Jump to content

Recommended Posts

Posted

Wij zijn met onze ceed sw 1.4 op wintersport geweest wat opviel na een rit van 10 a 15 min dat de auto aan de achterkant ter hoogte van de uitlaat rechterachterwiel onwijs naar verbrand rubber stonk.

Hebben meer mensen dit probleem

Posted
dat de auto aan de achterkant ter hoogte van de uitlaat rechterachterwiel onwijs naar verbrand rubber stonk.

Hebben meer mensen dit probleem

Onze mercedes had dit, ik rook wel dat het in de buurt van het wiel stonk, de velg was toen ook gloeiend heet.

Bleek dat de handrem vast was gaan zitten en door de vrijving werd het zo heet en ging het stinke(ook naar rubber).

Posted

Ik bedoel eigenlijk hoeveel km had de wagen gereden toen jij het ontdekte. De eerste paar honderd kilometer ruik je van alles aan een nieuwe wagen. Een lange rit snelweg mag dan wel de uitlaat 'schoonbranden' maar stadsritjes zonder al te veel rijwind laten weer andere luchtjes naar boven komen.

Posted

Nu is het van mij uit slechts een suggestie, maar KAN het zijn dat bij het verblijf in het nu winterse Oostenrijk de handrem is gebruikt en deze door de winterse omstandigheden geheel of deels vast is blijven zitten, waardoor er een remschoen of remblok aan is blijven lopen?

Lijkt mij onwaarschijnlijk, maar goed.. ik roep ook maar wat in mijn gedachten op komt...

Posted

Nee dat is niet het geval ik gebruik nooit de handrem in de winter het is ook net de lucht van verbrand rubber

Posted

Hallo, zou het niet kunnen dat je een roetfilter hebt op je ceed sw?

Ik heb dit ook op m'n carens, garagist zei dat dit komt door de roetfilter die geur van verbrand rubber bij de uitlaat , ook aan rechterkant achterwiel van mij.

groetjes