Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

ik heb onlangs 1 nieuwe voorband moeten plaatsen omdat ik tegen een stoeprand was gereden met gevolg een grote bult op de band.

Het is wel een ander merk van band dan de andere band vooraan.

als ik gas geef dan gaat de auto naar links(waar de nieuwe band op zit), zou dit komen omdat de auto moet uitlijnd worden of omdat de banden niet van hetzelfde merk zijn vooraan?

groetjes

Geplaatst

Wat denk je zelf ?

2 verschillende banden voor met een voorwiel aangedreven auto gaat nooit goed.

Laat op het andere wiel zo'n zelfde band monteren.....

Geplaatst

Dat is niet goed en ik snap de bandenboer/dealer niet die dat zo oplost. 2 merken voor is al link en wat te denken van omtrek van de banden . Gauw BW's advies opvolgen dus

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik heb onlangs de voorwielen waar er vorige maand nieuwe banden werden opgelegd opnieuw laten uitbalanceren bij een bandencentrale, en blijkt dat die jobstudent hier in het dorp z'n werk niet te goed heeft gedaan. Bij de beide banden was er een verschil van 25gram.

Het de auto ook eveneens laten uitlijnen, en nu verbruikt de auto een stuk minder.

Zou dit komen door het uitbalanceren of het uitlijnen dat ie zuiniger is?

Geplaatst

hallo,even over balanceren,zijn zeer veel balanceermachine de een is bagger en de andere is super.

maar,het basis principe blijft gelijk.

als,je na monteren nieuwe banden gevoel had dat de wagen trilt in stuur of in je rug dan kan zijn

dat er is niets goed is gegaan.

uitlijnen zelfde principe apparatuur van paar duizend tot wel over 20000e.

maar,alles goed staat gelijnd heb je minder weerstand band wegcontact en daardoor minder wrijving.

wrijving is warmte en dat is dus verlies.

wees er blij mee geeft je een goed gevoel en je rijdt lekkerder veilliger en scheelt in je portomonee. B)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...