Questor Posted March 2, 2011 Posted March 2, 2011 Wij wonen in Mechelen (België). We rijden nu met een Citroën Berlingo. Dit is een zeer praktische wagen voor een gezin met jonge kinderen. De koffer is zo ruim en hoog dat je een kinderwagen niet dient opvouwen om hem weg te zetten in de koffer. Boverdien is de prijs niet hoog. Onze Berlingo is nu 7 jaar en we hebben besloten om een andere wagen te kopen voor er dure herstellingen dienen te gebeuren. Als je jaren met een ruime wagen hebt gereden dan ben je verwend qua plaats. Ook het hoger zitten dan in een klassieke wagen is iets waar moeilijk afstand van te doen is. Bovendien mocht het iets meer comfort en luxe zijn.Daarom gingen we op zoek naar een SUV-model. Na een bezoeken aan verschillende garages ging het tussen de quashqai(Nisan) en de KIA-Sportage. De zeven jaar garantie heeft de doorslag gegeven. Nu blijkt achteraf er wel een ader onder het gras te zitten i.v.m. de verzekering van een KIA. Ik kom hier op terug in een bericht met als titel "Verzekering van een KIA wagen". De wagen is besteld maar nog niet geleverd. Ook over de levertermijnen heb ik nog wel iets toe te voegen, wat ik zal doen op de geeigende plaats. Voor we de Sportage kochten heb ik bij een overbuur gevraagd of hij tevreden is van zijn KIA Rio. Dit was het geval (waarbij gezegd moet worden dat hij zeer weinig kilometers aflegt per jaar. Ik verteld hem dat we overwogen om een Sportage te kopen. Hij zei dat hij eens ging kijken naar dit model bij de plaatselijke KIA-dealer. De wagen beviel hem zodanig dat het hij ook een Sportage heeft besteld! Dank aan de initiatiefnemers en de actieve leden van dit forum want op ze wijze staan we als consument toch wel sterker. Quote
MelskeH Posted March 2, 2011 Posted March 2, 2011 Wij wonen in Mechelen (België). We rijden nu met een Citroën Berlingo. Dit is een zeer praktische wagen voor een gezin met jonge kinderen. De koffer is zo ruim en hoog dat je een kinderwagen niet dient opvouwen om hem weg te zetten in de koffer. Boverdien is de prijs niet hoog. Onze Berlingo is nu 7 jaar en we hebben besloten om een andere wagen te kopen voor er dure herstellingen dienen te gebeuren. Als je jaren met een ruime wagen hebt gereden dan ben je verwend qua plaats. Ook het hoger zitten dan in een klassieke wagen is iets waar moeilijk afstand van te doen is. Bovendien mocht het iets meer comfort en luxe zijn.Daarom gingen we op zoek naar een SUV-model. Na een bezoeken aan verschillende garages ging het tussen de quashqai(Nisan) en de KIA-Sportage. De zeven jaar garantie heeft de doorslag gegeven. Nu blijkt achteraf er wel een ader onder het gras te zitten i.v.m. de verzekering van een KIA. Ik kom hier op terug in een bericht met als titel "Verzekering van een KIA wagen". De wagen is besteld maar nog niet geleverd. Ook over de levertermijnen heb ik nog wel iets toe te voegen, wat ik zal doen op de geeigende plaats. Voor we de Sportage kochten heb ik bij een overbuur gevraagd of hij tevreden is van zijn KIA Rio. Dit was het geval (waarbij gezegd moet worden dat hij zeer weinig kilometers aflegt per jaar. Ik verteld hem dat we overwogen om een Sportage te kopen. Hij zei dat hij eens ging kijken naar dit model bij de plaatselijke KIA-dealer. De wagen beviel hem zodanig dat het hij ook een Sportage heeft besteld! Dank aan de initiatiefnemers en de actieve leden van dit forum want op ze wijze staan we als consument toch wel sterker. Ha Newbie, Ook ik ben vandaag lid geworden en wat denkt je ook een Sportage in dezelfde kleur.... Toch mooi he die kleur met dat half-leder. Quote
