tweelingbox Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Hallo, Afgelopen vrijdag mijn witte Sportage 2.0 Executive Plus Pack F-Ed opgehaald. Mooi aluminium side steps laten plaatsen, kortom een plaatje. Verbruik momenteel na 190km 1 op 6, hopelijk veranderd dit nog. Ik heb mijn BT spraakherkenning voor de telefoon Nokia N97 mini aangesloten en is goed gepaird, echter accepteert de BT mijn spraak niet en gaat dus nooit bellen, ook niet wanneer ik de nummers noem. Is het mogelijk om via een telefoonboek uit het display te kiezen. Ik heb de moed opgegeven. Kan iemand mij tips geven. Groeten, Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bowie97 Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 (edited) Engelse taal gekozen? Nederlands werkt (nog) niet. Hopelijk komt er een update. En volgens mij staat het antwoord op je vraag al op het forum. Misschien hier http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=51895&postcount=37 en verder Edited January 19, 2011 by bowie97 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weetniet Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Hoi Richard, ik heb ook een Executive met Plus-Pack (zonder nav) en bij mij werkt de spraakherkenning wel aardig. Natuurlijk nog niet helemaal perfect maar wel goed genoeg om met de (Nederlandse) commando's 'Nummer' en 'Contact' een persoon of nummer te bellen. Wel even opletten want ik bij mij werkt de herkenning beter om de achternaam te gebruiken ipv de voornaam. Dit heeft denk ik te maken met de namen zoals deze in mijn telefoon staan, maar moet ik nog even testen. Ik heb geen manier gevonden om mijn telefoonboek op het display te krijgen, denk niet dat dat mogelijk is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PowerAutoBoot Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 werkt bij mij zonder problemen kan zelf inspreken en hij leest zelfs de namen uit je telefoonboek topper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fam.kessels Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Ik heb ook een plus pack. Hij herkend de telefoon wel maar ik kan geen contacten via de spraakherkenning of via bluetooth toevoegen. iemand een idee? groetjes John Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
der Rudi Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Ja, dat gaat redelijk goed. Gewoon op de knop op het stuur drukken (die met dat 'pratende gezicht'); dan zeggen: 'telefoonboek'; en daarna gewoon antwoorden op de vragen geven en zo kun je al pratend telefoonnummers en namen toevoegen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Ik heb ook een plus pack. Hij herkend de telefoon wel maar ik kan geen contacten via de spraakherkenning of via bluetooth toevoegen. iemand een idee?groetjes John Misschien sla ik de plank mis, maar heeft dit misschien te maken waar je je contacten plaatst? Ik bedoel de simkaart of je telefoon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
der Rudi Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Op zich een heel goed advies van Venga1; die van mij staan op de telefoon zelf en worden ook gewoon overgezet. Maar dat staat los van het handmatig (mondeling) toevoegen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fenja Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 Hallo, is bij jullie ook de verbinding via bluetooth zo slecht, ik kan de mensen goed verstaan, maar zij kunnen mij bijna niet of helemaal niet verstaan, zou dit aan de microfoon kunnen liggen. Ik bel met de Galaxy s. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effenix Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 Bij mij is de verbinding prima. Beide kanten op en op IPhone en Nokia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fenja Posted January 23, 2011 Share Posted January 23, 2011 Bij mij is de verbinding prima. Beide kanten op en op IPhone en Nokia Bedankt voor de reactie, dan nog maar eens de telefoon verwijderen en opnieuw aanmelden, misschien helpt dat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmerblues Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 Hoi Richard, ik heb ook een Executive met Plus-Pack (zonder nav) en bij mij werkt de spraakherkenning wel aardig. Natuurlijk nog niet helemaal perfect maar wel goed genoeg om met de (Nederlandse) commando's 'Nummer' en 'Contact' een persoon of nummer te bellen.. Even een vraagje: hoe kan het dat je auto bluetooth + spraakherkenning heeft? Volgens het boekje heeft alleen een Exclusive dit, of een Executive met Navi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
der Rudi Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 Even een vraagje: hoe kan het dat je auto bluetooth + spraakherkenning heeft? Volgens het boekje heeft alleen een Exclusive dit, of een Executive met Navi. Ik heb het ook. Maar zal het niet bij het pluspack? Want ik heb een executive met pluspack. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmerblues Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 Nee zit niet bij het plus pack. Als je in de specificaties kijkt: http://kianl.ibrochure-online.com/prijslijsten/sportage/large.html Zie je 'bluetooth met spraakbesturing' pas staan bij de exclusive uitvoering. OF je moet een Executive nemen met navigation pack, dan zit het er ook bij. Raar hoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
