Jump to content

Kantelende Zuiger (Piston Slap) Kia Sportage 2007 LPG-G3

bjdejong

Recommended Posts

Een tijd terug had ik bericht dat de kop van mijn Sportage 2007 na 70.000 km gereviseerd moest worden. Dit is inmiddels gebeurt, ok het heeft meer dan 2 maanden geduurd voordat hij klaar was. De auto heeft zeker 1 dag mooi gelopen en toen begon het geratel weer.

De auto is 2 dagen onderzocht en nu was de conclusie dat naast de ingebrande kleppen de auto aldoor een kantelende zuiger heeft gehad. Het geluid dat je hoort is een soort platte tik, lijkt op een dieselgeluid. In het engels heet het Piston slap. Het lijkt wat op tikkende kleppen maar het geluid is minder hoog. Je kunt hier niets tegen doen. Wanneer de motor warm is hoor je het bijna niet meer. Op Youtube heb ik gezocht naar Piston slap en de geluiden die ik daar hoorde lijken verdacht veel op die van mij.

De meningen rond dit probleem zijn verschillend, volgens sommige maakt het niets uit, volgens andere slijt je motor sneller.

Feit is dat mijn garantie ondertussen bijna 5 maanden voorbij is. Importeur zegt kunnen we niets aan doen en garantie is nu echt verlopen.

Ik heb Slick 50 aan de olie toegevoegd, helaas heeft dit niets geholpen. Heeft iemand nog idee