Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zover ik weet, en ik hou het toch goed in de gaten, heb ik nog geen enkele eigenaar gezien die G3 heeft ingebouwd in een 1.6GDI. Ook niet in de hyundai varianten (ix35, i40) met dit blok.

Ik dacht ook wel eens ergens gelezen te hebben dat deze direct ingespoten blokken zich er ook *helemaal* niet goed voor lenen. Er werden wat technische argumenten voor aangevoerd, maar kan er dus helaas niks meer over vertellen, ben artikel kwijt :no:

Posted

Hoi Elmerblues,

In het prille begin toen ik hier op het fourm kwam en nog voor ik de SP3 bestelde ben ik aan het informeren geweest of deze auto op LPG zou kunnen rijden. Door alle bezwaren heb ik hier toch van afgezien. Het ging dan wel over een 2.0 automaat maar dat zal toch niet veel uitmaken wat motoren betreft? Ik heb in heel wat autos op gas gereden. Dat is altijd goed bevallen. Helaas kon het bij deze niet vertelde men mij. Zelfs Kia motors heeft het me destijds afgeraden in een mail aan mij.

Dit is de link die je misschien kwijt was:

http://www.kiaclub.nl/topic/6827-welke-motor-kia-sportage-20/page__fromsearch__1

Groet,

vand.m

• Like 1
Posted

Elke dealer van alle merken raden rijden op gas af. Maar ik rijd nu 16000 km op gas met mijn sportage,en heb heden geen enkel probleem tot nu toe,zelfs niet met de kou van afgelopen winter. Bij prins in Eindhoven ligt deze inbouwzet nu op de plank.dit zullen ze niet doen als ze er niet in geloven

Posted

DieselMix is een techniek waarbij voornamelijk bij vrachtwagens en bussen, LPG (autogas) of CNG (aardgas) aan de diesel wordt toegevoegd.

Posted

DieselMix is een techniek waarbij voornamelijk bij vrachtwagens en bussen, LPG (autogas) of CNG (aardgas) aan de diesel wordt toegevoegd.

oke maar ik ben bedrijfs wagen monteur maar daar heb ik nog nooit van gehoord

wel van lpg en cng daar hebben we der ook wat van rond rijden maar daar komt geen druppel diesel bij kijken

zal het eens naa zoeken mischien weer een techniek voor ons er bij :cry:

Posted

Elke dealer van alle merken raden rijden op gas af. Maar ik rijd nu 16000 km op gas met mijn sportage,en heb heden geen enkel probleem tot nu toe,zelfs niet met de kou van afgelopen winter. Bij prins in Eindhoven ligt deze inbouwzet nu op de plank.dit zullen ze niet doen als ze er niet in geloven

En je garantie?

Groet,

vand.m

• 1 year later...
Posted

Ik rij een Kia Sportage 2.0 uit 2010 en heb nu 58000 km probleemloos op LPG G3  gereden.

Posted

Problemen komen ook vaak pas boven de 75000 km.

Je plaatst je bericht 3x, maar kun je hier eens uitleggen hoe en wat.

Je hebt een SP3.

Door wie is de gas installatie ingebouwd.

Hoeveel liter tank, bereik.

Hoe zit het met garantie?

Heb je kleppen laten stellen bij 30000 km

Wat waren daar de extra kosten van ?

Vertel dus even wat meer dan " hij doet het "

Dank!

Guest wil51
Posted

Net een Sportage 3 2.0 automaat uit 2011 gekocht met LPG G3 en flashlube systeem. 48000 km al gereden zonder problemen. Dealer was ook de eigenaar van de auto en verhuurde de auto aan iemand die tijdelijk in nederland was en geen auto wilde kopen. De dealer heeft de garantie op de motor overgenomen en de overige zaken lopen gewoon via de 7 jaar garantie van Kia.

Ik heb voor de koop overlegd met een LPG inbouwbedrijf. Als het een G3 systeem met een flashlube systeem is, is het geen probleem voor de Sportage.

Vroeger ook op gas gereden maar de nieuwe systemen zijn een enorme vooruitgang. Alles electronisch geregeld. Starten altijd op benzine en na een paar km rijden gaat het automatisch over op gas. Je hoeft nergens over na te denken.

En een blij gezicht aan de pomp. Volle tank voor 26 euro

Posted

Inderdaad met flaslube krijg je geen problemen,

Heb met mijn vorige auto Tucson 2,7 v6 220 K km gereden in 7 jaar tijd zonder enig probleem, de auto rijdt nu nog steeds rond. :wink:

Guest wil51
Posted

Mijn Kia dealer geeft garantie tot 150.000 km op de motor. Dus ik maak me geen zorgen.

Vandaag ook maar even naar het bedrijf dat de gasinstallatie heeft ingebouwd. Bedrijf bouwt al meer dan 30 jaar LPG in auto's. Wilde nog wat uitleg over flashlube omdat ik alleen een handleiding van het LPG G3 systeem heb. Monteur gaf aan dat de Sportage perfect was voor LPG. Ik rij nu 1:10 op LPG. Dat vond hij heel mooi. Alleen nu een nadeel dat het zo lang winter blijft. Ik gebruik nu meer benzine dan normaal. Bij een motortemperatuur van 65 graden wordt er overgeschakeld naar gas. Dit duurt nu wat langer. Dus waar blijft de lente nu???

• 6 months later...
Posted

Problemen komen ook vaak pas boven de 75000 km.

Je plaatst je bericht 3x, maar kun je hier eens uitleggen hoe en wat.

Je hebt een SP3.

Door wie is de gas installatie ingebouwd.

Hoeveel liter tank, bereik.

Hoe zit het met garantie?

Heb je kleppen laten stellen bij 30000 km

Wat waren daar de extra kosten van ?

Vertel dus even wat meer dan " hij doet het "

Dank!

Ook mijn Kia dealer heeft de garantie overgenomen . De installatie is door een officieel  gasstation geïnstalleerd voor de aflevering van de auto .De installatie heeft eveneens een flashlube.In eerste instantie werd het mij afgeraden op LPG G3 te rijden omdat het vanaf plusminus 100000 km problemen zou opleveren maar volgens de dealer is dit niet het geval i.v.m. de flashlube. Wel dit olie reservoirtje in de gaten houden want hij is snel leeg !.

Posted

Bij mij gaat de flashlube niet snel leeg. Is het wel goed afgesteld? Misschien wordt er teveel gebruikt. Ik heb trouwens een lampje dat aangeeft wanneer de flaslube bijgevuld moet worden.