bigwade Geplaatst 4 Januari, 2011 Geplaatst 4 Januari, 2011 Kia M NL roept vaak dat boekjes maatgevend zijn. Die onderhoudsboekjes zijn nu universeel en worden ingevuld met een VIN sticker. Als ik mijn nieuwe onderhouds/garantie boekje lees valt de aandrijflijn "NVT" dus buiten de garantie, zeker als ik dan ook pagina 4 lees waar in geschreven wordt dat diezelfde aandrijflijn voor commercieel gebruikte auto's buiten de garantie valt. (bedrijfs auto's, het staat er echt.) Zie bijlagen. Als ik dus dat boekje aan hou heb ik geen garantie op de aandrijflijn en dat is volledig in strijd met de 7 jaar garantie waarover zo wordt geroepen. Ben net bij de dealer geweest en die heeft even met Kia M NL gebeld. Wegens onderbezetting kwam er niet een heel duidelijk antwoord maar verzekerd werd dat de aandrijflijn wel degelijk onder de garantie valt. Alleen taxi's, les auto's en koeriers vallen er buiten, maar dat staat er niet. De dealer gaat het uitzoeken. Hoe staat het in jullie boekjes ? Quote
Venga1 Geplaatst 4 Januari, 2011 Geplaatst 4 Januari, 2011 Hoi Bigwade Dit is me eigenlijk nooit opgevallen,maar bij mij staat het er ook zo Voor de duidelijkheid, ik heb versie 09.002283. Zie achterzijde, welke versie heb jij? Quote
scorpioshuma Geplaatst 4 Januari, 2011 Geplaatst 4 Januari, 2011 Snap niet helemaal de logica van de bedrijfswagens. Het is toch 7 jaar OF 150000 km ? Die auto's zitten binnen no-time over de 150000 km heen en dan is de garantie over. en belangrijk is en blijft dat ze elke x km hun onderhoudsbeurt krijgen. Quote
ger.w. Geplaatst 4 Januari, 2011 Geplaatst 4 Januari, 2011 kia m nl roept vaak dat boekjes maatgevend zijn.Die onderhoudsboekjes zijn nu universeel en worden ingevuld met een vin sticker. Als ik mijn nieuwe onderhouds/garantie boekje lees valt de aandrijflijn "nvt" dus buiten de garantie, zeker als ik dan ook pagina 4 lees waar in geschreven wordt dat diezelfde aandrijflijn voor commercieel gebruikte auto's buiten de garantie valt. (bedrijfs auto's, het staat er echt.) zie bijlagen. Als ik dus dat boekje aan hou heb ik geen garantie op de aandrijflijn en dat is volledig in strijd met de 7 jaar garantie waarover zo wordt geroepen. Ben net bij de dealer geweest en die heeft even met kia m nl gebeld. Wegens onderbezetting kwam er niet een heel duidelijk antwoord maar verzekerd werd dat de aandrijflijn wel degelijk onder de garantie valt. Alleen taxi's, les auto's en koeriers vallen er buiten, maar dat staat er niet. De dealer gaat het uitzoeken. Hoe staat het in jullie boekjes ? schande !!!! Quote
bigwade Geplaatst 4 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 4 Januari, 2011 Hoi BigwadeDit is me eigenlijk nooit opgevallen,maar bij mij staat het er ook zo Voor de duidelijkheid, ik heb versie 09.002283. Zie achterzijde, welke versie heb jij? Zelfde versie, maar wat staat er op je VIN sticker ? Quote
KiaVenga12 Geplaatst 4 Januari, 2011 Geplaatst 4 Januari, 2011 (aangepast) Idem voor de Kia Venga en ik ben echt geen zakelijk gebruiker... 4 Januari, 2011 aangepast door KiaVenga12 Quote
geertjandekker Geplaatst 4 Januari, 2011 Geplaatst 4 Januari, 2011 Ik heb dezelfde merkwaardige tekst: aandrijflijn: NVT. Quote
Venga1 Geplaatst 4 Januari, 2011 Geplaatst 4 Januari, 2011 Zelfde versie, maar wat staat er op je VIN sticker ? Het zelfde als wat er bij jou staat: NVT Het is me totaal niet opgevallen, en denk met mij vele niet. Ik ben zeer benieuwd wat voor een antwoord je krijgt! Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 4 Januari, 2011 Geplaatst 4 Januari, 2011 Die van ons is echt ook vers van de pers en daar staat ook NVT, maar ik kan mij niet voorstellen dat wij ons daar zorgen over hoeven te maken. En anders gaan wij gewoon met z'n allen in een grote cirkel om het pand van de importeur staan. Quote
bigwade Geplaatst 4 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 4 Januari, 2011 Die van ons is echt ook vers van de pers en daar staat ook NVT, maar ik kan mij niet voorstellen dat wij ons daar zorgen over hoeven te maken. En anders gaan wij gewoon met z'n allen in een grote cirkel om het pand van de importeur staan. Dat laatste is beslist een leuke optie. Maar het gaat erom wat er nou werkelijk staat, en dat is NIET duidelijk. Als je over 2 of 3 jaar problemen krijgt, staat er niks zwart op wit en dat heb je juist dan net nodig.. Dat is het punt. We gaan het horen, en/maar meld het voor de zekerheid ook maar even aan je eigen dealer..... Quote
KiaVenga12 Geplaatst 4 Januari, 2011 Geplaatst 4 Januari, 2011 (aangepast) En als je het schema op pagina 1 nu anders leest; In een regel staat: Garantie eindigt op: Dan heb je de optie Datum - NVT En de optie Max KM -NVT De beide opties zijn niet van toepassing en heb je dus onbeperkt garantie... Bij Kia Canada staat bijvoorbeeld expleciet vermeld dat de garantie op de Aandrijflijn 5 jaar is met een maximum km van 100.000 KM Toevoeging: Ik weet nu dat de aandrijflijn onder de Basisplusgarantie valt, vandaar die NVT. 5 Januari, 2011 aangepast door KiaVenga12 Toevoeging aandrijflijn Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 4 Januari, 2011 Geplaatst 4 Januari, 2011 Doe mij die optie van jou dan maar. Dan blijf ik tot mijn 90e doorrijden met deze Cee'd. Quote
bigwade Geplaatst 5 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 5 Januari, 2011 Bij Kia Canada staat bijvoorbeeld expleciet vermeld dat de garantie op de Aandrijflijn 5 jaar is met een maximum km van 100.000 KM Simpel toch ? Het NL systeem laat ruimte over voor discussie en daar heb je bij problemen nou net geen zin in. Net als de onderhouds intervallen. Net als het al dan niet geschikt zijn voor rijden op E10 Hoe simpel is het om duidelijk te communiceren. Kia NL, graag DUIDELIJKHEID ! Quote
KiaVenga12 Geplaatst 5 Januari, 2011 Geplaatst 5 Januari, 2011 (aangepast) Ik heb het volgende van de nieuwe site van KIA: Sommige onderdelen zijn aan normale slijtage onderhevig. Denk bijvoorbeeld aan banden, remblokken, ruitenwisserbladen en bougies. Deze onderdelen vallen daarom niet onder de 7 jaar garantiedekking, maar worden bij regulier onderhoud en periodieke onderhoudsbeurten van tijd tot tijd vervangen. Kia hanteert hiervoor vaste en scherpe onderhoudstarieven. Ja, de 7 jaar Kia garantie is 100% overdraagbaar. Of u nu de eerste of de vierde eigenaar bent; u profiteert van 7 jaar zekerheid vanaf de eerste registratiedatum van de auto. De 7 jaar Kia garantie is een uitgebreide fabrieksgarantie: van dag 1 tot het einde van het 7e jaar. Kia Motors Corporation neemt deze garantie geheel voor haar eigen rekening en besteed deze niet uit aan een derde partij (bijv. een verzekeraar) waardoor er voor de gehele 7 jaar duidelijkheid geldt. Een beperkte garantiedekking is er voor het audio-, navigatie- en entertainmentsysteem (3 jaar/max.100.000km) en voor de autolak (5 jaar/max. 150.000 km). Gedurende de eerste 3 jaar gelden er geen garantiebeperkingen voor de kilometrage. Over de volledige garantieperiode van 7 jaar geldt een beperking van 150.000 km. Ik doe hier tevens de duitste garantiebepalingen in PDF bij; Ten overvloede ook de duitse folder over oderhoudsbeurten: Kia-Garantiebedingungen.pdf Kia-Wartungsintervalle.pdf 5 Januari, 2011 aangepast door KiaVenga12 Quote
KiaVenga12 Geplaatst 5 Januari, 2011 Geplaatst 5 Januari, 2011 (aangepast) Ja, ik heb zojuist (10.00 uur) contact gehad met Kia Nederland - telefonisch - en daar de volgende bevestigingen gekregen: De service intervallen zijn zoals vermeld in het handboek. Dus b.v. voor de Venga op 20.000, 40.000 enz. Alle andere publicaties hierover gelden niet meer. De aandrijflijn valt onder de gehele garantie volgens het principe 'van bumper tot bumper'. Op de VIN staat vermeld NVT, dit is omdat de aandrijflijn onder de Basis-plus garantie valt en niet meer een afzonderlijke garantie heeft. Behoudens beperkingen vanwege normale slijtage en enkele uitzonderingen omtrent gebruik. Dat er hier en daar oude info op de site staat, ligt eraan dat die site nu vernieuwd wordt. Met een simpel telefoontje is alles opgelost. Dat had dan toch ook door de contactgroep gekunt, of mis ik hier iets? 5 Januari, 2011 aangepast door KiaVenga12 Quote
Jantje.2 Geplaatst 5 Januari, 2011 Geplaatst 5 Januari, 2011 Lieve kiavenga12, de mensen van de contact groep hebben ook hun werk en priv Quote
ger.w. Geplaatst 5 Januari, 2011 Geplaatst 5 Januari, 2011 Lieve kiavenga12, de mensen van de contact groep hebben ook hun werk en priv Quote
KiaVenga12 Geplaatst 5 Januari, 2011 Geplaatst 5 Januari, 2011 Ook dat begrijp ik helemaal. Voor mij persoonlijk heb ik voorlopig de juiste uitleg gekregen... Quote
bigwade Geplaatst 5 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 5 Januari, 2011 Ik doe hier tevens de duitste garantiebepalingen in PDF bij; Ten overvloede ook de duitse folder over oderhoudsbeurten: Juist, DIE snappen het wel, Keurig. ! Ook dat begrijp ik helemaal.Voor mij persoonlijk heb ik voorlopig de juiste uitleg gekregen... Daar hebben we dus niks aan, je kunt met de werkster gesproken hebben . We willen het helder EN op schrift. Dat is toch niet zo ingewikkeld ? Ik heb alleen een donkerbruin vermoeden dat er meer mee speelt waar wij geen weet van hebben of zullen krijgen. Wordt vervolgt.. Quote
KiaVenga12 Geplaatst 6 Januari, 2011 Geplaatst 6 Januari, 2011 (aangepast) Ja, ik heb zojuist (10.00 uur) contact gehad met Kia Nederland - telefonisch - en daar de volgende bevestigingen gekregen:"De service intervallen zijn zoals vermeld in het handboek. Dus b.v. voor de Venga op 20.000, 40.000 enz. Alle andere publicaties hierover gelden niet meer. De aandrijflijn valt onder de gehele garantie volgens het principe 'van bumper tot bumper'. Op de VIN staat vermeld NVT, dit is omdat de aandrijflijn onder de Basis-plus garantie valt en niet meer een afzonderlijke garantie heeft. Behoudens beperkingen vanwege normale slijtage en enkele uitzonderingen omtrent gebruik. Dat er hier en daar oude info op de site staat, ligt eraan dat die site nu vernieuwd wordt." Met een simpel telefoontje is alles opgelost. Dat had dan toch ook door de contactgroep gekunt, of mis ik hier iets? Desgevraagd kreeg ik vandaag een mail van Raimon van Beurden Co-ordinator AfterSales met de volgende inhoud en verwijzend naar bovenstaande tekst van mijn eerdere reactie in deze topic. Hierbij wil ik graag reageren op uw bericht. Wij hebben dit inderdaad met elkaar besproken gisteren op 5 januari. Uw tekst klopt (hoewel ‘’alle andere publicaties hierover gelden niet meer’’ wellicht wat ver gaat, de 15.000 kminterval kan en mag nog steeds worden gehanteerd), echter dient wel in acht te worden genomen dat slijtage- en onderhoudsdelen in eerste instantie niet onder de basis danwel basis plus garantie vallen. Dit is tevens terug te vinden in uw garantie- en onderhoudsboekje. Per 4 februari van dit jaar zal een en ander ook op onze website(s) zijn aangepast. Voor de volledigheid voeg ik ook nog het offici 6 Januari, 2011 aangepast door KiaVenga12 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.