Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Onderhandelen nieuwprijs dealer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben ook van het principe dat de dealer de auto niet zal verkopen zonder dat hij er winst op maakt.Dus als hij een auto verkoopt zal hij er aan winnen.Als jij vindt dat je een goede prijs hebt bekomen(na onderhandelen) koop je hem bij die dealer.Resultaat:iedereen tevreden(anders sluit je toch geen koop af;)).Dus het geklaag dat de dealers benadeeld worden vind ik maar flauw.

Ik denk wel dat er een verschil zit met een auto kopen in Nederland of

Geplaatst

Ik heb uit goede bron vernomen dat de Belgische KIA-dealer een winstmarge van 13% heeft. Het is aan hem om te bepalen hoeveel hij daarvan aan de klant geeft.

Geplaatst

Als een klant bij mij komt met zulke hoge marges die hij als korting wilt, dan ga ik niet met die klanten in zee. Ik bedoel, het is de bedoeling dat je als verkoper ervoor zorgt dat het winkeltje kan blijven draaien, er auto's worden verkocht en de kosten worden gedekt.

Geplaatst
Als een klant bij mij komt met zulke hoge marges die hij als korting wilt, dan ga ik niet met die klanten in zee. Ik bedoel, het is de bedoeling dat je als verkoper ervoor zorgt dat het winkeltje kan blijven draaien, er auto's worden verkocht en de kosten worden gedekt.

Weten we in ieder geval waar we niet moeten zijn...:-P

Geplaatst
20 regels voor een non-discussie... ;)

Ik zou er een boek over kunnen schrijven:p

Geplaatst
?????:-(

amen tw zo zij het; slotwoord van gebeden: ja en ~ op iets zeggen er kritiekloos mee instemmen; (Belg) ~ en uit afgelopen, voorbij

Geplaatst

Bij een particulier geeft de importeur geen enkele extra ondersteuning en dit doen ze bij bedrijven etc wel. Dealer heeft meestal een 14% marge op de auto (ex bonussen en ondersteuningen) dit moet je uiteraard berekenen op de ex bpm prijs. De importeur heeft er ook nog eens een procent of 17-20 tussen zitten.

Dus 5-6 is aan lage kant je kan echt wel een procent of 8-10 uit onderhandelen, en de dealer heeft echt het liefst zonder inruil dan weet hij direct wat hij verdient heeft. En vergeet niet als je extra dingen bij besteld is dat voor een dealer gewoon extra verdienen. Meestal krijg je op opties (dingen af fabriek) nog wel een beetje korting maar op extra's achteraf opgebouwd niet en daar heeft een dealer meer dan 14% marge op!! Meestal een procent of 25 namelijk.

Je kan je euro maar 1x uitgeven en meeste dealers die doen echt wel mee met de goedkoopste offerte want als een andere dealer het kan kan hij het echt ook wel! En de dealer doet niet anders hoor met bijvoorbeeld je inruilauto gaat hij ook rond zitten bellen wie het meeste ervoor geeft. En als hij een vreemd merk nieuw verkoopt gaat hij ook een paar dealers af bellen hoeveel korting hij krijgt.....

Dus ik zo gewoon onderhandelen en niet direct ja zeggen!

Geplaatst

Helemaal mee eens. Wanneer twee partijen tot overeenstemming komen is er pas een deal. Dan moet je als verkoper/dealer achteraf niet zeuren. Je kunt ook gewoon NEE zeggen.

En.....garantie of klantvriendelijkheid koop je niet, die hoort er gewoon bij te zitten. Je wilt toch ook dat je klant weer terugkomt, al was het voor de onderhoudsbeurten waarop ook behoorlijk verdient wordt.

Geplaatst

Ik denk dat er genoeg gezegd is mbt het onderhandelen bij de dealer tbv de verschillende senarios.

Tevens hebben jullie gezien dat de mogelijkheid bestaat om meer korting te krijgen als men aan de goede touwtjes weet te trekken en dan maakt het niet uit of men in Belgi

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...