Jump to content

Sorento gebruiker voorstellen

snowice

Recommended Posts

Als toekomstig Sorento rijder wil ik me hierbij voorstellen. Na enige maanden leidzaam afgewacht te hebben op de aflevering van de Sorento heb ik nu de bevestiging gekregen dat ik in de 1e week van jan. kan gaan rijden.

Na jaren met veel plezier in een Audi A6 avant quattro te hebben gereden verheug ik me op de Sorento 2.2 CRDI Xclusive AWD Automaat. De ruimte, het comfort maar zeker ook de huidige weersomstandigheden zullen een genot zijn om in te rijden.

Op het forum diverse opmerkingen gezien over winterbanden. Gelukkig is het mij gelukt om op het laatste moment nog een complete set 17' winterbanden met velgen te regelen.

Ik houd jullie op de hoogte van mijn definitieve ervaringen.

post-4227-1297853382,97_thumb.jpg

Welkom en veel veilige kilometers gewenst

Prima auto die Sorento.

Maar een A6 quattro is toch zeker niet te versmaden

Het zal wel wat makkelijker instappen worden.

Mijn schoonzoon had zo'n A6 en ik vond die ontzettend laag. Ik voelde me net een aap als ik er in mocht kruipen hangend aan het dak.

Edited by ger.w.

Inderdaad een beperkt aantal reakties van (nieuwe) Sorento rijders, ook bv. op myreview van autoweek, maar ik hoop in ieder geval een positieve bijdrage te leveren.

De A6 was/is inderdaad een fantastische auto maar het gebruiksgemak met 3 kinderen is voor mij met de Sorento groter. Mijn keuze voor een rijk uitgeruste Sorento is financieel daarnaast veel aantrekkelijker dan een vergelijkbare Audi A6.

Dat is zeker. Als voormalig BMW rijder moest ik na mijn pensionering zelf mijn auto gaan betalen en dan is de Sorento een goede keus als je wat geld in de zak wilt houden (en nog maar 15K/jaar rijd). Plezier met je Sorento. Ik mag toch wel aannemen dat je geregeld hebt dat er nog tegen oude prijs (BPM) wordt geleverd. Er is een draadje over dit onderwerp op dit forum: http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=5870

Kwestie van BPM afdragen door de dealer in december en de auto leveren in 2011

Scheelt voor een Sorento zo'n 2 mille uit m'n hoofd

Welkom!

Mooie Sorento met een mooie kleur :wink:

Wij hebben nu ong 5000 km gereden. Voorheen hebben wij ook altijd duitse auto's gereden (2e auto is nog duits) zoals BMW, VW en Audi. Natuurlijk is er zeker een verschil tussen de Kia en de duitse merken maar daar betaal je dan ook een stuk minder voor. MAAR de Kia bevalt ons super!! Een geweldige auto!! Het rijplezier is top en het is een auto met karakter en "smoel".

Maar kiezen tussen een A6 en een Sorento :roll:

Maar als je kijkt naar de prijs tussen beide modellen.

Alvast heel veel plezier met de Sorento!

Inderdaad Luca, mooie kleur.

Bij mij moet hij nog onder de sneeuw vandaan komen en bij jou was hij volledig zichtbaar. Leuke woordspeling trouwens, mijn auto stond er winters bij en bij jou stond hij bij winters.:D

Overigens blijft het een imposante verschijning en dat is precies een belangrijk verschil met een voor mij meer geijkte keuze voorheen zoals een A6 Avant, Volvo V70 of BMW 5. Zonder meer klasse auto's maar het was tijd voor wat anders vanaf het moment dat ik in de Sorento had proefgereden.

Beste snowice,

We hebben nu een paar weken de Sorento en hij bevalt uitstekend. Zeker in de winter ga je hier veel plezier aan beleven. Ga je er ook een caravan mee trekken? In ieder geval veel plezier gewenst.

Groet,

Andr