Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste allemaal,

heb sinds begin van het jaar een Sportage, kwam erbij aflevering achter dat de bestelde parkeersensoren aan de voorkant er niet waren.

nu heeft de dealer er achteraf 2 sensoren op de voorbumper geplaatst (zie bijlage) daarover heb ik geklaagd en de dealer gaat nu een nieuwe bumper bestellen maar hoe zou het er fabriekaf moeten uit zien heeft iemand daarvan misschien een foto voor mij????

Vast bedankt Kees

post-4292-1297853462,75_thumb.jpg

Geplaatst

Ik zou ook klagen, origineel is beste achteraf opplaatsen????

Moet in de bumper zitten en niet achteraf opgelijmd.

Hopelijk is er iemand die een foto kan plaatsen zodat je eens kan kijken of de jouwe origineel is.

Geplaatst

Waarom een geheel nieuwe bumper ? hij zit stoch in dat zwarte kunstof gedeelte gemonteerd ..foto bekeken en vind het wel meevallen ..

En volgens mij zijn parkeersensoren aan de voorkant niet standaard te leveren is altijd een achteraf gemonteerde optie ..

Geplaatst

Je kan origineel van de fabriek uit sensoren vooraan meekopen. Feit dat deze er achteraf opgelijmd zijn zou ik ze ook niet moeten hebben, wij betalen ervoor en willen origineel van de fabriek uit de sensoren en geen die er achteraf opgelijlmd zijn. Tenzij de prijs ook goedkoper is natuurlijk. Ik snap bepaalde personen hier niet echt. Als de voorbumper origineel er anders uitziet dan moet je krijgen waar je voor betaalde, is het het zelfde of deze foto dan is alles ok. Zijn er hier soms heeeel veeel autohandelaars van Kia op dit forum:evil: . Niet kwaad bedoeld hoor maar ik snap echt deze persoon. Zou dit ook niet willen en denk velen onder jullie ook niet:? .

Geplaatst

Mijn insziens heb je twee keuzes als je het niet eens bent met de huidige oplossing:

1) Nieuwe bumper aanvragen

2) Laten zoals het is, en in samenspraak met de dealer tot een andere oplossing komen. In de vorm van een leuke accessoires bijvoorbeeld.

Optie 2 pik je zelf als klant het meeste van mee. Tenzij je elke keer ge

Geplaatst
Al bij de dealer geweest?

Ysie, bedankt voor je steun nav andere berichten, het lijken inderdaad wel dealers.

Dealer gaat een nieuwe bumper bestellen dus dat is goed nieuws, duurt alleen 3 weken nu het resultaat maar afwachten.

Hopelijk komt er toch nog een keer een duidelijke foto van waar de sensoren nou precies zouden moeten zitten, de een zegt in de zwarte rand van de bumper en de foto geeft min of meer aan dat ze ter hoogte van de kentekenplaat moeten zitten, het blijft afwachten.

Geplaatst

Ik heb bij het bestellen van mijn Sportage ook gekozen voor de extra sensoren aan de voorzijde welke Kia niet af-fabriek kan leveren (Kia wordt eens wakker het is 2011 niet het jaar 2000 pffff).

Bij mij heeft dus ook de dealer de sensoren zelf geplaatst, hieronder staan twee foto's van hoe het er bij mij uitziet.

foto's zijn in het donker gemaakt dus de kwaliteit is niet super.

imag0031m.jpg

imag0032nx.jpg

Geplaatst

Sorry, maar kijk eens op de Belgische site van Kia daar kan je parkeersensoren aanvinken voor vooraan dus bij ons kan je die wel van de febriek uit aankopen.

Geplaatst

Nee hoor, jou Belgische sensoren worden net als mijn Nederlandse sensoren door de dealer later ingebouwd kijk maar goed op de Kia.be site de sensoren voor staan bij de accessoires niet bij de opties.

Achteraf ingebouwde voor-censoren zouden ook niet erg zou zijn als ze dan ook samen zouden werken met de achteruitrijsensoren maar dat doen ze niet de sensoren voor zijn of altijd aan of altijd uit aan de hand van hoe je de door de dealer geplaatste schakelaar zet.

Blijft erg knullig van Kia in mijn mening.

Geplaatst
Ik heb bij het bestellen van mijn Sportage ook gekozen voor de extra sensoren aan de voorzijde welke Kia niet af-fabriek kan leveren (Kia wordt eens wakker het is 2011 niet het jaar 2000 pffff).

Bij mij heeft dus ook de dealer de sensoren zelf geplaatst, hieronder staan twee foto's van hoe het er bij mij uitziet.

foto's zijn in het donker gemaakt dus de kwaliteit is niet super.

imag0031m.jpg

imag0032nx.jpg

Ziet er prima uit en zeker niet storend geplaatst.

Geplaatst

Parkeersensoren zijn zeker niet af fabriek leverbaar (voor dan) ! Het is zeker 2011 maar bij de meeste merken is het accessoire !

Kan op de foto niet echt zien dat het slordig gemonteerd is, in principe steken ze altijd een stukje uit omdat deze niet 100% in de bumper te monteren zijn.

Op de foto's hierboven ziet het er netjes uit.

Geplaatst
Wa's dit dan op het plaatje ?

http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=54484&postcount=7

Vind het er een stuk beter uit zien dan die boorgaten.

btw ik heb nooit van die dingen gehad en heb ze nu aan de achterkant.

GEWELDIG !

Op dit plaatje zitten de twee buitenste ook op een betere plek dan de achteraf geboorde. Op de witte auto zijn het meer zij-sensoren dan voor-sensoren....

Peter

• 5 maanden later...
Geplaatst

Beste mensen, heeft iemand toch juiste voorsensoren op zijn bumper gekregen. En ook zie je ook resultaat op display van je panel.

Geplaatst

Hallo, mijn voorkeur gaat naar een originele kia set. Ik vind het erg jammer dat je niet kan zien van welke kant je voorbumper een object benaderd. kennelijk Kia niet erover nagedacht. Het is erg handig als je zoals achterkant op je controlepaneel in je dashboard ziet. By the way heeft iemand vanaf fabriek gemonteerde sensoren op voorbumper en zie je signalen in je controlepaneel?

Geplaatst

Ik dacht dat je de voorste sensoren niet af fabriek kunt krijgen. :(

Toch staan ze vermeld bij de accessoires,ik begrijp het ook niet goed.

Grtz Luc1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...