Jump to content

Recommended Posts

Posted

Wat!? Kia Picanto GTI?

Gepost op Wednesday, 25 October 2006 om 22:09 door Dennis in Kia |

Je kent de Kia Picanto toch wel? Nee? Natuurlijk wel, dat koektrommeltje dat nieuw al vanaf 7.500 eurie de jouwe is. Zal ik je eens een mop vertellen? Er gaan geruchten dat de Koreanen bij Kia hun lolbroek hebben aangetrokken en een GTI uitvoering aan de reeds indrukwekkende Picanto modellenrange zullen toevoegen.

Waar denk jij aan als je de letters ?GTI? hoort? Waarschijnlijk denk je net als ik op de laatste plaats aan een pikante Picanto. Hij zal worden uitgerust met een 97 pk sterke vierpitter met 5 versnellingen, stuggere vering, sportievere stoelen. Het moet een echte Citro?n C2 VTR killer worden. Brrrrrrrrr! (via: spanisch.autoblog.com)

Posted

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken :?

Je berichtgeving is leuk, maar tevens komt het over dat je hoopt dat de Picanto GTI er nooit gaat komen.

En waarom de link gelegd wordt met de Citroen C2???

Misschien dat er iets meer uitleg gegeven kan/mag worden, voor mij komt dit een beetje naar voren als een verhaal wat door een of andere lolbroek ( om in term van het item te blijven) naar buiten is gebracht.

Zeker als je ziet dat de berichtgeving al op 25 oktober de wereld is in geholpen.

En dat getal van 97 PK komt mij zo bekend voor, dit was volgens mij iemand die zo'n blok van de Pica drastisch onderhanden had genomen met talloze modificaties, ik denk zelf dat Kia hier zich niet aan zal wagen.

Ik ben benieuwd

Philip

Posted

Er gaat inderdaad een gerucht ten ronde van een mogelijke Picanto GTI.

De foto die bij jouw artikel hoort, gepubliceerd op 25 oktober 2006, is deze:

kia_picanto_zubehoer_tuning_spoiler_2.jpg

Maar als je op de foto kijkt, zie je op het nummerbord de letters ATH staan, en laat d?t nou net een Kia-tuner zijn:

http://www.ath-hinsberger.com/

Het bericht is leuk, maar of het model echt gaat komen? Nee.

Posted

Even nog een aanvulling op mijn vorige post:

?ls de Picanto GTI g??t komen, dan is dit niet voor oktober 2007, wanneer de nieuwe Picanto uitkomt.

Meer foto's van de Picanto ATH

k_11376.jpg

k_11377.jpg

Posted

Dit uitbouw gebeuren van ATH was mij al jaren bekend, maar van motortuning is volgens mij ook geen sprake, daarom was ik ook zo verbaasd.

Lekker wachten op het nieuwe model en misschien dan wel een GTI, tot die tijd lekker blijven rijden met ons blokkendoosje.

Philip

Posted
Dit uitbouw gebeuren van ATH was mij al jaren bekend, maar van motortuning is volgens mij ook geen sprake, daarom was ik ook zo verbaasd.

Lekker wachten op het nieuwe model en misschien dan wel een GTI, tot die tijd lekker blijven rijden met ons blokkendoosje.

Philip

Even prijs gevraagd voor de chroom uitlaatcover ... passend voor de diesel ... ?? ( diameter uitlaat = voor diesel en benzine ??? ) ... :shock:

Where will it all end ... :wink:

Posted

Een hele grote teleurstelling voor je: het chroom opzet stuk is FAKE.

Het wordt gewoon onder aan de bumper gemonteerd, maar NIET aan de uitlaat.

Het is jammer dat dit zo gemaakt is, er zijn wel opzet stukken die passend zijn op de uitlaat met een chroom afwerking.

Ik zoek het wel voor je op.

Philip