edschoe Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 Wij zijn met onze ceed sw 1.4 op wintersport geweest wat opviel na een rit van 10 a 15 min dat de auto aan de achterkant ter hoogte van de uitlaat rechterachterwiel onwijs naar verbrand rubber stonk. Hebben meer mensen dit probleem Quote
Rick Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 dat de auto aan de achterkant ter hoogte van de uitlaat rechterachterwiel onwijs naar verbrand rubber stonk.Hebben meer mensen dit probleem Onze mercedes had dit, ik rook wel dat het in de buurt van het wiel stonk, de velg was toen ook gloeiend heet. Bleek dat de handrem vast was gaan zitten en door de vrijving werd het zo heet en ging het stinke(ook naar rubber). Quote
Treespotter (aka Birdy) Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 Wij zijn met onze ceed sw 1.4 op wintersport geweest wat opviel na een rit van 10 a 15 minWas dit het allereerste ritje of rijden jullie er al langer mee. Quote
edschoe Posted December 31, 2010 Author Posted December 31, 2010 Dit heb ik pas in Oostenrijk voor het eerst gehad daarna iedere keer Quote
Treespotter (aka Birdy) Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 Ik bedoel eigenlijk hoeveel km had de wagen gereden toen jij het ontdekte. De eerste paar honderd kilometer ruik je van alles aan een nieuwe wagen. Een lange rit snelweg mag dan wel de uitlaat 'schoonbranden' maar stadsritjes zonder al te veel rijwind laten weer andere luchtjes naar boven komen. Quote
edschoe Posted December 31, 2010 Author Posted December 31, 2010 De auto heeft nu 4000 km gereden Quote
Treespotter (aka Birdy) Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 4000 kilometer is wel erg lang voor inrijluchtjes denk ik. Sorry dan moet ik afhaken. 'K heb geen idee wat het 'probleem' dan zou kunnen zijn. Quote
El-Rio-Grande Posted January 1, 2011 Posted January 1, 2011 Nu is het van mij uit slechts een suggestie, maar KAN het zijn dat bij het verblijf in het nu winterse Oostenrijk de handrem is gebruikt en deze door de winterse omstandigheden geheel of deels vast is blijven zitten, waardoor er een remschoen of remblok aan is blijven lopen? Lijkt mij onwaarschijnlijk, maar goed.. ik roep ook maar wat in mijn gedachten op komt... Quote
edschoe Posted January 1, 2011 Author Posted January 1, 2011 Nee dat is niet het geval ik gebruik nooit de handrem in de winter het is ook net de lucht van verbrand rubber Quote
bob Posted January 1, 2011 Posted January 1, 2011 zit er geen stuk plastic of zoiets aan je uitlaat vast Quote
kristofke8 Posted January 2, 2011 Posted January 2, 2011 Hallo, zou het niet kunnen dat je een roetfilter hebt op je ceed sw? Ik heb dit ook op m'n carens, garagist zei dat dit komt door de roetfilter die geur van verbrand rubber bij de uitlaat , ook aan rechterkant achterwiel van mij. groetjes Quote
Treespotter (aka Birdy) Posted January 2, 2011 Posted January 2, 2011 Volgens mij is de 1.4 motor geen dieselmotor. Quote
Recommended Posts