Questor Posted March 3, 2011 Author Posted March 3, 2011 Ha Newbie, Ook ik ben vandaag lid geworden en wat denkt je ook een Sportage in dezelfde kleur.... Toch mooi he die kleur met dat half-leder. MelskeH, Welkom op dit forum. Aangezien ze de nieuwe leden niet meer verwelkomen doen de newbies het maar onder elkaar. Ik heb nog niet een Sportage 3 in sirius silver gezien. Ik hoop dat het een mooie combinatie wordt. Ik reken wel op vol-leder interieur. In (de Belgische)brochure i.v.m. de uitrusting staat dat voor de Evoque dat "zwarte lederen zetelbekleding met verwarmbare zetels en zwarte interieurbekleding" standaard zijn. zwarte stoffen/lederen zetelbekleding en zwarte interieurbekleding is voor het afwerkingniveau Evoque een gratis optie maar daar heb ik niet voor gekozen. Groeten, Questor Quote
Ysie Posted March 3, 2011 Posted March 3, 2011 Welkom op dit forum, Hier kan je al alles te weten komen voor je je wagen gaat hebben, je gaat hem al beu zijn . Nu zoals allemaal lekker lang wachten Quote
elmerblues Posted March 3, 2011 Posted March 3, 2011 Welkom....een paar Sirius foto's voor Sirius liefhebbers Quote
Questor Posted March 3, 2011 Author Posted March 3, 2011 Welkom op dit forum, Hier kan je al alles te weten komen voor je je wagen gaat hebben, je gaat hem al beu zijn . Nu zoals allemaal lekker lang wachten Als ik lees wat er allemaal mis kan zijn aan een auto dan had misschien beter een fiets gekocht met zadelverwarming . De meeste mensen hebben overigens meer genot aan het vooruitzicht dat een verlangen wordt vervuld dan aan het vervullen van het verlangen. Mmmmm, nu ja ik hoop dat dat niet waar is want zoveel genot heb ik nu ook weer niet bij dat afwachten. In ieder geval de tijd gaat snel gebruik hem wel. Zo met enkele rake toets aanslagen is het filosofisch niveau van dit forum weer stevig gestegen. Quote
Questor Posted March 3, 2011 Author Posted March 3, 2011 Welkom....een paar Sirius foto's voor Sirius liefhebbers Hartelijk dank voor deze foto's. Het ziet er inderdaad mooi uit. Ik vreesde dat, nadat we de kleurkeuze hadden gemaakt, dat Sirius Silver wat te donker zou uitvallen. Maar dat blijkt op deze foto's best mee te vallen. Ik vermoed dat het uitzicht ook wel bepaald zal worden door het licht dat er op valt. Op een zonnige dag zal de wagen er misschien daardoor zonniger uitzien . Quote
smetjesmee Posted March 3, 2011 Posted March 3, 2011 Aangezien ze de nieuwe leden niet meer verwelkomen doen de newbies het maar onder elkaar. Iedereen had het een beetje druk met lezen zeker...? Welkom op dit nochtans gezellige forum. In afwachting van de levering van je nieuw 'machien' zal je je hier niet vervelen. Grtz, Kurt Quote
elmerblues Posted March 3, 2011 Posted March 3, 2011 Hartelijk dank voor deze foto's. Het ziet er inderdaad mooi uit. Ik vreesde dat, nadat we de kleurkeuze hadden gemaakt, dat Sirius Silver wat te donker zou uitvallen. Maar dat blijkt op deze foto's best mee te vallen. Ik vermoed dat het uitzicht ook wel bepaald zal worden door het licht dat er op valt. Op een zonnige dag zal de wagen er misschien daardoor zonniger uitzien . Ik heb diverse Sirius Silver sportages in het echt bekeken en het is absoluut niet te donker. Het is wat 'warmer' zilver, meer een soort champagne tint, dan machine silver. Machine silver zit tegen het 'ijzig zilver' aan, Sirius doet veel warmer aan. Goede keuze. Quote
Questor Posted March 4, 2011 Author Posted March 4, 2011 Ik heb diverse Sirius Silver sportages in het echt bekeken en het is absoluut niet te donker. Het is wat 'warmer' zilver, meer een soort champagne tint, dan machine silver. Machine silver zit tegen het 'ijzig zilver' aan, Sirius doet veel warmer aan. Goede keuze. Elmerbleus, Bedankt voor je commentaar. Misschien helpt het me om wat sneller slaap te vatten . Een kleur kiezen op een staal of zelfs op een foto blijft een hachelijke zaak. Als je dan een wagen ziet rijden (van een ander merk) met een kleur, die in de buurt komt van Sirius Silver, waarvan de kleur er spuuglelijk uitziet dat slaat de schrik mij om het hart. Het werd mij op een moment te veel en toen heb ik aan mijn dealer (voor alle duidelijkheid de KIA-dealer en niet een werkschuw sujet dat wit poeder verkoopt) gevraagd of is ergens een model kon bekijken met als kleur Sirius Silver. Toevallig stond er toen een Cee'd met deze kleur bij de dealer. Ik heb deze wagen toen gaan bekijken in de werkplaats. Het viel gelukkig wel mee hoewel ik het liever iets lichter had gezien. Maar dat is misschien wel het geval als de wagen buiten staat. Bovendien is het model en i.h.b. de plaatselijke vormgeving van het koetswerk van invloed op het uitzicht van de lak. Hoe dan ook we zullen de wagen moeten nemen zoals hij is. Met de foto's en de bemoedigende woorden zijn de vooruitzicht alvast goed. Ik geef nog even mee dat ook mijn overbuur een Sportage heeft besteld met Dark Gun Metal. Bij de dealer stond er in de show room een Sportage 3 in Dark Gun Metal en dat leek mij ook wel een geslaagde combinatie. Het lijkt mij dat Dark Gun Metal iets stoerder overkomt terwijl Sirius Silver een iets chiquere touch heeft. Quote
Questor Posted March 4, 2011 Author Posted March 4, 2011 Iedereen had het een beetje druk met lezen zeker...? Welkom op dit nochtans gezellige forum. In afwachting van de levering van je nieuw 'machien' zal je je hier niet vervelen. Grtz, Kurt Kurt, Bedankt voor je welkomstwoorden. Ik had reeds opgemerkt dat het de gewoonte was dat nieuwe leden zich even voorstellen én dat ze snel warm onthaald werden. Vandaar dat ik mij deze kleine plaagstoot veroorloofde. Ik heb inderdaad nog niets op dit forum gezien dat over de schreef ging. Klasse! Maar dat is misschien, niet geheel toevallig, een eigenschap van een KIA-fan. Quote
chrichri Posted March 4, 2011 Posted March 4, 2011 Kurt, Bedankt voor je welkomstwoorden. Ik had reeds opgemerkt dat het de gewoonte was dat nieuwe leden zich even voorstellen én dat ze snel warm onthaald werden. Vandaar dat ik mij deze kleine plaagstoot veroorloofde. Ik heb inderdaad nog niets op dit forum gezien dat over de schreef ging. Klasse! Maar dat is misschien, niet geheel toevallig, een eigenschap van een KIA-fan. Nee,ze zijn hier al tevreden als er Belgen zijn die eens iets anders nemen dan zwart of wit . Je hebt gelijk als je jouw kleur chiquer vindt.Ofwel neem je zwart,wit of het oranje voor een sportievere look.De andere kleuren geven de Sportage dan meer standing.Ik wou het sportievere daarom mijn keuze voor zwart.Langs de éne kant vind ik het wel interessant dat je met de Sportage beide kanten op kan . Quote
Smart Posted March 5, 2011 Posted March 5, 2011 Aangezien ze de nieuwe leden niet meer verwelkomen doen de newbies het maar onder elkaar. Je hebt gelijk, de newbies komen de laatste tijd een beetje in het gedrang door het nieuwe forum. De meeste leden zijn nog niet geslaagd voor hun forumexamen...... Maar niettemin heet ik jullie van harte welkom op dit forum. Veel lees- en postplezier toegewenst! Quote
smetjesmee Posted March 6, 2011 Posted March 6, 2011 Kurt, Bedankt voor je welkomstwoorden. Ik had reeds opgemerkt dat het de gewoonte was dat nieuwe leden zich even voorstellen én dat ze snel warm onthaald werden. Vandaar dat ik mij deze kleine plaagstoot veroorloofde. Ik heb inderdaad nog niets op dit forum gezien dat over de schreef ging. Klasse! Maar dat is misschien, niet geheel toevallig, een eigenschap van een KIA-fan. Tuurlijk wordt er nu en dan eens geplaagd, en dat maakt het net zo tof. ... en als het al eens te gortig wordt, dan zijn er altijd nog de immer waakzame administrators die ervoor zorgen dat alles terug onder controle komt. Grtz, Kurt Quote
Questor Posted March 6, 2011 Author Posted March 6, 2011 Je hebt gelijk, de newbies komen de laatste tijd een beetje in het gedrang door het nieuwe forum. De meeste leden zijn nog niet geslaagd voor hun forumexamen...... Maar niettemin heet ik jullie van harte welkom op dit forum. Veel lees- en postplezier toegewenst! Bedankt voor de grafisch gestoffeerde welkom. Ik had meer een visuele voorstelling in de zin van ... Quote
Recommended Posts