Henkk Posted January 16, 2011 Share Posted January 16, 2011 Ik rij sinds 7 januari in een Sportage 2.0 X-clusive Aut. AWD kleur Sand Track. Heb er even op moeten wachten (17 augustus al besteld). Ik ben heel blij met de auto. Nu brand regelmatig het lampje van de ESP. Zaterdag al bij de dealer geweest de boel uitgelezen en volgens de monteur verholpen maar vandaag trad het weer op. Is hier iemand die dit ook heeft gehad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted January 16, 2011 Share Posted January 16, 2011 Op welke momenten gaat het lampje aan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkk Posted January 16, 2011 Author Share Posted January 16, 2011 Op willekeurige momenten. Ook als ik gewoon op een rechte weg rij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Posted January 16, 2011 Share Posted January 16, 2011 (edited) Knippert het of is het constant aan? Als het knippert dan is esp in werking om te corrigeren.. Als je esp uitzet gaat het lampje dan ook aan? Heb mijn esp lampje nog nooit zien knipperen ook niet tijdens al die sneeuw.. Edited January 16, 2011 by Rick Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkk Posted January 16, 2011 Author Share Posted January 16, 2011 Het lampje knippert inderdaad en je merkt dan dat de ESP in werking is maar op dat moment is er geen reden voor. Als je de ESP uitzet brand het lampje off. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest asterix Posted January 16, 2011 Share Posted January 16, 2011 Ik had dit alleen toen ik met mijn linkervoorband in een schroef was gereden en ik dus met een steeds harder leeglopende band reed. Met een beetje gas ging het ESP systeem aan. Omdat het ook de eerste dag echt goed koud was, dacht ik in eerste instantie "wat een rot auto dat bij een beetje koude hij nu zo zwaar stuurt". Maar goed, dat kwam dus blijkbaar doordat de linkervoorband veel te lage spanning had en het ESP systeem daar blijkbaar 'last' van had. Normaal gaat het ESP lampje zelden aan. Wil nog wel eens aan gaan als ik redelijk met gas over zo'n rondje hobbel annex drempel rijd en de druk op een wiel op eens wat minder is. Marcel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpioshuma Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 Ik had dit alleen toen ik met mijn linkervoorband in een schroef was gereden en ik dus met een steeds harder leeglopende band reed. Met een beetje gas ging het ESP systeem aan.Omdat het ook de eerste dag echt goed koud was, dacht ik in eerste instantie "wat een rot auto dat bij een beetje koude hij nu zo zwaar stuurt". Maar goed, dat kwam dus blijkbaar doordat de linkervoorband veel te lage spanning had en het ESP systeem daar blijkbaar 'last' van had. Misschien even kijken naar de bandenspanning en of er (grote) verschillen zijn tussen de verschillende wielen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts