Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

start stop systeem

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat ik me afvraag of het mogelijk is om een start stop systeem ingebouwd kan worden in Kia Soul. Is immers een Ceed motor en daar hebben ze een aangepaste startmotor voor.

Verder kan ik weinig vinden over inbouw bedrijven.

Het systeem kan 10 % besparing opleveren.

Geplaatst

Beste Henk,

Ik denk niet dat het interessant is om in te laten bouwen, zoals Peter zegt is de investering het niet waard.

Daarbij is de gebruik vermindering bij het systeem minimaal.

Zie ervaringen op dit forum met het start-stop systeem.

Geplaatst
Wat ik me afvraag of het mogelijk is om een start stop systeem ingebouwd kan worden in Kia Soul. Is immers een Ceed motor en daar hebben ze een aangepaste startmotor voor.

Verder kan ik weinig vinden over inbouw bedrijven.

Het systeem kan 10 % besparing opleveren.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar zoek hier eens op ISG ervaringen.

Geplaatst
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar zoek hier eens op ISG ervaringen.

Ik moet zeggen dat ik echt heel erg lovend ben over ISG.

Werkt altijd, nooit problemen. Bij 3 graden werkte hij ook nog van de week, in de file gebruik ik het volop en slaat altijd netjes af.

100% bij mij dus.. maar misschien ben ik 1 van de weinige waar het wel goed werkt.

Geplaatst

Misschien ben jij dan de kandidaat die aan kan tonen wat het verschil in gebruik is met en zonder ISG.

Voor een aantoonbare 6% (was eerder 10, maar niemand durfde) bezuiniging staat een fles wijn klaar.

(week met, week zonder ISG, zelfde trajecten, bonnen, km foto's)

grtz

Frank

Geplaatst (aangepast)

Ik durf die uitdaging wel aan.

Ik rij

** 5 dagen in de week 40km enkele afstand * 2 = 80km p.d. * 5 = 400km - woon-werk

File is eigenlijk wel constant omdat ik altijd vast sta. ;)

Ik kan deze week nog niet beginnen omdat ik a.s. dinsdag mijn auto kwijt ben i.v.m. inbouw navigatie.

Volgens planning stel ik dan voor:

Week 48 - zonder ISG

maandag ochtend: tanken tot afslaan, (geen cl bijtanken)

- foto maken van km-stand auto (algemene stand en niet trip-stand)

vrijdag middag: tanken tot afslaan, (geen cl bijtanken)

- foto maken van km-stand auto (algemene stand en niet trip-stand)

- foto maken van getankte liters, foto van pomp maken (voor de zekerheid omdat ik denk dat op het bonnetje geen liters staat)

Week 49 - Met ISG

- i.v.m. eventuele weekend verkeer, auto maandag weer aftanken en opnieuw foto maken en plaatsen.

Zelfde verhaal als week 48.

Ik zal een topic openen in de betreffende week, foto's maken en direct plaatsen.

aangepast door Chrones
Geplaatst
Doen !!!!!!

HAHA het gaat vriezen.......

Ohja sh*t... nou dan moeten we nog even wachten maar ik wil het bewijs wel leveren hoor.

Ik heb toch het gevoel dat ik zuiniger rij als ik ISG gebruik. Ik gebruik het dus altijd.

@vriezen... ik ga morgen mijn auto grondig wassen, goed dus net voor de winter lekker schoon... want dan gaat het even niet lukken.

Geplaatst
Ik zou stiekum eind week 48 wat extra doortanken, beinvloed het verbruik zonder ISG nadelig en je hebt meer te verbruiken met ISG, wat weer voordelig is.

Die fles wijn is in de pocket ;)

Lol... nee - die fles wijn drink ik dan wel met bigwade samen op... we hebben nog een hoop te praten na al zijn geintjes en uitdagen.. ;)

Maar ik ben zelf eigenlijk ook wel heel erg benieuwd naar het verschil.

Geplaatst

Bij mij zat er geen verschil tussen. Probleem van ISG gebruik in de file? een motor starten kost aardig wat brandstof.. vaak meer dan gewoon even stationair laten draaien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...