Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ok duidelijk. De uitvoeringen met bluetooth hebben overigens allemaal spraakherkenning die in meer of mindere mate werkt. Ik dacht dat je suggereerde dat de Sportage de spraakherkenning van een toestel dat zelf spraakherkenning heeft, overneemt.

Uit je antwoord blijkt nu dat dit helaas niet het geval is. Na de groene knop activeer je namelijk je telefoon. De spraakherkenning op je toestel is daarmee geactiveerd en niet die van de Sportage.

Op zichzelf nog handig, maar bij mij ligt de telefoon wel eens achterin. Prima om de bluetooth connectie tot stand te krijgen, maar te ver om de spraakherkenning van de telefoon te kunnen gebruiken. In elk geval bedankt voor je aanvulling.

Gimzo

Geplaatst
werkt bij mij zonder problemen kan zelf inspreken en hij leest zelfs de namen uit je telefoonboek

topper

Heb jij hem dan op Engels staan of op Nederlands? Ik hoor niet eens een piepje als ik hem op Nederlands zet.. Volgens het boekje zou het wel moeten kunnen zoals jij het ook beschrijft.

Wat voor stappen moet ik dan volgen om een nummer te kunnen inspreken??

Geplaatst

Er is me echter iets niet duidelijk. Als je telefoneert via bleutooth zit er toch een microfoontje in de kia zelf, je praat toch niet via de micro van je gsm.

Waarschijnlijke domme vraag maar heb eens met een testwagen gereden die de navigatie pack had. Ik heb er mijn iphone 4 op geconnecteert en alles ging behalve dat de andere partij als ik belde me soms hoorde en soms niet.

Was of de microfoon van de kia niet ging of dat de bleutooth niet goed werkte.

In mijn andere auto werkt dat perfect.

Grt.

Geplaatst
Er is me echter iets niet duidelijk. Als je telefoneert via bleutooth zit er toch een microfoontje in de kia zelf, je praat toch niet via de micro van je gsm.

Waarschijnlijke domme vraag maar heb eens met een testwagen gereden die de navigatie pack had. Ik heb er mijn iphone 4 op geconnecteert en alles ging behalve dat de andere partij als ik belde me soms hoorde en soms niet.

Was of de microfoon van de kia niet ging of dat de bleutooth niet goed werkte.

In mijn andere auto werkt dat perfect.

Grt.

Ik heb de fabrieksnavigatie ... ik heb daar bij de iPhone 4 het volgende: Als je belt vanaf het satnav scherm, dan is de microfoon in de KIA standaard aan. Als je belt vanaf je iPhone, dan staat de microfoon in de KIA standaard uit. Onderaan het satnav scherm staat "Microfoon Aan" en daar moet je dan even op drukken.

Misschien was dat het probleem.

Marcel

Geplaatst
Thx voor het vlugge antwoord. :-D

Graag gedaan, de vraag blijft even of dit vlugge antwoord ook voor jou het juiste antwoord is. Soms is haastige spoed echt niet goed.

Er zijn twee systemen in gebruik. Het systeem met en het systeem zonder navigatie. De functionaliteiten verschillen daar op sommige punten van (uiteraard de navigatie, maar ook bluetooth).

Marcel

Geplaatst (aangepast)

In het boekje staat:

"De talen die momemteel door het stemherkenningssysteem worden ondersteund zijn Engels, Duits, Frans, Spaans en Italiaans."

Alleen Nederlands dus niet, vraag me dan toch af wat er zoveel moeilijker is om Nederlands te ondersteunen....

Verder kan ik mijn telefoon boek niet in het Nav systeem krijgen, oudere versies en nieuwe van mijn telefoon werken allemaal volgens de Spec lijst van kia(alle Sony tels die gestest zijn werken). dan zou die van mij net een versie zijn die net niet werkt, geloof ik ook niet. Heb de Nav op Engels gezet en mijn telefoon op Engels en de nummers naar de telefoon gekopieerd maar niks werkt.

Vind nu wel eens dat ze een update mogen uitbrengen is al weer een hele tijd geleden.

