ruud.valentijn Posted February 9, 2011 Share Posted February 9, 2011 Hallo, Ik ben Ruud, woonachtig in Rotterdam. Bijna 56 jaar, getrouwd en nog 1 zoon thuis. Ons autoverleden: Renault 4 als bijproduct bij de motor. Datsun Cherry Peugeot 305 Toyota Starlet (eerste nieuwe auto Peugeot 309 Opel Vectra \A model Opel Vectra B model 2x Opel Vectra C model vanaf 2004 tot heden. Als auto erbij voor mijn vrouw en de kinderen gestart met een oude SeatMarbella welke vervangen werd door een Fiat Seicento en daarna voor mijn vrouw een nieuwe Fiat 500 gekocht welke helaas gestolen is maar vervangen door weer een nieuwe 500. Een auto die ik met mijn hart gekocht heb. Ik ben zelf nu op zoek naar een ander auto, de laatste gezinsauto's waren Vectra's redelijk betrouwbaar en weinig bijzonder kosten. Echter je wil na 4 SLOPELS (zoals mijn zoon zegt)wel eens wat anders en ik ben heel enthousiast over de nieuwe Sportage. Inmiddels nauwkeurig onderzoek gedaan waarbij verschillende merken en mogelijkheden voorkomen. Een kort overzicht: Mitsubishi ASX, ziet er goed uit, we willen hoger zitten, biedt dit ook maar bij 2e proefrit blijken stoelen tegen te vallen en lawaai van motor is meer dan Hyundai en Kia. Hyundai IX 35 komt sterk overeen met Kia, echter Kia ziet er nog stoerder uit. Hiernaast merkt mijn zoon stuurproblemen met Hyundai op. Dit wordt bevestigd door dealer die aangeeft dat dit per persoon verschillend is. Ook testen spreken hier van. Rechtuitstabiliteit is niet goed en bekrachtiging lijkt niet altijd even sterk te werken. Helaas Hyunda valt af. Kia Sportage 1.6 benzine. Proefrit in model met 18 duimers reed voortreffelijk. ook is motorvermogen voldoende, 2 liter lijkt lekkerder te rijden maar met de huidige 2.2. Vectra merk ik ook dat hij erg naar rechts trekt bij iedere pomp. Een andere proefrit met standaard 17 inch wielen gaf mijn zoon aan dit ook niet helemaal lekker te vinden rijden. wellicht 18 inch wilen met Bridgestone een beter resultaat. Dilemma is dat ik ook een proefrit gemaakt heb in Opel Insignia 1.6 turbo. Rijdt ook geweldig, echter qua pricing duurder en weer een "lage" auto. Kortom ik weet het nog niet, eerst maar op wintersport en daarna beslissen. Naast het rijden spreekt de 7 jaar garantie mij aan, bij GM was het 2 jaar en zij deden wel moeilijk bij een probleem met de boord computer wat ik zelf moest betalen. To be continued Gewenste keuze Sportage 1.6 GDI exclusie met plus pack in de kleur sand track. Velgen als optie nog uit te zoeken, in ieder geval wel aparte winterbanden erbij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 9, 2011 Share Posted February 9, 2011 Welkom en sterkte bij keuze..... Hou in je achterhoofd dat aan de software van de stuurbekrachtiging bij zowel Joendaai als de SP3 (= Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmerblues Posted February 10, 2011 Share Posted February 10, 2011 Sportage 1.6 GDI exclusie met plus pack in de kleur sand track. Je bedoeld waarschijnlijk een Executive met plus pack. Een exclusive kan niet op een 1.6GDI. maar met de huidige 2.2. Vectra merk ik ook dat hij erg naar rechts trekt bij iedere pomp. :mrgreen: ik ken dat. Ik heb auto's gehad waarbij je meer had aan een eierwekker op het dashboard (elk uur tanken) dan aan de brandstofmeter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts