Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Ik rij op dit moment een Renault Grand Scenic. Dit is totaal een andere auto dan een Sportage.

Qua bagageruimte ga ik inleveren. Aangezien ik deze zomer weer een kampeervakantie in het verschiet heb (met dakkoffer) vroeg ik me af of iemand ook deze overstap heeft gemaakt.

Ik weet het je kunt de binnenafmetingen er op naslaan maar ik hoor graag gewoon ervaringen.

Edited by Broosje
Guest Gerard K
Posted

Ja, ik heb een paar jaar geleden dezelfde stap gemaakt. Van Grand Senic naar Sportage II. Gedwongen vanwege lease naar prive, maar tot op de dag van vandaag nooit spijt van gehad. Of de ruimte toereikend is hangt natuurlijk sterk af van wat je nodig hebt, liters uit de folder zeggen daarbij niets. Feit is dat de ruimte (met de stoelen in de standaard opstelling) bij de SP II kleiner is en anders gevormd dan bij de Grand Senic. Wij hebben in het begin wel even moeten spelen met het afdekscherm eruit/erin, leuning hoog of laag, maar uiteindelijk paste/past altijd alles ruim. Ik persoonlijk zou nog wel overwegen of je echt een box op het dak gaat zetten ivm behoorlijk toenemende brandstofverbruik. Een mogelijk alternatief is een Thule "transport bag" achter op een fietsenrek.

Posted

Bedankt voor je info, hier kan ik wat mee, ik vraag me af of de ruimte van de sportage II economischer is als de sportage III

Guest Gerard K
Posted

Geen idee eigenlijk. Wat in ieder geval ook enorm handig is aan de SP II is dat het achterraam apart open kan. Daardoor heb ik al heel wat lange spullen (onvoorzien) mee kunnen nemen.

Posted
Bedankt voor je info, hier kan ik wat mee, ik vraag me af of de ruimte van de sportage II economischer is als de sportage III

Stuur even een PB'tje aan Bigwade

Enige weken geleden overgestapt van een SP 2 naar een SP 3

Posted

Bij de SP2 kunnen de banken beter plat en heb je idd het handige ruitje

om de boel nog verder vol te stouwen.

De bagage ruimte van de SP3 is ietsje ruimer dan de SP2.

Maar eenmaal gereden met een SP3 wil je nooit meer een SP2, ik iig niet en daar heb je de rest van het jaar weer profijt van :wink:

Posted
Ik rij op dit moment een Renault Grand Scenic. Dit is totaal een andere auto dan een Sportage.

Qua bagageruimte ga ik inleveren. Aangezien ik deze zomer weer een kampeervakantie in het verschiet heb (met dakkoffer) vroeg ik me af of iemand ook deze overstap heeft gemaakt.

Ik weet het je kunt de binnenafmetingen er op naslaan maar ik hoor graag gewoon ervaringen.

Hallo Broosje

Wij hebben de laatste weken met heel wat wagens gereden voor we uiteindelijk voor de sportage gekozen hebben. E

Posted

Hoi Kurt,

De keuze is deze week al gemaakt, het is de Sportage 1.6 GDI geworden, al besteld!

Posted
Hoi Kurt,

De keuze is deze week al gemaakt, het is de Sportage 1.6 GDI geworden, al besteld!

Proficiat met je aankoop!

Wat zeggen ze ivm levertermijn?

Posted
Eind mei begin juni

Dat is sneller dan bij ons. Ik hoop voor jou dat het lukt.

Afwachten maar...