Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Vervanging Navigatie. Wederom DRAMA!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb al vaker melding gemaakt van het feit dat elke keer als er wat aan mijn Venga gebeuren moet, dit letterlijk NOOIT in een keer goed gaat. De werkzaamheden die vandaag op het programma stonden zijn hier helaas weer geen uitzondering op.

Vandaag zou de navigatie unit in de Venga vervangen worden omdat ik over het afgelopen jaar een aantal keren een vertikaal steepjes beeld heb gehad waarbij de radio het nog doet maar geen knop meer werkt. Auto uitzeten en 20 minuten wachten en het ding doet het weer.

Vanmorgen om 09:00 uur afspraak bij mijn dealer. Aan de balie de hoop uitgesproken dat het nu toch wel eens mooi zou zijn als de werkzaamheden nu eens in 1x goed en zonder beschadigingen zouden verlopen. Men stond op scherp werd me verteld.

Nog geen 45 minuten later werd ik al gebeld dat de auto klaar stond. Auto opgehaald en meteen even de radio, mp3 en cd geprobeerd. Dit werkte goed. Op weg naar huis de navigatie aan gezet en toen viel na een tijdje rijden op dat het navigatiescherm niet meer meedraaide met de rijrichting van de auto.... Thuis aangekomen geprobeerd m'n mobiel en die van mijn vrouw te "pairen" met de Venga. Ook dit bleek niet te werken...

Dealer maar weer gebeld en weer terug "kwestie van wat instellingen meneer". Hier vervolgens weer anderhalf uur zitten wachten terwijl de monteur probeerde de unit goed te laten werken. Eind van het liedje is dat de nieuwe navigatie unit dus niet goed blijkt te werken. De oude navigatie unit is weer teruggezet in m'n Venga. Weer een hele dag naar de klote met de KIA. Begin er echt de balen van te krijgen.

Dit keer kon mijn dealer er niets aan doen. Zij hebben de unit nieuwe gekregen en netjes ingebouwd. Dat het ding het vervolgens niet blijkt te doen, is niet iets wat ik de dealer kwalijk kan nemen. Helaas bij het terug bouwen van mijn oude navigatie unit wel een kleine beschadiging aan het dashboard (op een plek die niet zo in het oog valt, maar toch...)

Mijn dealer gaat nu weer een nieuwe navigatie unit bij KIA bestellen en dan gaat het circus weer van start. Het heeft mij ondertussen genoeg tijd gekost. Ik denk dat ik de volgende keer maar voorstel dat ze de auto bij mij thuis komen ophalen en een hele mooie auto achter laten (nieuwe Sportage / Sorento of zo) waar ik dan een dagje kosteloos mee touren kan. Als ze dan alles heel goed getest hebben en ALLES blijkt goed te werken brengen ze m'n Venga maar weer terug.

!! :2guns::2guns:ECHT IK BEN HET SPUUGZAT MET DIT DRAMATISCH VERLOOP VAN SERVICE WERKZAAMHEDEN VAN HET MERK KIA. BAH!! :2guns::2guns:

Grrrrr...oet,

Peter

Geplaatst

Peter,

volgens mij zijn er 3 dingen..

Een Kia

Een werkplaats

Een brakke (fabrieks) navi

Met de eerste zou niets mis moeten zijn.

De tweede is kennelijk aan verbetering toe

De derde moet je laten vervangen door een ander (werkend) merk.

Onderhandel dat uit met je dealer en stap daarna over op een andere werkplaats.

Suc6!

Geplaatst

Triest verhaal Peter, sterkte!

Ik moet zeggen dat ik het totaal herken.

En Bigwade, andere werkplaats...? Sorry maar het lijkt me dat Kia resellers heeft waar hij/zij de kwaliteit van moet waarborgen, overstappen moet niet nodig zijn.

Maar wie ben ik

Geplaatst

En Bigwade, andere werkplaats...? Sorry maar het lijkt me dat Kia resellers heeft waar hij/zij de kwaliteit van moet waarborgen, overstappen moet niet nodig zijn.

Maar wie ben ik

Kom op Chrones, je weet best dat er mindere en betere dealer werkplaatsen zijn, punt.

Je had er zelf nog twijfels over..

BTW op marketing cursus geweest, gezien het taalgebruik ? :wink:

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik heb al vaker melding gemaakt van het feit dat elke keer als er wat aan mijn Venga gebeuren moet, dit letterlijk NOOIT in een keer goed gaat. De werkzaamheden die vandaag op het programma stonden zijn hier helaas weer geen uitzondering op.

Grrrrr...oet,

Peter

Vandaag was de 2e poging om de navigatie in te bouwen nadat de vorige navigatie al kapot uit de door kwam.

Deze navigatie lijkt het te doen. Het euvel dat ik voorheen had dat de bleutooth verbinding met m'n mobiel weg viel als ik de ISG gebruikte lijkt ook weg te zijn. Kortom positief..... maar.....

Het is ze weer gelukt! Het signaal van de de USB ingang in het dashboard komt niet door. Waarschijnlijk een stekkertje vergeten aan te sluiten in het dashboard... Kon helaas niet uitvoerig testen voor ik weg ging bij de dealer omdat het vrij lang duurde en ik m'n zoontje van school moest halen. Ik zou dat ook niet moeten doen, maar de monteur zelf. Kan dus weer terug... zucht!

Volgende week Vrijdag weer een afspraak...

Ik hoop dat er dan een keer een eind komt aan elke keer weer een ander euvel zodat ik kan wisselen van dealer. Heb het hier wel gehad.

Groet,

Peter

• 1 maand later...
Geplaatst

....en hoe is dit afgelopen?

Johan

Vandaag was de 2e poging om de navigatie in te bouwen nadat de vorige navigatie al kapot uit de door kwam.

Deze navigatie lijkt het te doen. Het euvel dat ik voorheen had dat de bleutooth verbinding met m'n mobiel weg viel als ik de ISG gebruikte lijkt ook weg te zijn. Kortom positief..... maar.....

Het is ze weer gelukt! Het signaal van de de USB ingang in het dashboard komt niet door. Waarschijnlijk een stekkertje vergeten aan te sluiten in het dashboard... Kon helaas niet uitvoerig testen voor ik weg ging bij de dealer omdat het vrij lang duurde en ik m'n zoontje van school moest halen. Ik zou dat ook niet moeten doen, maar de monteur zelf. Kan dus weer terug... zucht!

Volgende week Vrijdag weer een afspraak...

Ik hoop dat er dan een keer een eind komt aan elke keer weer een ander euvel zodat ik kan wisselen van dealer. Heb het hier wel gehad.

Groet,

Peter

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...