Jump to content

Aankoop Rio

Guest mjpw79

Recommended Posts

Hallo beste leden,

IK heb interesse in een Kia Rio maar geen idee wat voor auto het eigenlijk is...kan iemand me er meer over vertellen(uit ervaring) en me aankooptips geven?

Welke rio's hebben bijvoorbeeld EBD en wat is het?

Ik heb wel gezien dat de modellen van na 07/2003 standaard mistlampen hebben..

Heb hiervoor altijd Japans gereden dus graag uitgebreid advies!!

greetz

Marcel

Tsja.. Wat valt er over een Rio te zeggen?

Zorg ervoor dat de distributieriem iedere 75.000 gedaan is/wordt, hij gewoon zijn beurtjes krijgt en dan heb je geen zorgen aan die auto verder.

Kwaaltjes van een Rio zijn een lostrillend hitteschild (vooral bij de eerste generatie Rio), en de achterschokbrekers. Als ze toe zijn aan vervanging, vervang je die

Dat wat de mistlampen betreft is volgensmij uitivoeringsafhankelijk. Alleen de meest luxueuze uitvoeringen hebben het volgensmij.

Wat Rio-man zegt klopt doorgaans! ik weet dat de RS uitvoeringen doorgaans GEEN standaard breedstralers hebben. De LS uitvoeringen volgens mij wel. Mijn LS Imagination had ze iig wel.

Wat ik trouwens ook als verschil zie: De 'kalere' versies MET breedstralers, hebben ongespoten armaturen rond de breedstralers. De luxere Rio's hebben meegespoten armaturen, dus in de kleur van de lak, net als de spiegels en de bumpers.

Ook heeft de RS versie volgens mij de plastic ogende stootstrips over de zijkanten / portieren.

De luxere varianten hebben daarbij vaak Airco. Volgens mij heeft de 1.3 standaard g

Ik moet zeggen dat ik ze graag inruil want als we iets hebben staan zijn ze zo weg !

Technisch zijn ze echt wel in orde, de afwerking van het oude type vindt ik persoonlijk ietsje minder maar eerlijk is eerlijk, daar is de prijs ook naar.

• 3 weeks later...

Hallo Allemaal,

Bedankt voor de tips!!

Ik heb inmiddels een groene Rio 1.5 LS uit 2005 met 58.000 op de teller en met breedstralers,EBD en meegespoten spiegels e.d gekocht, en ben zeer tevreden!!!

Zeker ook door de service van kia/suzuki/mitsubishi garage Winters in weert waar ie vandaan kwam..netjes nieuwe voorruit geplaatst,schokbreker vervangen, radio ingebouwd en winterbanden gemonteerd,3 mnd garantie en een dag na aankoop stond accu leeg,zijn ze thuis voor de deur komen maken met nieuwe accu nu alles top (op kofferbakverlichting aan toe(die werkt om eea manier nog niet)

gr

Marcel:razz: