der Rudi Posted March 6, 2011 Posted March 6, 2011 De Sportage is mijn eerste auto met een chromatische achteruitkijkspiegel. Als ik het goed begrijp zou hij dus 'savonds automatisch het licht dat erin schijnt van degenen die achter me rijden moeten dimmen of iets dergelijks. Maar ik moet zeggen dat ik totaal geen verschil merk of ik de spiegel nu aan of uit zet (middels het knopje dat erop zit). Of dat groene lampje nu wel of niet brandt, ik zie echt totaal geen verschil met het licht zoals dat in de spiegel schijnt door achteropkomend verkeer. Quote
Guest Timo0103 Posted March 6, 2011 Posted March 6, 2011 De Sportage is mijn eerste auto met een chromatische achteruitkijkspiegel. Als ik het goed begrijp zou hij dus 'savonds automatisch het licht dat erin schijnt van degenen die achter me rijden moeten dimmen of iets dergelijks. Maar ik moet zeggen dat ik totaal geen verschil merk of ik de spiegel nu aan of uit zet (middels het knopje dat erop zit). Of dat groene lampje nu wel of niet brandt, ik zie echt totaal geen verschil met het licht zoals dat in de spiegel schijnt door achteropkomend verkeer. Het duurt ook even voordat de speiegel weer in de " normale " stand staat. Duurt even en gebeurt niet meteen. Quote
bigwade Posted March 6, 2011 Posted March 6, 2011 Of dat groene lampje nu wel of niet brandt, ik zie echt totaal geen verschil met het licht zoals dat in de spiegel schijnt door achteropkomend verkeer. Bij mij werkt het geweldig. Nu zag ik in een ander draadje dat sommigen sowieso slecht zicht hebben naar achteren. Stoel staat dan waarschijnlijk te hoog. Met mijn stoel instelling zie ik het hele achterraam, plus alles daarbuiten en dus ook de achterliggers. Met druk verkeer in donker wordt je iig met deze spiegel niet verblind. Ik vind het een zeer nuttige gadget Quote
der Rudi Posted March 6, 2011 Author Posted March 6, 2011 Bij mij werkt het geweldig. Nu zag ik in een ander draadje dat sommigen sowieso slecht zicht hebben naar achteren. Stoel staat dan waarschijnlijk te hoog. Met mijn stoel instelling zie ik het hele achterraam, plus alles daarbuiten en dus ook de achterliggers. Met druk verkeer in donker wordt je iig met deze spiegel niet verblind. Ik vind het een zeer nuttige gadget Bij mijn vorige auto's zette ik hem standaard 'savonds in de anti-verblindingsstand. Ik denk dat ik gewoon even geduld moet hebben als ik hem uitzet om het verschil te zien. Quote
Guest Timo0103 Posted March 6, 2011 Posted March 6, 2011 Bij mijn vorige auto's zette ik hem standaard 'savonds in de anti-verblindingsstand. Ik denk dat ik gewoon even geduld moet hebben als ik hem uitzet om het verschil te zien. Eigenlijk kun je hem gewoon altijd aan laten staan. Je ondervindt geen hinder van de " aan " stand. Quote
der Rudi Posted March 6, 2011 Author Posted March 6, 2011 Eigenlijk kun je hem gewoon altijd aan laten staan. Je ondervindt geen hinder van de " aan " stand. Klopt; dat doe ik ook niet; hij staat ook altijd 'aan'. Maar gewoon om te zien wat het verschil is heb ik hem wel eens' uit' gezet; en vandaar dit topic. Maar ik ga het een dezer dagen eens proberen en dan even geduld hebben om het verschil te gaan zien. Dank in elk geval voor de reacties. Quote
Guest Timo0103 Posted March 6, 2011 Posted March 6, 2011 Klopt; dat doe ik ook niet; hij staat ook altijd 'aan'. Maar gewoon om te zien wat het verschil is heb ik hem wel eens' uit' gezet; en vandaar dit topic. Maar ik ga het een dezer dagen eens proberen en dan even geduld hebben om het verschil te gaan zien. Dank in elk geval voor de reacties. Doe dat dan in het donker, dan zie je hem heel langzaam lichter worden. In mijn Mazda zit dezelfde en die gaat ook heel langzaam terug in de normale stand. Quote
Recommended Posts