Ga naar inhoud

Nieuw Accessoire: LED stadsverlichting


Remko .me

Aanbevolen Berichten

ik had maandag de ledverlichting besteld en ze worden morgen op mijn sorento gebouwd

de dealer had er meer besteld voor als anderen kwamen

laat ze maar even vragen bij durmi in purmerend

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Ger, volgens mij is hetgeen Kia NL als accessoire levert ook een dunne ledstrip die onder de koplamp wordt geplaatst. De ledstrip zal wel niet zo duur zijn, maar de verbindingselectriek. Je moet met deze dagrijverlichting schakelen op dimlicht (ook wel stadslicht genoemd). Het dimlicht in de koplamp wordt daarmee uitgeschakeld en is niet meer functioneel.

Ik heb het in werkelijkheid gezien en het is dermate goed ge

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik had maandag de ledverlichting besteld en ze worden morgen op mijn sorento gebouwd

de dealer had er meer besteld voor als anderen kwamen

laat ze maar even vragen bij durmi in purmerend

Ga er morgen even achteraan

Dank voor de tip

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik had maandag de ledverlichting besteld en ze worden morgen op mijn sorento gebouwd

de dealer had er meer besteld voor als anderen kwamen

laat ze maar even vragen bij durmi in purmerend

Zojuist even gebeld met Durmi (Mijnheer Jaap) en kan vanmiddag om 1300 even langskomen voor montage (duurt 20 munuten) en de koffie staat klaar. Puike oplossing en wellicht zien we elkaar daar nog. Nogmaals dank voor de tip en dat bewijst maar weer eens de waarde van dit forum

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zowel op de Sorento van Dannyh als van mij gemonteerd.

Zier er vreselijk strak en netjes uit.......Past mooi onder de koplampen. Geen geplak, maar keurig gemonteerd (zie b.v. foto 3 als de LEDS's uitstaan...en dat gaat dus niet meer gebeuren) Echt een mooi accessoire.

Gelukkig hebben we de foto's.....:-D (speciaal voor BW)

post-2436-1297853459,08_thumb.jpg

post-2436-1297853459,61_thumb.jpg

post-2436-1297853460,16_thumb.jpg

post-2436-1297853460,69_thumb.jpg

aangepast door ger.w.
Link naar reactie
Delen op andere sites


En nu de hamvraag: mag je met alleen de led verlichting aan rijden? Dit is nl. niet hetzelfde als de dagrijverlichting, waarbij de achterllichten uit blijven, maar een vervanging van het stadslicht. Met stadslicht mag je niet rijden, alleen met dimlicht (of met dagrijverlichting).

Wie weet hoe het zit, mag het zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


En nu de hamvraag: mag je met alleen de led verlichting aan rijden? Dit is nl. niet hetzelfde als de dagrijverlichting, waarbij de achterllichten uit blijven, maar een vervanging van het stadslicht. Met stadslicht mag je niet rijden, alleen met dimlicht (of met dagrijverlichting).

Wie weet hoe het zit, mag het zeggen.

Dit wordt beschouwd als dagrijverlichting. Het verschil is dat de achterlichten ook branden. Officieel goedgekeurd (zegt Kia)

Audi (en anderen, maar ook after market setjes) hebben dezelfde dagrijverlichting

ANWB.nl:

Dagrijverlichting vanaf 2011 standaard

Auto

aangepast door ger.w.
Link naar reactie
Delen op andere sites


En nu de hamvraag: mag je met alleen de led verlichting aan rijden? Dit is nl. niet hetzelfde als de dagrijverlichting, waarbij de achterllichten uit blijven, maar een vervanging van het stadslicht. Met stadslicht mag je niet rijden, alleen met dimlicht (of met dagrijverlichting).

Wie weet hoe het zit, mag het zeggen.

Dagrijverlichting is maar een naam... Dit zegt niets over het al of niet branden van de achterlichten.

Op mijn volkswagen bus (T5) heb ik al vanaf het begin dagrijverlichting. Dimlicht voor aan, achterlichten aan, dashboardverlichting uit en ook de kentekenplaatverlichting staat op dat moment uit.

Verlichting moet waarschijnlijk wel voldoen aan een minimale 'uitstraling'. Met alleen stadslicht mag inderdaad niet worden gereden. In Scandinavi

Link naar reactie
Delen op andere sites


Stadslicht alleen dat mag niet en aangezien de ledjes (met de nadruk op jes) die Kia aanbiedt stadslicht vervangertjes zijn is het rijden met alleen deze ledjes niet toegestaan.

De Kia ledjes zijn dus niets meer dan een optisch aardigheidje

Dat kun je niet zomaar zeggen denk ik.

Ger heeft ze van boven gefotografeerd en wellicht geven die dingen toch een behoorlijke peer licht als je er recht in kijkt.

Voor dat geld zou dat wel moeten denk ik :wink:

Ah, foto 4 is recht van voren, zie ik..

Ik heb geen idee w.b. de wettelijke status

aangepast door bigwade
Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is toch iets behoorlijk vervelends met die LED's moet ik (na 1 dag ervaring) nu zeggen. Bij het inschakelen van de dimlichten (gewoon 's avonds) blijven die LED's branden. Dat is niet mooi en ik denk ook niet geheel volgens de geldende regels. Gisteranavond weggeweest en het heeft mij heel wat "signalen" van tegenliggers opgeleverd. Ik denk ook dat "oom bromsnor" als hij dat ziet "wel even van gedachten met je wil wisselen". en je mag dan ook nog even blazen denk ik. Het zou veel fraaier zijn als de LED';s uitschakelen bij het inschekelen van de dimlichten of verstralers. Ik heb hierover contact gezocht met KMNL en wacht op antwoord. Dit is dus helaas een domper op mijn eerdere enthousiasme:x

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij de SP3 branden die dingen als het licht uit staat nogal fel.

Als je het dimlicht aan zet blijven de leds branden maar dan zwakker.

Is dat bij jouw leds niet dan ?

Ik neem aan dat die dingen gekeurd moeten zijn ?

Nee de sterkte wijzigt niet

Link naar reactie
Delen op andere sites


Veel mensen zijn de dagrij - led - verlichting nog niet echt gewend denk ik.

hier nog enige uitleg mbt dagrijverlichting vanaf 7 februari.

Zie deze link van de EU:

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2008:257:0014:0015:NL:PDF

http://www.wegcode.be/actueel/recente-wijzigingen/1490-dagrijverlichting

Link naar reactie
Delen op andere sites


Veel mensen zijn de dagrij - led - verlichting nog niet echt gewend denk ik.

hier nog enige uitleg mbt dagrijverlichting vanaf 7 februari.

Zie deze link van de EU:

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2008:257:0014:0015:NL:PDF

http://www.wegcode.be/actueel/recente-wijzigingen/1490-dagrijverlichting

Ik heb die richtlijnen bekeken. O.a. wordt gesproken over:

Technische eisen

De elektrische installatie van het lichtsysteem moet zodanig worden uitgevoerd dat de dagrijlichten automatisch aangaan zodra de motor wordt gestart. De lichten moeten bovendien automatisch doven wanneer de bestuurder zijn mistvoorlichten of koplampen aansteekt, tenzij de koplampen slechts gebruikt om met korte tussenpozen onderbroken lichtsignalen te geven

En daar voldoen deze LED's dus op geen enkele manier aan. het zijn dus eigenlijk gewone vervangers van de stadslichten en dienen als aanvulling op de dimlichten. Je mag bij deze verlichting niet sprken van dagrijverlichting (en dat doet KIA dan ook niet, die noemt ze terecht LED stadsverlichting) . Ik ga ze gebruiken als dagrijverlichting en ik zie wel wat er van komt. Bezoek van de (klein)kinderen liep wat uit dus vandaag geen foto's meer. Morgenavond foto''s op afstand. Het ziet er best mooi uit. Jammer dat het dus geen werkelijke dagrijverlichting is

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




×
×
  • Nieuwe Aanmaken...