Guest janoeska Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Hoi beste Sorento en andere Kia rijders. Ja we hebben de knoop door gehakt, de 3.3 v6 Part Time 4wd is besteld. Nu nog even wachten tot April/Mei 2007 en dan horen we er pas echt bij zeg maar En wat de caravan betreft, ik laat er gelijk maar een mover onder zetten anders is het zonde van al dat overgewicht hahaha. Ben bang dat we het de komende maanden wat moeilijk gaan krijgen maar ??n troost, medio Feb. kunnen we hopelijk al een beetje ruiken aan de 3.3 v6 Full Time 4wd. Groet Janoeska Quote
Tazteam Posted December 15, 2006 Posted December 15, 2006 Proficiat met je nieuwe aanwinst. Hopelijk komt de dag snel dat je je auto mag gaan ophalen. En wachten duurt lang.......................... We wachten geduldig met je mee Philip Quote
Guest schoenmakertje Posted December 15, 2006 Posted December 15, 2006 hoezo levertijd april/mei? volgens de garage krijg ik um in februari? frans Quote
Rio-man Posted December 16, 2006 Posted December 16, 2006 Wellicht heb jij 'm wat eerder besteld... Janoeska alvast van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, en succes met het wachten Quote
Guest janoeska Posted December 16, 2006 Posted December 16, 2006 Hoi frans, ik denk zomaar dat jij een Full Time 4wd besteld hebt? Wij zijn voor de Part Time 4wd gegaan en deze worden (jammer genoeg) pas geleverd in April/Mei, volgens Kia Nederland snik..... Maar als ik denk dat het juist is wat ik schrijf dan kan ik wel alvast in Feb. in jou type even proefrijden en ff "ruiken" en "voelen" zeg maar. En gefeliciteerd met je aankoop! Word vervolgd. Janoeska Quote
Guest schoenmakertje Posted December 17, 2006 Posted December 17, 2006 nou nee.... gewoon een parttime de verkoper zou bij de bestelling 'zo spoedig mogelijk' zetten en hij dacht echt levering in feb!! ben benieuwd ik ga in iedergevel maandag meteen bellen! Iets anders, de verzekering, ik moest klasse 3 alarm in laten bouwen, anders geen verzekering! balen, weer 889 euries extra Fransekes Quote
Guest janoeska Posted December 18, 2006 Posted December 18, 2006 Hoi Frans, weet je al meer? Ik heb vanmorgen ook even contact gehad met mijn verzekeringmaatschappij en wat blijkt; een startonderbreker (klasse 1) is voldoende. Van af een prijsklasse van ?50000 is een alarm (klasse 2) vereist. En van af ?70000 is een (alarm klasse 3) met volg systeem vereist. Maarrrrr dit kan verschillend zijn per maatschappij....! Bay the way wij zijn verzekerd bij Centraal Beheer Janoeska Quote
Guest schoenmakertje Posted December 18, 2006 Posted December 18, 2006 Nou bij de garage langsgeweest, auto braat tilburg, levering begin februari!!!!! Bij bestelling nog gebeld met kia nederland, maar geen problem, februari! Over die verzekering, inderdaad centraal beheer hoeft geen alarm, aleen is de premie ?478,- per jaar hoger!! ik weet genoeg, alarm dus..... Frans Quote
Guest janoeska Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 ben vanmorgen bij mijn dealer geweest en deze vroeg mij wanneer jou auto besteld is want daar zou dan de verklaring kunnen liggen waarom jou parttime 4wd eerder leverbaar is (zie commentaar Rio-man), ik hoor graag van je. Janoeska Quote
Guest schoenmakertje Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 nou niet zo lang geleden hoor.....vorige week maandag, 11-12-2006! misschien ligt het aan de kleur? ik heb een zwarte besteld, maar dat lijkt me sterk. Frans Quote
Guest janoeska Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 de onze is 13 dec besteld dus heb jij misschien geluk dat je nog bij de eerste lichting 3.3 parttime 4wd zit en anders, word vervolgd Ps ik spreek van de week de dealer weer. Janoeska Quote
Guest schoenmakertje Posted March 7, 2007 Posted March 7, 2007 nou, vandaag dealer maar weer eens gebeld om te vragen waar m'n sorie blijft... krijg ik dus te horen dat hij pas verwacht word eind april, maar waarschijnlijk mei!!!!!!!!!!!!!!! Er is een productie stop van 2maanden geweest op de 3.3. Vooral de kleur zwart is zeker niet eerder leverbaar...en dan vooral de parttime versie Nou morgen gaat de brief de deur uit, leveren binnen 3 weken of ik anuleer de boel, bah bah.(zie leveringsvoorwaarden achterop punt 6.1) misschien is er nog wel een andere kleur leverbaar, nou misschien maar dan wel met fixe korting! ik ga echt niet nog 3 maanden wachten, zeker niet bij hun. een niet zo blije fransje Quote
Guest janoeska Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 Hoi ehh niet zo blije Frans, ja ik kan niet anders zeggen dan: vervelend voor je! April/Mei kreeg je nu te horen? Dat is dan misschien voor ons een schrale troost, daar gingen wij door de info van de dealer al van uit. En ik ben ook benieuwd wat je gaat doen, wachten of toch..... Maar wij hebben inmiddels kunnen proef rijden in de nieuwe 3.3 v6 en ik kan je verzekeren dat het ook nu bij ons niet snel genoeg April/Mei kan worden! Word vervolgd, groet Janoes Quote
Guest schoenmakertje Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 nou ik had hem dus geanuleerd bij de dealer, niet dat ik de auto niet meer wil, maar meer van ik zoek wel een andere dealer die me wel de goeie informatie geeft! Dan wacht ik wel weer langer. Maar 10min na mijn fax belden ze me op met het voorstel om mijn huidige auto nu al om te ruilen voor een 3.3 demo van hun zelf en daarmee tot mei rijden tot de nieuwe er is, zonder kosten, behalve brandstof dan. dat is natuurliojk geen probleem! dus asl 't goed is rij ik vanaf a.s. maandag Sorento! Frans Quote
Guest janoeska Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 Van een "niet" zo blije Frans naar een "blije" Frans...........! Ik zal voor je duimen dat deze demo auto ook de zwarte kleur heeft hahaha. We zullen het vast wel van je vernemen hoe jij maandag, en vooral "wat" jij maandag rijdt. Succes, Janoes Quote
Guest janoeska Posted April 7, 2007 Posted April 7, 2007 je zou het haast gaan zingen hahaha! Maar eindelijk, van de week kregen we een telefoontje. Onze bestelde 3.3 V6 staat op de boot en word medio 14 mei verwacht bij de dealer. Nu maar hopen dat de boot niet omslaat (zal de eerste niet zijn... ) Word vervolgd! Garoetje Janoes Quote
Guest schoenmakertje Posted May 1, 2007 Posted May 1, 2007 Heb ook bericht gehad, half mei bij de dealer! Ik heb trouwens afgelopen vrijdag mijn 'leen' sorento 3,5 omgeruild voor een 1300km jonge 3,3 x-clusive! een licht grijze, met beige lederen bekleding. en dus ook het opendakje. Maar goed dat ik die niet meebesteld heb, in de stad gaat het nog, maar daar buiten tocht je weg! vind ik ?1500 niet waard. Rijdt in de stad veel beter, minder beinend en wordt er niet zeeziek van zoals in de oude, maar die rijd op de snelweg wel fijner, veel koersvaster. kan misschien ook aan de banden liggen, hier liggen kuhmo op, op de andere hankook. ik laat op de mijne in iedergeval conti's leggen. Frans Quote
Guest janoeska Posted May 18, 2007 Posted May 18, 2007 Vandaag even bij de dealer langs geweest en het aftellen kan beginnen. A.s. vrijdag 25 mei krijgen we eindelijk onze Sorento, word vervolgd..... Janoeska Quote
Guest schoenmakertje Posted May 23, 2007 Posted May 23, 2007 vandaag ook naar de dealer geweest.....we hebben al voor de tweede keer schade aan onze leen sorento!!! iemand reed achteruit een parkeerplaats uit zonder te kijken, en dus boem! en flinke kras over de zijkand, van de koplamp tot de achterdeur.... (ik heb een foto geplaatst bij ALBUM onder "boem sorento" vorige week had iemand met parkeren al de rechter zijkand geraakt, op de bumper de verf eraf. en geen briefje erbij dus, nou lekker! Maar we waren dus toch bij de dealer, en ja hoor de onze is ook binnen, nu nog leer inbouwen en alarm, levering volgende week!!!!!!!! Frans Quote
Guest janoeska Posted June 5, 2007 Posted June 5, 2007 Jawel het is zover, al ruim een week rijden wij in onze zwarte Sorento 3.3 en wij kunnen niet anders zeggen dan genieten Maar dat kan ook haast niet anders na 5 maanden te moeten wachten. Even over het benzine verbruik...., ik heb nu twee keer getankt en gemiddeld kwamen we uit op 1:7,5 en natuurlijk hebben we ook voorzichtig de kickdown uitgeprobeerd. Kortom volgens opgave lekker inrijden! De fabriek geeft 1:10 op maar wij zijn al tevreden als we tussen de 1:8 ? 1:9 uitkomen want het blijft uiteindelijk toch een zware auto met een V6 waar behoorlijk wat vermogen in zit. En wat de caravan betreft, daar gaan we volgende maand mee rijden dus..... word vervolgd Groet Jan Quote
Guest schoenmakertje Posted June 5, 2007 Posted June 5, 2007 nou, ik heb um nog steeds niet...... staat al wel 2 weken bij de dealer Quote
Guest schoenmakertje Posted June 19, 2007 Posted June 19, 2007 ja hoor EINDELIJK!!! 4 maanden te laat nu toch onze sorento. Natuurlijk weer het nodige mis, verkeerde banden, alarm klasse 2 ipv 3, geen 'sorento' gestikt in de rugleuning, armsteun niet bekleed, maar verder....o ja wel een wax behandeling van ?200 die ik niet besteld heb en dus ook niet betaald heb wordt vervolgd Quote
Rio-man Posted June 20, 2007 Posted June 20, 2007 Dat klinkt echt weer als iets voor Kia. Veel plezier met jouw S. Quote
willem1 Posted June 20, 2007 Posted June 20, 2007 Overigens is zo'n Waxoyl zeker niet verkeerd....maar wanneer uitdrukkelijk niet besteld = niet betalen...! Is dat even simpel... Gaan ze nou nog die Conti's monteren? Ben benieuwd naar je ervaringen met deze banden.....Onder mijne liggen nog de originele af-fabriek Kuhmo's, tja....En wil tzt. deze vervangen door....? (maar geen Hankook of Kuhmo) Weet alleen niet welke andere bandenfabrikanten deze 245/65R17 107H leveren..... Succes met de Sorento! Quote
Guest schoenmakertje Posted June 20, 2007 Posted June 20, 2007 ja ik had die conti's dus al in feb. besteld, dus ik denk die halen ze meteen! Maar nee daar wachten ze dus mee tot de auto binnen is. Nou en probeer maar eens in juni winterbanden te bestellen, dus ben benieuwd.... frans Quote
Recommended Posts