KiaVenga12 Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 Een vraag. Heeft iemand hier ook al eens naar gekeken. Snelheid kmteller en snelheid op Tomtom schelen een slok op een borrel. 110 op de teller is 103 op de tomtom om maar eens een voorbeeld te noemen. 50 is zo ongeveer 45. Dat is toch een behoorlijk verschil. Ik kom dan ook altijd te laat .. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KIASOULAP Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 Gelukkig voor veel mensen zit daar een verschil in. Scheelt een hoop aan eventuele bonnen voor snelheidsovertredingen. Een zogenaamde 'veilige marge' van de autofabrikanten. Als je op de snelheidsaanduiding van het navigatiesysteem rijdt, zal je zien dat je sneller bent dan veel mede weggebruikers. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiaVenga12 Posted January 3, 2011 Author Share Posted January 3, 2011 Wil dat dan ook zeggen dat het normaal is dat een afstand, op de teller van de Opel Agila (vorige auto) van 250 km, met de Venga ineens 245 km is? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 De kilometertellers van O.el zijn meer nauwkeuriger dan andere autofabrikanten. Dit heb ik zelf ook proefondervindelijk ondervonden. Een Duitse test (Autobild) heeft dat eens inzichtelijk gemaakt. Daaruit bleek dat O.el en andere Duitste autofabrikanten met de kilometertellerafwijking minder van de werkelijkheid afzaten dan andere autofabrikanten. Waarom? Ik weet niet meer waarom dat zo was. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 ZIJN WE NOU HELEMAAL!!!!! Denken we met de venga eindelijk om de 20.000km mogen blijkt het nog 15.000km te zijn.. hahaha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 Volgens mij is er een verschil tussen de snelheidsmeter en de kilometerteller. Die laatste klopt doorgaans wel en de eerste heeft een veilige marge. Voor de zekerheid bereken ik mijn klanten de km volgens google maps. Je weet nooit of een snuggere boekhouder alles na gaat rekenen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts