Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Waar Komt Dat Water Vandaan?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Als ik mijn Sportage gewassen heb, met hoge drukspuit, blijft nog lange tijd water over de achterruit in een straalje van boven naar beneden lopen. Alleen met rijden en zeker na het nemen van bochten.

Dit aan de linkerkant van de achterruit. Voor de duidelijkheid; als je achter de auto staat links van het midden.

Komt het vanuit de raamspoiler :?: Tot zelfs 2 weken na een wasbeurt blijft dit water steeds in mindere mate natuurlijk lopen.

Hebben hier Sportage's last van en wat zou je hieraan kunnen doen.

Geplaatst

beste xling,heb daar met mijn huidige wagen(ford mondeo) ook last van gehad.

In ons geval was het een slecht geplaatste ruit.Hopelijk is dat bij jou niet zo,maar ik vrees er een beetje voor.Zou het zeker melden dan zie je in hoeverre je garantie deugd.

Let er wel voor op dat ze hem niet gewoon dichtkitten van binnenuit.

Hadden ze bij mij ook eerst geprobeerd.

veel succes

Geplaatst

Heb je een zonnedak?

Ik wel, en er loopt de volgende dag als ik rij water over de achterruit.

Is eigenlijk heel normaal ik krijg niet al het water weg. Ondanks de droogdoek.

Heb je geen zonnedak dan moet je de achterklep eens openmaken na het wassen.

De randen goed droog maken.

Ook de sponning van de achterruit goed droog maken.

Geplaatst

Eén goede raad: was nooit je wagen met de hogedrukspuit ! :no:

't Zal je veel ellende besparen: lekken, vocht in koplampen,...

Geplaatst

Als ik het goed snap loopt er water in je wagen aan de binnenkant van de achterruit en je vind dat normaal omdat je een zonnedak hebt?????????

Of bedoel je aan de buitenkant van de achterruit?

Als mijn wagen toekomt mag er geen druppel binnenkomen of retour??

Kost geld genoeg?

Geplaatst

De wagen zal hier nooit of nooit gewassen worden met hogedrukreiniger!

Dit is eigelijk om problemen vragen.

Wij hebben ook een Panoramisch dak op onze Evogue Sportage, en hebben totaal geen last van water die afdruipt of wat dan ook...

Wanneer je de wagen minimum wekelijks schoonmaakt, liefst met regenwater, komt alles goed.

En indien in jullie een goeie tip kan geven: de Ultimate Wash & Wax van Meguiars is TOP!

Voor het droogproces gebruik ik steeds weer de Water Magnet Drying Towel eveneens van Meguiars.

Ervoor kon ik dit moeilijk geloven dat dit echt efficient is, maar nu zal ik nooit meer iets anders gebruiken.

Het kost iets meer, maar het loont zich.

Geplaatst (aangepast)

Als ik het goed snap loopt er water in je wagen aan de binnenkant van de achterruit en je vind dat normaal omdat je een zonnedak hebt?????????

Of bedoel je aan de buitenkant van de achterruit?

Als mijn wagen toekomt mag er geen druppel binnenkomen of retour??

Kost geld genoeg?

Nee nee, er loopt zeker geen water aan de binnenkant van de achterruit. Alleen aan de buitenkant.

Dus geen water lekkage aan de binnenkant. Zou mooi zijn, nee dan was ik linea recta naar de dealer terug gegaan.

@bowie97; Nee heb geen zonnedak.

aangepast door Xling
Geplaatst

Nee nee, er loopt zeker geen water aan de binnenkant van de achterruit. Alleen aan de buitenkant.

Dus geen water lekkage aan de binnenkant. Zou mooi zijn, nee dan was ik linea recta naar de dealer terug gegaan.

@bowie97; Nee heb geen zonnedak.

Oef, had het verkeerd begrepen, ja zou echt jammer zijn :rolleyes: .

Geplaatst

Xling,

Ergens moet het water vandaan komen. <_< <_<

Anders testen met een fohn.

Wassen met een hogedrukreiniger kan best alleen je moet wel weten waar je mee bezig bent.

Je moet hem niet gebruiken als verfstripper. :nono:

Waarom zou anders Meguiars en al die andere fabrikanten een schuimlans verkopen voor een hogedrukreiniger?

Om hem in de kast te leggen? :wink:

Geplaatst

Wassen met een hogedrukreiniger kan best alleen je moet wel weten waar je mee bezig bent.

Je moet hem niet gebruiken als verfstripper.

En die wasstraten waar je zelf je auto kunt "afspuiten" die zijn toch ook met een hogedruk installatie.

En is dit dan slecht te noemen?

Geplaatst (aangepast)

Wat zouden jullie zelf liever hebben voor jullie eigen lijf...? Elke week gewassen worden met een lekkere zachte spons, of vlug even met de hogedrukspuit erover? Ik zou het wel weten :P

aangepast door smetjesmee
Geplaatst

Wat zouden jullie zelf liever hebben voor jullie eigen lijf...? Elke week gewassen worden met een lekkere zachte spons, of vlug even met de hogedrukspuit erover? Ik zou het wel weten :P

ik neem aan dat men zich toch meer wast met een lekkere spons dan een keer per week?

Geplaatst

Met een hogedrukspuit was je de auto niet maar spoel je het ergste vuil eraf.

Met een spons wassen is vervolgens uit den boze, deze verplaatst het vuil ipv dit op te nemen. Een microvezelhandschoen is beter en geeft beduidend minder krassen dan een spons.

Geplaatst

ik neem aan dat men zich toch meer wast met een lekkere spons dan een keer per week?

Mijn persoonlijke hygiëne ga ik hier echt niet uit de doeken doen... haha :lol:

Mijn wagen poets ik wel iedere week, of toch bijna.

Met een hogedrukspuit was je de auto niet maar spoel je het ergste vuil eraf.

Met een spons wassen is vervolgens uit den boze, deze verplaatst het vuil ipv dit op te nemen. Een microvezelhandschoen is beter en geeft beduidend minder krassen dan een spons.

OK. Ik leer bij... Tot nu toe heb ik bij al mijn wagens eerst het meeste stof en vuil eraf gespoten met een gewone tuinslang (met zo'n sproeikop met 3 standen) en daarna poets ik met een zachte spons en autoshampoo en daarna drogen met een (echt) zeemvel.

Nog nooit problemen gehad met krassen of dergelijke. :)

Goeie tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Geplaatst (aangepast)
Geplaatst

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...