der Rudi Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 (edited) Nee zit niet bij het plus pack. Als je in de specificaties kijkt:http://kianl.ibrochure-online.com/prijslijsten/sportage/large.html Zie je 'bluetooth met spraakbesturing' pas staan bij de exclusive uitvoering. OF je moet een Executive nemen met navigation pack, dan zit het er ook bij. Raar hoor. Nu heb ik ook zelf ook maar even gekeken. Inderdaad, het staat los van het plus-pack. Maar bij de executive uitvoering zie je namelijk ook staan 'bluetooth connectiviteit'; en dat heb ik dus. En dat is ook incl. spraakbesturing. Dus dat hadden ze eigenlijk bij de beschrijving van de exclusive uitvoering met nav.pack moeten aanpassen; want ik denk dat ze bedoelen dat je navigatie middels spraakbesturing te bedienen is. Edited January 27, 2011 by der Rudi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmerblues Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 ja de bluetooth wel, maar de spraakaansturing niet. Die staat pas bij exclusive of als navigation pack optie bij een executive. Dus jullie spraakaansturing hoort ook helemaal niet te werken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
der Rudi Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 (edited) ja de bluetooth wel, maar de spraakaansturing niet. Die staat pas bij exclusive of als navigation pack optie bij een executive.Dus jullie spraakaansturing hoort ook helemaal niet te werken Tja, dan heb ik iets heel bijzonders ............... een executive uitvoering met nav pack zonder navigatie maar wel met spraakaansturing van de telefoon............... Edited January 27, 2011 by der Rudi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 ja de bluetooth wel, maar de spraakaansturing niet. Die staat pas bij exclusive of als navigation pack optie bij een executive.Dus jullie spraakaansturing hoort ook helemaal niet te werken Heb bij het pluspack wel zo'n knop op het stuur maar heb nog steeds mijn iPhone niet gekoppeld (luiigheid en met automaat ook niet nodig, al mag het niet, haha) Zal het weekend eens kijken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Glas Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 Ik heb een executive pluspack op mijn auto maar wel spraakbesturing en het werkt ok. Moest wel handmatig de taal wijzigen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmerblues Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 Toch wel vreemd. Zou het vanaf een bepaalde productiedatum zijn? Of alleen 2.0 en geen 1.6? En dan ook de X-cutive of alleen de X-cutive met plus pak? Even een oproepje doen? Kan iedere X-ecutive bestuurder eens kijken of hij wel of niet spraakbesturing op zijn bluetooth heeft? Let op: je moet niet de navigaton pack optie hebben, want daar weten we dat het al standaard in zit. Misschien kan Kia Nederland er wat over zeggen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gimzo Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 Even een oproepje doen? Kan iedere X-ecutive bestuurder eens kijken of hij wel of niet spraakbesturing op zijn bluetooth heeft? Ik heb een X-ecutive. Was er op tijd bij dus met gratis sunroof en aanzienlijk voordeliger dan tegenwoordig Daar zit bluetooth op, maar dat is standaard in deze uitvoering. En ja, spraakaansturing maar bij mijn weten is dit een package samen met de bluetooth. Ik heb geen navigation pack. Gimzo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
der Rudi Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 (edited) Toch wel vreemd. Zou het vanaf een bepaalde productiedatum zijn? Of alleen 2.0 en geen 1.6? En dan ook de X-cutive of alleen de X-cutive met plus pak? Even een oproepje doen? Kan iedere X-ecutive bestuurder eens kijken of hij wel of niet spraakbesturing op zijn bluetooth heeft? Let op: je moet niet de navigaton pack optie hebben, want daar weten we dat het al standaard in zit. Misschien kan Kia Nederland er wat over zeggen.. Ik heb denk ik met mijn post van een dag geleden op dit item net uitgelegd hoe het zit; iedereen die de exec. uitvoering heeft heeft spraakbesturing; alleen staat het m.i. verkeerd of verwarrend beschreven in de prijslijst. Edited January 30, 2011 by der Rudi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bowie97 Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 Spraak besturingsturing KIA: Je kunt je Audio systeem vertellen wat je wilt gebruiken: Radio Audio/ CD, USB, Ipod Navigatie Maps Telefoon. Mobiele telefoon Meeste mobiele telefoons hebben spraak herkenning. Als je telefoon koppelt via blue tooth werkt die spraak herkenning ook in je auto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gimzo Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 Beste bowie97; Dit is wel een interessante opmerking die je maakt. Meeste mobiele telefoons hebben spraak herkenning.Als je telefoon koppelt via blue tooth werkt die spraak herkenning ook in je auto. Het probleem met de spraakherkenning van de Sportage zelf is dat hij onze Nederlandse namen van de telefoon niet herkent. Niet in de Engelse setting en ook niet in de Nederlandse. Hier heb ik al eens een epistel op deze site aan gewijd. Wat wel kan, is zelf namen en telefoonnummers inspreken. Dit werkt in de Engelse en Nederlandse setting. Jouw stelling is dat als je telefoon zelf spraakherkenning heeft, dat de Sportage daar gebruik van maakt. Dat zou betekenen dat je slechts Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bowie97 Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 Even voor de duidelijkheid dit was geen stelling. Ik heb zelf het navigation pack. Volgens mij zijn er twee dingen. Men heeft het navigation pack en die heeft Bluetooth connectiviteit met spraakbesturing. Met al zijn bekende problemen. Of men heeft die niet en dan heeft men alleen Bluetooth connectiviteit met bediening vanaf stuurwiel (M.u.v. X-Tra) Spraak zie ik niet staan. Daar was mijn opmerking over dat de telefoon zelf spraak zou moeten ondersteunen. Drukt men op de groene knop op het stuur wordt de telefoon actief voor een uitgaand gesprek, zegt men een bekende naam dan zou het kunnen gaan werken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts