Remko .me Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 (edited) --- nvt Edited February 19, 2011 by Chrones Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micle Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Remko, Dit heeft alles te maken met de wet privacy. Het is een heel verhaal dus hierbij de link. http://www.iusmentis.com/maatschappij/privacy/filmen-cameratoezicht/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted January 10, 2011 Author Share Posted January 10, 2011 Ja ok, die wet ken ik ook wel. Maar in principe maakt het geen verschil met in zijn achteruit zetten en gewoonweg instellingen toepassen? Het is niet zo dat je kunt opnemen noch kun je hem tijdens het vooruitrijden gebruiken. Ik lees het even door en plaats eventueel de tekst hier. Het is niet zo dat ik het nodig ben, maar vond het gewoon opvallend. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Remko,Dit heeft alles te maken met de wet privacy. Duidelijk, maar heb je wel eens gezien dat ze in een auto achter of naast je je prive telefoon gesprekken kunnen afluisteren? Dit even inhakend op het privacy verhaal TIP , voer altijd een pincode in je bluetooth aansluiting van je telefoon en auto aansluiting Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted January 10, 2011 Author Share Posted January 10, 2011 (edited) --- nvt Edited February 19, 2011 by Chrones Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micle Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Er zijn zoveel kleine lettertjes Remko en pin mij er niet op vast als ik het niet goed heb. door de camera alleen te kunnen gebruiken als je de versnelling in zijn achteruit staat gebruik je de camera doel bewust als hulpmiddel tijdens het achteruit rijden. (bv om een aanhanger aan te kunnen koppelen) dan is het wel toegestaan. Als je de camera aan kunt zetten tijdens het vooruit rijden zou je al rijdende beelden op kunnen nemen van iedereen en alles. (dit kun je dan ook opnemen) Het gaat heel erg ver dat weet ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micle Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Remko, staat er ook niet specifiek maar valt hier onder. Aangebrachte camera Het wetsartikel gaat specifiek over aangebrachte camera’s. Dit betekent niet alleen maar aan de muur of het plafond vastgeschroefd. Elke vorm van min of meer permanent installeren van een camera betekent dat deze onder de bovengenoemde regel valt. Denk bijvoorbeeld aan het wegwerken van de camera in een kast, het verstoppen achter een scherm of in een koffer of doos. Zo ongeveer de enige uitzondering is wanneer de fotograaf of cameraman de camera zelf vasthoudt. De camera hoeft niet per se in de plaats in kwestie te hangen. Er buiten mag ook, mits hij dan maar gericht is op die voor het publiek toegankelijke plaats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted January 10, 2011 Author Share Posted January 10, 2011 (edited) --- nvt Edited February 19, 2011 by Chrones Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micle Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Denk niet dat ze je daar voor bekeuren, als je ziet hoeveel mensen tegenwoordig camera's aan het huis hebben hangen wat ook niet mag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted January 11, 2011 Author Share Posted January 11, 2011 (edited) --- nvt Edited February 19, 2011 by Chrones Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Je tekent een verklaring dat je dit dan uit eigen wil hebt gedaan. Als de dealer dit niet doet, dan kun jij de dealer aansprakelijk stellen als je beboet wordt voor het opnemen van openbare ruimten met een permanente camera (of nouja.. hetgeen dat al eerder in dit topic is genoemd dus) en kan de dealer dus betalen omdat ze jou niet hebben ingelicht dat dit niet mag of iets dergelijks. In dit soort gevallen laten wij op de zaak ook mensen een overeenkomst tekenen zodat zijzelf aansprakelijk zijn, en wij niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 chrones kennende gaat ie de hele dag foto's zitten maken van de camera beelden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Wat dan overigens volgens de wet wel weer mag omdat hij zijn camera vasthoudt hahahaha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted January 14, 2011 Share Posted January 14, 2011 Jongens, jongens, waar gaat het over........! (heb ik ergens gelezen......) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted January 14, 2011 Author Share Posted January 14, 2011 (edited) --- nvt Edited February 19, 2011 by Chrones Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OutOfFocus Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 De bedoeling van dit topic is bedoeld voor een ieder dat een achteruitrijcamera heeft.Dus nuttig. Ik heb trouwens besloten om het toch niet te doen - de reden is dat ik een verklaring moet ondertekenen waarmee ik akkoord gaat met het overtreden van de wet, blabla. Uhh nee dankje dan niet Je kunt altijd nog achteraf een extra draadje van de 12v contactdoos naar de cameravoeding trekken... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted February 15, 2011 Author Share Posted February 15, 2011 (edited) --- nvt Edited February 19, 2011 by Chrones Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunny Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Blijft een vreemd verhaal.....in de hanleiding van de pioneer staat dat het gewoon kan (ze geven zelfs een voorbeeld.....wanneer u het beeld van een aanhangwagen achter uw voertuig wil zien.....blz 157 van de F20BT en F920BT) als er een privacy wet of wat voor wet dan ook van toepassing was dan had pioneer dit denk ik wel vermeld...........ze willen alles uitsluiten..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts