PaulR Posted January 10, 2011 Posted January 10, 2011 Heeft iemand ervaring met het onderhandelen over de nieuwprijs/extra accessoires van de Kia Sportage in de volgende scenario's?: 1) Kopen nieuwe Sportage (zonder inruil auto) 2) Kopen nieuwe Sportage (inclusief inruil auto) 3) Kopen nieuwe Sportage als leaseauto Uit eigen ervaring met Honda is dat je in geval van een toekomstige lease auto er +- 600 euro van de nieuwprijs af kan halen. (In mijn geval ben ik erg benieuwd naar scenario 3 maar ik vermoed dat andere mensen ook erg ge
bigfatpete Posted January 10, 2011 Posted January 10, 2011 Beste Paul, Mijn situatie was als volgt: ik heb een Sportage geleased en tegelijkertijd een nieuwe Picanto gekocht voor mijn vrouw. Ik kon met de dealer geen deal maken over de Sportage, maar wel over de Picanto. Ongeveer 10% in mijn voordeel kunnen uitonderhandelen. Voor de lease van de Sportage heb ik een drietal leasemaatschappijen benaderd en hun prijzen en condities tegen elkaar uitgespeeld.
NonkelSimon Posted January 10, 2011 Posted January 10, 2011 Gun de dealer ook eens wat, hij moet ook nog wat verdienen. Die verdient echt geen 3000 euro op het duurste model hoor, met de helft mogen de meeste dealers al blij zjin. En als er dan nog eens zo'n vervelende klanten zijn die heel het land doorrijden om het goedkoopste een auto te hebben en waar de dealer steeds weer tijd in moet steken om dan achteraf te horen dat hij elders de wagen heeft gekocht voor 200 euro minder. Nuja aan die mensen hebben wij echt NIETS, en met die 7 jaar garantie gaat de dealer ook niets extra door verdienen, maar juist minder.
Guest Timo0103 Posted January 10, 2011 Posted January 10, 2011 Gun de dealer ook eens wat, hij moet ook nog wat verdienen.Die verdient echt geen 3000 euro op het duurste model hoor, met de helft mogen de meeste dealers al blij zjin. En als er dan nog eens zo'n vervelende klanten zijn die heel het land doorrijden om het goedkoopste een auto te hebben en waar de dealer steeds weer tijd in moet steken om dan achteraf te horen dat hij elders de wagen heeft gekocht voor 200 euro minder. Nuja aan die mensen hebben wij echt NIETS, en met die 7 jaar garantie gaat de dealer ook niets extra door verdienen, maar juist minder. Ik meende ergens gelezen te hebben dat kia de dealerbezoekjes registreert zodat shoppen minder aantrekkelijk wordt gemaakt. Ene, ik gun een dealer helemaal niets, iedere euro is er 1. Daarom heb ik hem ook bij nieuweautokopen.nl gekocht. De dealer haakte meteen af toen ie mijn offerte zag van hun. Het scheelde iets meer als een paar honderd euro.
WS100407 Posted January 10, 2011 Posted January 10, 2011 Timo0103, je vergeet dat je de dealer straks toch mnodig hebt voor onderhoud
Marcobaantjer Posted January 10, 2011 Posted January 10, 2011 Het zal zo wel zijn dat iedereen graag verkoopt. Als je het beleg vantussen zijn boterham haalt, zal dit hij misschien met wrange smaak toegeven; doch verschiet niet dat hij bij de eerstvolgende beurt revanche kan nemen.
KiaZeker Posted January 10, 2011 Posted January 10, 2011 Gun de dealer ook eens wat, hij moet ook nog wat verdienen. Hoezo? Moet een klant bezorgd zijn dat een autodealer te weinig verdient en daarom genoegen nemen met lage inruilprijs oid? Dacht het niet
Guest Timo0103 Posted January 10, 2011 Posted January 10, 2011 Timo0103, je vergeet dat je de dealer straks toch mnodig hebt voor onderhoud Ja dat snap ik maar wat heeft dat er mee te maken. Kopen is 1 en onderhoud is 2. En een zogenaamde relatie met een dealer hoef ik niet.
Guest Timo0103 Posted January 10, 2011 Posted January 10, 2011 Het zal zo wel zijn dat iedereen graag verkoopt. Als je het beleg vantussen zijn boterham haalt, zal dit hij misschien met wrange smaak toegeven; doch verschiet niet dat hij bij de eerstvolgende beurt revanche kan nemen. Dat is toch best lastig bij een nieuwe auto en vaste onderhoudsprijzen.
