der Rudi Geplaatst 15 November, 2010 Topic Starter Geplaatst 15 November, 2010 (aangepast) Ik moet jullie zeggen dat ik geen verschil merk; op alle stukken reageert hij gewoon hetzelfde bij veel, iets minder of minder gas bijgeven. Met de eco-stand aan of off. Het ligt heel veel aan de snelheid die je rijdt of hij veel of minder terugschakelt; dat heeft al eens eerder iemand opgemerkt. 120 km is bijvoorbeeld heel belangrijk daarbij; dat is een snelheid waar hij echt fors terugschakelt. Bij 80 of 100 km is dat niet het geval. Al met al concludeer ik: het maakt niet uit in welke stand hij staat qua terugschakelen. 16 November, 2010 aangepast door der Rudi Quote
bigwade Geplaatst 16 November, 2010 Geplaatst 16 November, 2010 Mooi, ook weer afgetikt. Dank der Rudi Quote
Gast asterix Geplaatst 27 November, 2010 Geplaatst 27 November, 2010 Sinds vandaag heb ik gemerkt dat het onrustig schakelen tijdens het ingeschakeld zijn van de cruise control opeens weg is. Bij een snelheid van 140-150 km/h in de cruise control blijft ie netjes in de zesde automatische versnelling en gaat ie niet meer elk moment terugschakelen. Zelfs niet bij een lichte stijging bij een brug of zo, tenzij het toch iets te steil is, maar dan schakelt ie ook weer heel snel naar de zesde als het kan. Het werkt nu veel meer (eigenlijk identiek) aan cruise controls in andere auto's die ik gewend ben. Wat is er veranderd? Ik heb sinds deze week winterbanden erop (Yokohama's op 17" velgen i.p.v. de standaard fabrieksband op 18"). Ik heb ook op gemerkt dat het 'zwabberen' weg is en hoewel deze banden meer lawaai maken. Zouden de banden minder rolweerstand hebben? Of meer stabiliteit? Twee andere dingen die iets anders zijn (hoewel ik hiervoor ook al merkte dat de cruise control beter was maar pas erna het goed heb vergeleken): 100 octaan getankt en een langere tijd continue tegen de 190km/h gereden. Mijn gevoel zijn de banden. Iemand anders die er winterbanden ondergezet heeft en merkt dat de cruise control beter reageert? Marcel Quote
der Rudi Geplaatst 28 November, 2010 Topic Starter Geplaatst 28 November, 2010 (aangepast) Ik heb er nu winterbanden op maar merk geen verschil. Dat met 100 octaan zou ik ook nog kunnen proberen. Maar wat ik ook gemerkt heb bij het 'testen' (zie eerder in dit topic) dat je soms denkt van: 'ja, dat scheelt'; of 'nu is het weg' maar dat je dan toch te snel conclusies trekt. Want dan zijn de omstandigheden weer net ietsje anders (helling net iets steiler, of net meer of minder tegenwind, je rijdt net iets hader of langzamer dan die vorige keer). Dus Marcel: ik vraag me af of je dat verschil blijft bemerken of dat je er over een paar dagen achterkomt dat hij toch weer snel teveel terugschakelt. Laat het ons weten. Ik denk uiteindelijk dat teruggaan naar de dealer en kijken of ze de cruisecontrol iets anders kunnen afstellen de enige echte remedie is. 28 November, 2010 aangepast door der Rudi Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.