomen waar dat uitkomt.

dat krijg je wel uit een versterker. We hebben al diversen auto radio's hier op de pijn bank gehad en na gemeten. treurig 4X50 wat we kwamen niet verder als 4x16watt nominaal. en op de juiste manierkan dat ook erg hard klinken. maar goed is dat nodig? sound quality gingen we voor.

Je kan inderdaad beter speakers nemen van goede kwaliteit die minder vermogen kunnen hebben (zelfs minder als de eindtrap kan leveren) als anders om. om teleurstellingen te voorkomen. dus de speakersdie philip voorschijft is een goede oplossing. echter in mijn tijd caraudio was mtx toen pas op de markt echt bagger maar misschien is dat duidelijk verbetert. helaas al telang uit deze branche. Dus kies speakers met laag vermogen van hoge kwaliteit! dit als back ground information.

succes.

en philip heb jij ervaring met de huidige 16cm speakers met laag vermogen die in de deur (misschien met wat aan passingen deadbeat in de deur) voor in de sorento. ik wil de standaard speakers vervangen van al redelijke kwaliteit voor een betere kwaliteit logisch ha ha

ik hoor je graag.

willem

• 4 years later...
Posted

Heb ik ook een vraagje..

Ik rij sinds kort in een model LXE Xtra de voor speakers vervangen is een makkie. hoor je mij niet over. voor dat ik die panelen achter verwijder wil ik even weten of die adapter ring bevestig is om direct die 13 CM speakers te installeren of dat ik die aan moet schaffen via de dealer. ik wil net als voor ook achter de zelfde speakers gebruiken en die manier hoer het voor zit. als iemand mij kan vertellen dat die adapter ringen er standaard zitten of niet scheelt mij al ene heel uit zoek klus! wacht graag op een antwoord..

Oja,

voor de gene die willen weten welke speakers er komen zijn van het merk Fusion. groen van kleur. heb 2 setje gehaald voor voor en achter!

Worden direct op de radio aangesloten. achterin de kofferbak komt een versterkertje met een Subwoofer van het merk kicker 10 Inge 600 Watt RMS.

versterker 150 watt gebrugt. Doe ik expres die vermogen. liever 6Dba minder geluid dan dat ik mijn accu moet aanpassen. heb het al getest. bij 30 watt dreun ik al mijn auto uit! vind dat wel zat. ben niet van dat extreem overdreven harde gebonk.

Posted

Hallo,

Kopie van een eerdere reaktie.

Inmiddels achter de twee speakers geplaatst.Pioneer 1660. Nu uitproberen.

De raamkrukjes kun je verwijderen door tussen de bekleding en de ring met een klein omgebogen staafje , de metalen borgveer weg te trekken. Oefening baart kunst. Bij de tweede deur was in 5 minuten de bekleding eraf.

Dan zit er een met polystrieen afgedicht gat van rond 13,7 cm.

Hierin kan men de speakers plaatsen met eventueel pasringen.

De aansluiting van de speaker heb ik naar de connektor in de middenstijl gelegt en met kleine zelf gemaakte pennetjes aangesloten.

De speaker draden vanuit het dashbord zijn al voorbereid naar de midden stijl.

Ben

Posted

Hallo,

Kopie van een eerdere reaktie.

Inmiddels achter de twee speakers geplaatst.Pioneer 1660. Nu uitproberen.

De raamkrukjes kun je verwijderen door tussen de bekleding en de ring met een klein omgebogen staafje , de metalen borgveer weg te trekken. Oefening baart kunst. Bij de tweede deur was in 5 minuten de bekleding eraf.

Dan zit er een met polystrieen afgedicht gat van rond 13,7 cm.

Hierin kan men de speakers plaatsen met eventueel pasringen.

De aansluiting van de speaker heb ik naar de connektor in de middenstijl gelegt en met kleine zelf gemaakte pennetjes aangesloten.

De speaker draden vanuit het dashbord zijn al voorbereid naar de midden stijl.

Ben

JIJ rijd dan zeker in een hele nieuwe model toch? Bij mijn zitten zo als voor en achter de speakers in de portieren gebouwd. in dat nieuwe model zitten ze inderdaad in de dashboard gemonteerd. al hoe wel ik dat geluid nog beroerder vind klinken dan dat ze bij mijn in de deuren gemonteerd zitten. mijn de vraag is of die polystrieen ring in de achter deuren er zitten of niet. niet dat ik de paneel verwijderd heeft en dan een gat van 16 CM in het blik zit en dat ik daar pas ringen voor moet halen bij de dealer om er gewoon net als voor de zelfde speakers van 13 CM er in te kunnen bouwen. Voor is alles al voorbereid met standaard speaker van 10 a 20 watt met een pasring er achter. daarom wil ik ook weten of die ring er achter al zitten of niet.

Danny

Posted

Hallo Danny,

inderdaad het nieuwste model Picanto.

Er zit een gat van rond 13,7 cm in de deur met als afdekking een plaatje polistrieen of hoe je het ook noemen wilt.

Je zult dus wel degelijk een pasring moeten aanschaffen voor grotere speakers.

Ben

Posted

Hallo Danny,

inderdaad het nieuwste model Picanto.

Er zit een gat van rond 13,7 cm in de deur met als afdekking een plaatje polistrieen of hoe je het ook noemen wilt.

Je zult dus wel degelijk een pasring moeten aanschaffen voor grotere speakers.

Ben

Uw heb helemaal gelijk. na veel moeite de deur panelen weten te verwijderen. de bekabeling licht er nog niet eens. alles word nu goed aangepakt! de ringen worden na gemaakt met MDF Platen en ik trek van het weekend de kabels door die goten en rubberen buizen naar de deur toe waar ook de centraal deurvergrendeling bedradingen doorheen lopen. De ringen zijn niet los verkrijgbaar bij de kia garage. ik moet dan ene hele complete speaker set kopen voor 79 euro. daarom die Ringen die met MDF word nagemaakt. De kabels voor de versterker en Subwoofer worden ook getrokken. ben echter de hele dag er mee bezig. voor zijn ze vervangen. dat was binnen 10 minuten gelukt. Ik zal even wat Foto`s en uitleg voor de gene die het niet snappen op de server zetten en Publiceren!

danny

• 1 month later...
Posted

En kan iemand mij vertellen wat voor een formaat speakers erin moeten??

En kan ik het beste de voorste speakers ook vervangen voor betere exemplaren??? En welk merk/type ??

Geef eens een tip s.v.p.

groet Paul

voor zou ik alleen tweeters doen want je hebt daar geen tot zeer slechte klankkast!

bertil