Guest asterix Posted January 10, 2011 Posted January 10, 2011 Ik denk dat de 'laatste paar honderd euro korting' uitgesmeerd over de tijd dat je de auto zal hebben helemaal niet zoveel is. En ondanks dat de dealer misschien vaste prijzen voor onderhoud heeft, is er volgens mij ook nog zoiets als een goede relatie om bijvoorbeeld eens een keer snel tussendoor geholpen te worden als je een probleem hebt, een keertje gematst worden, etc. Ik heb een goede prijs voor de mijne + inruil gekregen. Was goedkoper dan twee andere KIA dealers, maar ben niet nog eens op zijn laagste prijs gaan hakken. Hij bood het aan, ik vond het goed en de deal is done. Na twee weken werden mijn winterbanden geplaatst en 2 dagen later zit er een schroef in. Volledig plat sta ik bij een parkeerplaats in dezelfde stad, koud, guur en nat en nog niet de handleiding gelezen over het wisselen van een wiel. Ik was er ongetwijfeld zelf uitgekomen, maar nu 1 telefoontje, en 5 minuten later stond er een jongen van de werkplaats om het even samen met mij te doen. Direct meegereden, band gefixt, alleen kosten voor de plug betaald. Prima toch? Zou dat ook gebeurd zijn als ik mijn dealer tot op het bot had uitgezogen? Denk het niet. Maar goed, iedereen is natuurlijk anders. Marcel
chrichri Posted January 11, 2011 Posted January 11, 2011 Zulke dealers zijn er altijd, maar ervaring spreekt dat die niet lang meegaan. En 1000 euro lijkt me toch wel heel veel. Mss met een overname? Ja,met overname van mijn wagen.Dan kreeg ik bij deze dealer dan nog minder voor de overname dan de andere dealers.Ik moest gewoon zeggen welke prijs ik nog wou opleggen voor de Sportage.Die heb ik dan ook gekregen(je kan maar proberen;) ).Ik moet wel twee dingen toegeven die in dit voordeel zullen gespeeld hebben.Deze garage ligt verder dan de andere waar ik geweest ben(normaal ben ik anders nooit een klant) en ook is het bij ons in Belgi
bigwade Posted January 11, 2011 Posted January 11, 2011 Ik denk dat de 'laatste paar honderd euro korting' uitgesmeerd over de tijd dat je de auto zal hebben helemaal niet zoveel is. En ondanks dat de dealer misschien vaste prijzen voor onderhoud heeft, is er volgens mij ook nog zoiets als een goede relatie om bijvoorbeeld eens een keer snel tussendoor geholpen te worden als je een probleem hebt, een keertje gematst worden, etc. Dat is mijn insteek ook,maar daar wordt hier soms heeeeeeeeel anders over gedacht. Maar.. ieder zijn ding
chrichri Posted January 12, 2011 Posted January 12, 2011 wat zijn de salonvoorwaarden bij kia momenteelben aan het overwegen om mij een sportage 1.6 gdi aan te schaffen in de fusion uitvoering (ik woon ook in Belgie ,regio Turnhout) welke prijs heb jij gekregen voor je sportage (mag ook in PB ) Je hebt PM,Stevo:wink:.
Rio-man Posted January 13, 2011 Posted January 13, 2011 Ik vind het zo hinderlijk om te lezen he.. Van die klanten die dan het onderste uit de kan willen hebben, en d
KiaVenga12 Posted January 13, 2011 Posted January 13, 2011 (edited) Ik houd er ook niet zo van een dealer uit te kleden. Als je dezelfde onderhandelingen met je moest ondergaan in je eigen vak, zou je misschien wel afzien van de klus. Doe goed maar normaal zaken, je hebt de dealer straks misschien nog nodig. Ikzelf heb niet onderhandeld tot het gaatje. Een keurige inruilprijs prijs conform eensgelijke Agila gaspedaal.nl. Kreeg een echt volle tank cadeau, een rubbermat in de bagageruimte voor niets. Lakstiften? Hier dat is voor het terugkomen. Een snelle service bij het vervangen van de vlotter. Een nieuwe wisser omdat ik last van strepen had. Via Kia een gratis Ipodkabel. Montage winterbanden even tusendoor. Altijd een vriendelijke ontvangst met een kopje koffie. Ik weet het, ik hoef geen medelijden te hebben met mijn dealer, maar dat noem ik service met een grote S. Edited January 13, 2011 by KiaVenga12
Rio-man Posted January 13, 2011 Posted January 13, 2011 Inderdaad, voor wat hoort wat. Even terugkomend op de vraag van de TS. 1) Kopen nieuwe Sportage (zonder inruil auto) Houdt rekening met 5-6% maximaal. Je kunt wel verder gaan, maar je loopt kans dat de dealer besluit geen verdere zaken met je te doen (Ja, ook d
Alex VB Posted January 13, 2011 Posted January 13, 2011 Raar dat een dealer aan de partikulier maar 5-6% geeft. Als ik nu bij KIA, of welk ander merk zou werken, kan mijn korting oplopen tot wel 20%. Waarom kan dit wel?
bigwade Posted January 13, 2011 Posted January 13, 2011 Marge importeur+ marge dealer ? 20% lijkt me trouwens echt, echt heel erg veel.....
Alex VB Posted January 13, 2011 Posted January 13, 2011 Ik weet van een ander groot Amerikaans merk beginnend met een F. Dat zij aan hun personeel afhankelijk van het model tot 22% korting geven. Ik kan je deze link van harte aanbevelen: http://www.acvford.be/ford-brussel/Wijziging%20kortingen%20bij%20aankoop%20nieuwe%20wagen.pdf Als dus medewerkers tot 22% kunnen krijgen en de fabrikant maakt nog steeds winst op betreffend voertuig, waarom wordt er dan moeilijk gedaan voor een paar % meer aan een klant?
bigwade Posted January 13, 2011 Posted January 13, 2011 Zo......da's nogal wat..... Maar een groot deel van de prijs van auto's in NL wordt bepaald door BPM en BTW Dan kunnen die kortingen echt niet. Aan Den Haag moet nl. afgerekend worden.. (doen ze overigens leuke dingen mee zoals 4 dassen verplaatsen voor 3 ton)
ger.w. Posted January 13, 2011 Posted January 13, 2011 In de wandelgangen wordt beweerd dat leasemaatschappijen zo'n 10
Recommended Posts