Edit: Net nog eens geprobeert en kwam erachter dat hij het laatst gebelde nummer in mijn telefoon wel kan lezen en bellen. Dus hij kan de nummers in mijn telefoon wel degelijk bereiken maar naar het telefoonboek kopieren of de naam bij het nummer geven ho maar..

aangepast door Rick
  • 5 maanden later...
  • 2 maanden later...
Geplaatst

vandaag bij kooijman tiel een update gekregen voor de spraakherkenning vanaf stuur. Ik heb de sportage excutive met nav en achteruitcamera. De motor moest ongeveer een uur blijven lopen om de update uit te voeren.Vanavond wat uit geprobeer,de knop van spraakherkenning piept in ieder geval en als ik telefoonboek zeg krijg ik die ook te zien maar bij naam gaat het niet meer verder.En kan bij andere commando's niet meer reageren. Heb het gedaan door commando CD te geven en hij gaat op CD,dan comman lijst en ik zie lijst tracks maar dan.Geeft ik dan comman track 12 wat ook ik boekje staat als commman dan doe het niets meer welk comman ik ook geef. Je kan er weer gebruik van maken als de motor uitgezet is geweest.Heeft iemand deze update ervaring ook en heb jij hem wel goed aan de praat gekregen.

Geplaatst

vandaag bij kooijman tiel een update gekregen voor de spraakherkenning vanaf stuur. Ik heb de sportage excutive met nav en achteruitcamera. De motor moest ongeveer een uur blijven lopen om de update uit te voeren.Vanavond wat uit geprobeer,de knop van spraakherkenning piept in ieder geval en als ik telefoonboek zeg krijg ik die ook te zien maar bij naam gaat het niet meer verder.En kan bij andere commando's niet meer reageren. Heb het gedaan door commando CD te geven en hij gaat op CD,dan comman lijst en ik zie lijst tracks maar dan.Geeft ik dan comman track 12 wat ook ik boekje staat als commman dan doe het niets meer welk comman ik ook geef. Je kan er weer gebruik van maken als de motor uitgezet is geweest.Heeft iemand deze update ervaring ook en heb jij hem wel goed aan de praat gekregen.

Geplaatst

Ik heb er echt geen enkel pro leem mee, maar je topic staat onder sportage en ik heb de sportage 3. Welk model heb je?

ik heb de sportage sl van 2010. Ben vandaag naar dealer geweest en die hadden bij 4 auto's de upgrade gedaan.En bij ieder was het een verbetering maar nog niet top.Als ik na indrukken spraakaansturing op stuur aanklik en na de piep help roep dan krijg je de comman's.Maar roep je dan telefoon dan krijg je scherm die je anders krijgt na indrukken telefoonhaak bij de nav.Roep je dan naam dan doe het niets.Heb ik telefoonboek opgevraagd dan zie ik de lijst en krijg te horen,volgende lijst of roep een naam.Nou beide doe het niet en alles van de spraakaansturing doe het niet meer.druk ik op de stuurknop hoor ik geen piepje,druk ik nogmaals wel een piepje maar begin radio te spelen. De upgrade heeft nog een laatste zetje nodig maar dit zal ook wel weer een jaar duren.

Geplaatst

Ik heb er echt geen enkel pro leem mee, maar je topic staat onder sportage en ik heb de sportage 3. Welk model heb je?

ik heb de sportage sl van 2010. Ben vandaag naar dealer geweest en die hadden bij 4 auto's de upgrade gedaan.En bij ieder was het een verbetering maar nog niet top.Als ik na indrukken spraakaansturing op stuur aanklik en na de piep help roep dan krijg je de comman's.Maar roep je dan telefoon dan krijg je scherm die je anders krijgt na indrukken telefoonhaak bij de nav.Roep je dan naam dan doe het niets.Heb ik telefoonboek opgevraagd dan zie ik de lijst en krijg te horen,volgende lijst of roep een naam.Nou beide doe het niet en alles van de spraakaansturing doe het niet meer.druk ik op de stuurknop hoor ik geen piepje,druk ik nogmaals wel een piepje maar begin radio te spelen. De upgrade heeft nog een laatste zetje nodig maar dit zal ook wel weer een jaar duren.

Geplaatst

Je kan geen naam roepen, deze functies kent hij niet, alleen de standaard functies. Ik heb het probleem opgelost door in menu snelkiezen nr. Op te slaan, dan roep je gewoon"snelkiezen + je nr waar je het bewust nr. hebt opgeslagen en het werkt perfect.

Ik heb in het begin dat ook geprobeerd maar systeem sloeg ook tilt:). Hou me eens op de hoogte of het ook bij u gelukt is?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...