Marxus Posted January 16, 2011 Posted January 16, 2011 Hallo allemaal, Ik ben net nieuw hier op het forum, ben Mark, 33 jaar uit Maassluis. Getrouwd, 3 kleine kinderen (2 , 5 en 7) Ik ben me aan het ori Quote
bigwade Posted January 16, 2011 Posted January 16, 2011 De Touran is natuurlijk al even op de markt en is een vrij bloedeloze auto. Op http://tinyurl.com/6xe6dur kun je gebruikers reviews zien. Niet allemaal even positief met name w.b. onderhoud. De 1.2TSI is ook niet geheel storingsvrij. Wat laden betreft lijkt de VW me wel iets handiger, ook met kinderen. Vraag aan de Kia Dealer eens of je die 10-20-30 doosjes er in mag passen Quote
cobus Posted January 16, 2011 Posted January 16, 2011 Dat het niet veel uitmaakt de 2.0 of 1.6 gdi ben ik niet helemaal met je eens, ik heb in beide proefgereden en mijn voorkeur gaat uit naar de 1.6 die loopt rustiger en dus stiller pakt bij lage toeren veel beter op, is gekoppelt aan een 6 bak dus w.s zuiniger maar dat moet nog blijken natuurlijk ik hoop hem begin feb gelevert te krijgen Gr Cobuus Quote
jpnijmegen Posted January 16, 2011 Posted January 16, 2011 Dat het niet veel uitmaakt de 2.0 of 1.6 gdi ben ik niet helemaal met je eens, ik heb in beide proefgereden en mijn voorkeur gaat uit naar de 1.6 die loopt rustiger en dus stiller pakt bij lage toeren veel beter op, is gekoppelt aan een 6 bak dus w.s zuinigermaar dat moet nog blijken natuurlijk ik hoop hem begin feb gelevert te krijgen Gr Cobuus die ervaring heb ik ook en de verkoper zei ook dat de 1,6 rustiger was met rijden Quote
Guest Angelique Posted January 16, 2011 Posted January 16, 2011 De VW vind ik lilluk. Dus kratjes passen, ja of nee, ik zou de Sportage nemen. (nutteloze bijdrage...I know ) Quote
bigwade Posted January 16, 2011 Posted January 16, 2011 De VW vind ik lilluk. Dus kratjes passen, ja of nee, ik zou de Sportage nemen. Helemaal mee eens, maar met drie jonge kinderen is zo'n hok toch wel handiger dan de Sportage, da's geen pakezel ahw. Die drie kinderen zijn over 3 jaar ook weer een stuk groter en dan wordt het wat proppen. Misschien effe verder zoeken ? Grote station ? Quote
Marxus Posted January 16, 2011 Author Posted January 16, 2011 Bedankt voor jullie reacties Qua zit- en beenruimte zijn de touran en sportage nagnoeg gelijk..we hebben de 3 kids met stoeltjes erin gezet, past perfect.... Ik ben 1.88 mtr en heb de stoel niet eens helemaal in de achterste stand staan.. Ik voorzie alleen problemen met de kofferbak, die 10-30 doosjes passen er wrs toch wel in. alleen gaat dat wat makkelijker in de touran dan in de sportage...als je de bank plat gooit in de sportage gaat er natuurlijk weer wat meer in dan normaal, alleen rij ik altijd met 3 stoeltjes rond. Op vakantie nemen we een bagagebox mee of een aanhangwagentje..dus vakantie is ook het probleem niet. Problemen met de touran heb ik gelezen idd, maar ja die "gok" neem je in principe met iedere auto... Quote
bigwade Posted January 16, 2011 Posted January 16, 2011 (edited) alleen rij ik altijd met 3 stoeltjes rond. Nu nog wel, straks is het een verhoginkje of niks meer. Gaat snel hoor met kinderen. Denk even na hoe lang je er mee gaat rijden. Problemen met de touran heb ik gelezen idd, maar ja die "gok" neem je in principe met iedere auto... Nou.. na 2 jaar ben je bij Pon de klos en dat is bij Kia echt beter geregeld hoor. Met een lease auto heb je daar minder last van, dat wel.. Edited January 17, 2011 by bigwade Quote
der Rudi Posted January 17, 2011 Posted January 17, 2011 Marcus, Ervan uitgaande dat onderhoud en service je weinig zullen schelen (leaseauto) en ook de bijtelling wellicht nagenoeg gelijk is zou ik als ik jou was zou ik mijn hart laten spreken. Welke looks spreken je het meest aan? En hoe zit het met de standaarduitrusting/opties? Want een litertje meer of minder bagageruimte maakt toch allemaal in de praktijk weinig uit. Als je er in de dagelijkse praktijk maar geen last van hebt; en dat blijkt zo te zijn. Ik ben in elk geval helemaal happy met mijn Sportage III na vele jaren bekende 'duitsers' en 'zweden' gereden te hebben. Lees anders maar eens mijn review op autoweek. Maar nogmaals: laat je hart spreken; en als je je toch meer senang voelt bij de VW, pak die dan. Quote
Marxus Posted January 19, 2011 Author Posted January 19, 2011 Helaas, een kink in de kabel.. Ik mocht van mijn werkgever dus een auto uitzoeken, overleg met hem dat ik de KIA Sportage wilde bestellen en anders de VW Touran...is hij net bezig met bezuinigen in de zaak, dus in een gesprek te horen gekregen dat dit hem niet word.(beter nu dan als het te laat is, anders heb ik geen baan meer).. Maar ik baal er wel van.. Dan maar een stapje lager zoeken, ben nu voor een seat altea xl aan het kijken business high uitvoering (er is een positief puntje aan: scheelt me 1500 euro per jaar netto t.o.v. wat ik in mijn hoofd had) Iedereen toch bedankt voor het meedenken, en misschien tot over 4 jaar Quote
der Rudi Posted January 19, 2011 Posted January 19, 2011 Een baan is belangrijker dan een iets duurdere auto .................. Quote
Treespotter (aka Birdy) Posted January 19, 2011 Posted January 19, 2011 Mag ik nog even? Ik wil de knuppel niet in het welbekende hoenderhok gooien, maar er is nog een optie en ik kan je vertellen dat je (mocht je daar voor kiezen) absoluut geen spijt van zal gaan krijgen. Wij zijn afgelopen najaar ook wezen shoppen voor een ruime auto en geloof mij, in de Kia showroom staat echt een wagen waar je in moet gaan zitten. Bij ons staat op dit moment een Kia Cee'd SW voor de deur en neem van mij aan, dit is echt een beter/veel ruimere optie dan de Altea. Kijk in de volgende vergelijking even niet naar de aangevinkte specificaties. Het zal vast niet jou keuze zijn dus de specs moet je zelf even kiezen. Waar het mij om gaat is dat je de bagageruimte moet beoordelen. http://www.topproduct.nl/auto/y_station/9294-kia/72051-kia-cee-d-sporty-wagon/232828-kia-cee-d-sporty-wagon-1.6crdi-x-tra-ecodynamics-85kw.html?compareWith=234784 Quote
bigfatpete Posted January 19, 2011 Posted January 19, 2011 @birdfeedertje: ik vind dat een zeer sympathiek advies van je. wou ik gewoon even kwijt. Quote
Smart Posted January 19, 2011 Posted January 19, 2011 Mooie vergelijking met plusresultaten waar je (bijna) niet omheen kunt voor de Cee'd SW. Quote
Recommended Posts