bigwade Posted March 5, 2011 Posted March 5, 2011 Verkoop cijfertjes feb 2011 http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,3161235,4617051#msg-4617051 Sportage op 1 in zijn klasse Sorrento op 11 Ceed op 15 Picanto op 11 Soul op 5 Venga op 3, gek genoeg w.b. aantallen ruim achter de iX20 van joendaai.. Hoe kan dat ? Opvallend is verder dat alleen de auto's in de A/B/C klasse en de Passat in de D klasse meer aantallen hebben verkocht dan de SP3 Dat zijn buiten de Passat allemaal "kleine gebakkies" t.o.v. de SP3. Quote
elmerblues Posted March 5, 2011 Posted March 5, 2011 Venga op 3, gek genoeg w.b. aantallen ruim achter de iX20 van joendaai.. Hoe kan dat ? Misschien vanwege kwaliteitsproblemen? Ik lees hier op het forum nou niet allemaal hihahosanna verhalen over de Venga (gelukkig wel over de sportage!). Opvallend is verder dat alleen de auto's in de A/B/C klasse en de Passat in de D klasse meer aantallen hebben verkocht dan de SP3 Dat zijn buiten de Passat allemaal "kleine gebakkies" t.o.v. de SP3. Ja viel mij ook al op. De kia sportage staat op de 25ste plek van de lijst van bestverkopende auto's. Daarboven zitten 23 asfaltbobbels en een enkele verdwaalde passat. Het is dus de best verkopende 'grote bak' (een sportage is echt niet klein te noemen). Verder staat Kia op de 12e plek in Nederland qua verkopen op basis van het merk. Quote
bigwade Posted March 5, 2011 Author Posted March 5, 2011 Misschien vanwege kwaliteitsproblemen? Ik lees hier op het forum nou niet allemaal hihahosanna verhalen over de Venga (gelukkig wel over de sportage!). Da's raar want die komen uit dezelfde fabriek. Daarnaast heb ik amper een reclame uiting van die auto gezien in tegenstelling tot de Venga. Het Joendaai forum is een fractie van dit forum, zou dat ook "helpen" ? Ik weet het even niet. De Venga ziet er echt een stuk leuker uit dan de Joendaai (vind ik) Ik heb een dag in een basic versie gereden en daar was niks mis mee. Daarnaast heb ik eens mee mogen rijden in de auto van Smart en dat is dan gewoon helemaal TOP ! Dusssssssss, werk aan de winkel om de problemen de wereld uit te helpen en het imago weer op te krikken. Zeg nou zelf, Joendaai is toch een beetje het grijze pollewop/paarse spoeling volk, toch ? Ja viel mij ook al op. De kia sportage staat op de 25ste plek van de lijst van bestverkopende auto's. Daarboven zitten 23 asfaltbobbels en een enkele verdwaalde passat. Het is dus de best verkopende 'grote bak' (een sportage is echt niet klein te noemen). Met zijn 4.44m is het een bescheiden auto hoor, geen grote bak dus. Quote
Recommended Posts