Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo, ik heb nu een paar dagen een sportage X-clusive,

de auto heeft xeon verlichting, wat mij opvalt is dat het lijkt of de automatische hoogte instelling niet werkt, ook valt het mij op dat er geen bocht verlichting op zit of het werkt niet

iemand een idee hoe je dit kunt controleren?

Posted

Hoogteverstelling kan ik je geen antwoord op geven.

Over de bochtverlichting wel. Ik zie als de auto de oprit oprijdt met knipperlicht aan dat dan de mistlamp gaat branden aan de kant die je opstuurt.

Gewoon even op een parkeerterrein dit uitproberen of oprit natuurlijk. :D

Posted

Xenon verlichting werkt automatisch, als je denkt dat het niet goed staat kan alleen de garage dat afstellen. Heb je dan verschillende beladings niveaus gehad. Zandzakken achterin?

Als je er gewoon mee rijd merk je er niks van.

Mist- en bochtlampen zijn twee verschillende lampen.

Het licht van de bocht verlichting is niet veel maar in het donker, vooral daar waar geen straatlantaarns staan zie je het wel.

Zie plaatje.

[ATTACH]2223[/ATTACH]

Lampen zijn type H27 27 watt 12v [ATTACH]2224[/ATTACH]

De benaming PGJ13 kom je meer tegen zou het zelfde zijn.

Deze heb je in 27, 37,5 ( b.v. US-Typ 862) en 50 watt laatste zou te warm kunnen worden.

In onderstaande link staan wat voorbeelden klik op een regel en je hebt een plaatje.

[/url]http://www.trifa.de/cms/front_content.php?idcat=7&volt=0&watt=0&socket=PGJ13&type=0&cartype=0

:idea:

Posted

Je zult ongetwijfeld bochtverlichting hebben.

Het enige nadeel is je Xenon. Dit licht is in verhouding erg fel en daardoor zie je de bochtverlichting niet of niet goed.. Bij Xenon vind ik persoonlijk de bochtverlichting sowieso nutteloos en geld klopperij.

Posted

Lampen zijn type H27 27 watt 12v [ATTACH]2224[/ATTACH]

De benaming PGJ13 kom je meer tegen zou het zelfde zijn.

Deze heb je in 27, 37,5 ( b.v. US-Typ 862) en 50 watt laatste zou te warm kunnen worden.

In onderstaande link staan wat voorbeelden klik op een regel en je hebt een plaatje.

http://www.trifa.de/cms/front_content.php?idcat=7&volt=0&watt=0&socket=PGJ13&type=0&cartype=0

:idea:

Kan je deze lampen vervangen door een xenon lookalike lamp zodat deze ongeveer dezelfde kleur heeft als de xenon verlichting van de Sportage?

Posted

Bedankt voor de antwoorden, ik heb het geprobeert met de richting aanwijzer aan , en zie daar dan werkt de bochtverlichting, beetje vreemd vind ik dit wel, ik zou verwachten als de verlichting aan is dat dan ook

gewoon de bochtverlichting werkt zonder richtingaanwijzer.

voor de xeon verlichting langs de dealer geweest, hoote regeling werkte,

dit kun je controleren door de achterkant van de auto naar beneden te duwen, en kijken of de lichtbundel zakt als je deze op een muur laat schijnen.

de verlichting is wel bijgesteld stond aan de laage kant.

nu nog het stuugedrag oplossen en dan kan ik vollop genieten van mijn derde kia sportage. geen software maar andere banden echt waar het is een wereld van verschil.

Posted

nu nog het stuugedrag oplossen en dan kan ik vollop genieten van mijn derde kia sportage. geen software maar andere banden echt waar het is een wereld van verschil.

Ik merk dit probleem niet... Heb de standaard hankook banden eronder.

Draait jouw stuut vanzelf terug na bijvoorbeeld het nemen van een bocht??

Posted

Nee, je moet het stuur altijd weer in de middenstand plaatsen, ik had dit ook met mijn vorige sportage, werd ook geleverd met hangkook andere banden erop en weg probleem, kies een band met een zachte wang

Posted
Nee, je moet het stuur altijd weer in de middenstand plaatsen

Oke en dat is dus het verschil.

zodra ik mijn stuur loslaat gaat die als een speer terug naar de middenstand en heb dus geen last van dat ik moet bij sturen enz enz.....

?

Ik plaatst deze berichten even bij het onderwerp "sturen Sportage"

Posted
kies een band met een zachte wang

Wat houd een zachte wang in en hoe kan ik zien of een band dit heeft??:oops:

de standaard hankook band heeft dus geen zachte wang?

Posted

ik heb me dit laten vertellen door mijn banden leverancier, elk merk heeft zo zijn eigenschappen , wat deze man ook vertelde dat winterbanden ook vaak een zachte wang hebben, dus als je winterbanden hebt zou je verschil moeten merken.

Posted
Kan je deze lampen vervangen door een xenon lookalike lamp zodat deze ongeveer dezelfde kleur heeft als de xenon verlichting van de Sportage?

Als ze bestaan in de juiste fitting (h27 of PGJ13) waarom niet:idea:.

Maar ben ze nog niet tegen gekomen.:santa:

:!:Heren/dames: Topic is bocht verlichting en niet stuurgedrag en banden.

Posted
Als ze bestaan in de juiste fitting (h27 of PGJ13) waarom niet:idea:. Maar ben ze nog niet tegen gekomen.:santa:

QUOTE]

Nou dat probleem heb ik dus ook, deze lampen zijn zowiezo niet te krijgen.

Googlen op H27 leverd een koreaanse site op, maar helaas geen xenonlook.