martien Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 Onze dealer (de Graaff in Waalwijk) kwam met de volgende mededeling: Wij hebben van Kia Nederland te horen gekregen dat de sportage 1.6 gdi op dit moment zonder ISG gebouwd wordt (dit is het start/stop systeem) Zonder ISG komt de auto op tijd binnen dus leveren januari 2011 zoals afgesproken. Wilt u er wel ISG op dan zal deze eind eerste kwartaal afgeleverd worden. Heeft er misschien nog iemand dit bericht van de dealer gekregen? MVG Martien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 Wij hebben van Kia Nederland te horen gekregen dat de sportage 1.6 gdi op dit moment zonder ISG gebouwd wordt (dit is het start/stop systeem) Zonder ISG komt de auto op tijd binnen dus leveren januari 2011 zoals afgesproken. Gezien de problemen met accu's en werking van het ISG systeem op het Venga en Ceed deel van dit forum en de nog steeds niet aangetoonde brandstofbezuiniging (er staat nog steeds een fles wijn klaar) zou ik juist blij zijn ZONDER dat systeem. Als je het WEL wilt, ga even na wat dat kost w.b. levering, BPM (2011!!) minder of meer wegenbelasting en meer. (rond de jaarwisselingen worden auto's ingekocht voor 31/12 en op kenteken na 31/12 gezet, heeft te maken met targets maar ook BPM, dus let op!) Persoonlijk zou ik voor de jan levering gaan, maar dat is maar een mening hoor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiaZeker Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 Als er geen prijs nadeel aan zit dan zou ik ze het start stop systeem mooi laten houden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tvt Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Hallo, Ik kan je verhaal bevestigen (Kia dealer Oosterhout, NBR), afgelopen vrijdag een Sportage 1.6 GDi besteld met start/stop systeem. Levering eerste kwartaal 2011. MVG tvt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 Bij Johan geweest ? Het ISG systeem op de Sportage werkt beter dan in de Cee'd en de Venga vind ik ! Er zijn inderdaad Sportage's leverbaar zonder ISG, of ze nog leverbaar zijn is de vraag ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 Bij Johan geweest ? Het ISG systeem op de Sportage werkt beter dan in de Cee'd en de Venga vind ik ! ik heb de Venga nu bijna een jaar, maar ik moet zeggen dat het ISG systeem mij nog geen een keer in de steek heeft gelaten. natuurlijk wel boven de 3 graden! En ik rij echt heel veel korte stukjes Als ik de hoek om ben werkt het al! Dus niet alle Venga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patten Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 (edited) Ik heb het ISG op mijn Cee'd nu 1.5 jaar. En het heeft ongeveer 5 maand gewerkt. Ik heb me er bij neergelegd dat ISG NIETS EXTRA'S biedt op de auto. Echter permanent uitschakelen kan niet omdat het systeem te "verweven" is met de auto. ISG = SHIT. /EDIT: Besparing: NEE, ergernis: JA. Edited November 28, 2010 by patten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts