kia picanto men Posted October 28, 2006 Posted October 28, 2006 weet iemand welke maat velgen inch er maximaal zonder problemen op kunnen en zo ja welke steek en waar moet ik op letten kwa maat dan?? bedankt Quote
BaBaCC Posted October 29, 2006 Posted October 29, 2006 Hoi, de meest gangbare maximale velgmaat is 15" of 16". Houd er echter wel rekening mee dat hoe groter de velgmaat, des te lager de bandhoogte wordt. Recent heb ik een Pica gezien met 17", maar dan heb je wel hele platte banden nodig en of die nou het rijcomfort ten goede komen betwijfel ik. Het wordt dan wel heel erg stug en bonkerig vrees ik. Ik weet ook niet of die 17" probleemloos gemonteerd kunnen worden zonder aanpassingen aan spatbordrand e.d. Succes! Groeten, Barry Quote
LeFouduVolant. Posted October 29, 2006 Posted October 29, 2006 weet iemand welke maat velgen inch er maximaal zonder problemen op kunnenen zo ja welke steek en waar moet ik op letten kwa maat dan?? bedankt Volgens TUV : 7.15" ET 35 ,195/45/15 , of 7.16" ET 38 ,195/40/16 . Betekent de 16 duim komt 3 millimeter meer naar binnen . Laatste montage op onderhaviges Picanto ,hier op deze site van fana's en nana's te zien ,zie geuploade foto's. Een tip de beste band prijs/kwaliteit ( en nog al wat banden gesleten in een laaaaaaang autoverleden ) : DUNLOP SP 9000 .Veel comfort ,goede handling ,geruisloos ,goede sleetfactor ,uitstekend bij nat ?n droog . Setje zoals op de foto's +/- 900 .- betaald ( in een centrale met een uitstekende service ,balanceren met lood ,chroom ventielen ?n chroom extensies op de ventielen inbegrepen ). Prijsverschil met de 15 duimers grootteorde 150 .- ,moet het daar niet voor laten vind ik ... Voor de verlagers .... 6.5 ET 40 is zowat de max ,absloluut af te raden wegens estetisch niet correct op de Pica bij standaard hoogte ... Bovendien staat de 195 band op deze 0.5 inch te smalle velg zoals een tang op een varkentje ... Keep it on the island ... Quote
Tazteam Posted October 29, 2006 Posted October 29, 2006 Hallo allemaal, wat betreft de maat van de banden kan ik kort zijn. Als je Pica NIET verlaagd is, kan er 17" onder MITS er rekening gehouden wordt met de ET waarde van de velg. Dan hoeft er aan de auto GEEN aanpassing gedaan worden. Maar...........ga je verlagen, houdt er dan rekening mee dat je MAX 16" kan monteren ZONDER aanpassingen aan de auto. Met aanpassingen is alles mogelijk maar daar gaan we hier even niet vanuit. Maar als je verlaagd en een grote maat velg gaat monteren komt dit de rij-eigenschappen van de Pica niet ten goede, of je moet van karten houden, dan kan je je lol wel op Onze Pica is wel verlaagd en daarom zijn we al veel aan het kijken wat erop kan en wat er nog een beetje leuk uit blijft zien als totaal plaatje. Misschien de banden/velgmaat ET 38 ,195/40/16, maar ik heb het nog niet in combinatie gezien met verlaging. Groeten Philip Quote
LeFouduVolant. Posted October 29, 2006 Posted October 29, 2006 Hallo allemaal,wat betreft de maat van de banden kan ik kort zijn. Als je Pica NIET verlaagd is, kan er 17" onder MITS er rekening gehouden wordt met de ET waarde van de velg. Dan hoeft er aan de auto GEEN aanpassing gedaan worden. Maar...........ga je verlagen, houdt er dan rekening mee dat je MAX 16" kan monteren ZONDER aanpassingen aan de auto. Met aanpassingen is alles mogelijk maar daar gaan we hier even niet vanuit. Maar als je verlaagd en een grote maat velg gaat monteren komt dit de rij-eigenschappen van de Pica niet ten goede, of je moet van karten houden, dan kan je je lol wel op Onze Pica is wel verlaagd en daarom zijn we al veel aan het kijken wat erop kan en wat er nog een beetje leuk uit blijft zien als totaal plaatje. Misschien de banden/velgmaat ET 38 ,195/40/16, maar ik heb het nog niet in combinatie gezien met verlaging. Groeten Philip ALLLLLLLLLLESSSSSSSSSS wat je ooit hebt willen weten voor velgen/banden combinaties met/zonder TUV vindt je hier .... uurtje of twee vermaak ... http://fulda.tiremanager.com/main.asp?action=rim_tyre&rim_tyre=rimtuning&sbs=carassembly&dum=589379460291020061144193 Mijn 16 duimers DOTZ DAYTONA staan er ook bij ... , Keep things up ... Quote
kia picanto men Posted October 29, 2006 Author Posted October 29, 2006 nou ik weet waty ik ga nemen bedankt Quote
Recommended Posts