Dutchman Posted February 22, 2011 Posted February 22, 2011 Zijn er al ervaringen met de nieuwe sportage op Lpg ? Quote
edschoe Posted February 23, 2011 Posted February 23, 2011 kijk maar uit met gas in een KIA de carens ging ook niet goed alleen maar ellende Quote
marc2041 Posted March 16, 2013 Posted March 16, 2013 In mijn Kia Sportage 2.0 uit 2010 heb ik geen problemen ervaren. Rijdt prima op LPG G3. Quote
bigwade Posted March 16, 2013 Posted March 16, 2013 In mijn Kia Sportage 2.0 uit 2010 heb ik geen problemen ervaren. Rijdt prima op LPG G3. Marc, kun je even op deze reageren ? http://www.kiaclub.nl/topic/9411-sportage-16-gdi-op-g3/#entry122261 Quote
marc2041 Posted October 2, 2013 Posted October 2, 2013 Marc, kun je even op deze reageren ? http://www.kiaclub.nl/topic/9411-sportage-16-gdi-op-g3/#entry122261 Ook mijn Kia dealer heeft de garantie overgenomen . De installatie is door een officieel gasstation geïnstalleerd voor de aflevering van de auto .De installatie heeft eveneens een flashlube.In eerste instantie werd het mij afgeraden op LPG G3 te rijden omdat het vanaf plusminus 100000 km problemen zou opleveren maar volgens de dealer is dit niet het geval i.v.m. de flashlube. Wel dit olie reservoirtje in de gaten houden want hij is snel leeg !. Quote
vand.m Posted October 4, 2013 Posted October 4, 2013 Ik ben voor dat ik de SP3 aanschafte veel bezig geweest met informatie in te winnen over LPG in de SP3. Dit omdat ik erg lang LPG in diversen auto`s heb gehad. Ik wilde dan ook het liefst ook LPG in de SP3. Uiteindelijk heb de vraag aan de KMNL gesteld en heb ik gezien de reactie van hun afgezien van het laten inbouwen van LPG. Ik hoop dat een ieder zijn voordeel hier mee kan doen. Hier het antwoord van KMNL: Geachte heer............., Hierbij willen wij graag reageren op uw e-mail van 12 maart 2011 over de Kia Sportage op lpg. Met ingang van 1 januari 2011 is het niet meer mogelijk om een Kia te voorzien van een lpg installatie met behoud van de fabrieksgarantie. Dit wil zeggen dat indien u wel een lpg installatie zou laten inbouwen dat de fabrieksgarantie vervalt op onderdelen welke als gevolg van het inbouwen van de lpg installatie defect gaan. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet / Kind regards / 감사합니다,Kia Motors Nederland B.V.Angela van Dijk Coordinator Customer Service Groet, vand.m Quote
handyman Posted October 4, 2013 Posted October 4, 2013 Beetje inbouwer neemt de garantie op de motor gewoon over..Bij Prins zeker, daar heb ik destijds een installatie van in nijn Tucson gehad (2.7 V6) . Kon niet op LPG volgens Greenib importeur. Auto met 220 K na 8 jaar ingeruild en de auto rijd nog steeds rond (wel raad ik Flaslube aan voor de klepsmering Quote
bigwade Posted October 4, 2013 Posted October 4, 2013 Beetje inbouwer neemt de garantie op de motor gewoon over..Bij Prins zeker, daar heb ik destijds een installatie van in nijn Tucson gehad (2.7 V6) . Kon niet op LPG volgens Greenib importeur. Auto met 220 K na 8 jaar ingeruild en de auto rijd nog steeds rond (wel raad ik Flaslube aan voor de klepsmering NouNou, gewoon overnemen; ik wil het wel eens zien. Koprevisie is al gauw 2500 euri en dat kan niet uit op een installatie van 2000 euro. Meestal is die schade 75000 km later en heet de gasboer ineens hééél anders Trouwens die Angela (brief vand.M) wordt wel beroemd zo met die prachtinfo Quote
vand.m Posted October 5, 2013 Posted October 5, 2013 Angela was toch al beroemd? Ha!Ha! Groet, vand.m Quote
Recommended Posts