LeFouduVolant. Posted December 23, 2006 Posted December 23, 2006 Wat eigenaardigs bij mij nieuwste PIC sport EX diesel .... Is nog niet ingeschreven ,staat droog opgepolijst sinds deze week weggestald... regelmatig stationair laten warmdraaien ... en nu deze morgen terwijl hij staat te draaien met de bestuurdersdeur open ... het bekende frequente dingdingdingding geluid om te verwittigen dat portier open is ,maar ... als de sleutel uit het contact is blijft hij vrolijk doorgaan ... tot het portier gesloten wordt ... PIC 2 BLACK had deze bizarre gewoonte niet de eerste twee dagen ,toen het bestuurdersportier ook openstond tijdens de grote schoonmaakbeurt ,en .... PIC 1 SILVER dit nog nooit gemerkt ... Ik vraag me af of het zo is dat het geluidssignaal open deur gebonden is aan het rijdend verplaatsen van de wagen ,dus portier open al rijdend ,pas later het akoustisch signaal .... Iemand van jullie KIA lovers enig idee ... Keep it on the island ... Quote
scorpioshuma Posted December 23, 2006 Posted December 23, 2006 Heb je misschien je licht aan staan ? Als ik mijn deur open doe geeft hij ook dat geluid als de sleutel eruit is, totdat de deur dicht gaat en dan gaat ook het licht automatisch uit. Dave Quote
LeFouduVolant. Posted December 23, 2006 Author Posted December 23, 2006 Heb je misschien je licht aan staan ?Als ik mijn deur open doe geeft hij ook dat geluid als de sleutel eruit is, totdat de deur dicht gaat en dan gaat ook het licht automatisch uit. Dave Negatief ,geen verlichting aan ... ik weet inderdaad dat ie dan het ding ding geluid geeft ... in dit geval niet dus ... Toots ... Quote
LeFouduVolant. Posted December 23, 2006 Author Posted December 23, 2006 PROBLEEM OPGELOST !!!! Even deze middag de denkende massa aan het werk gezet ... er is duidelijk een vanzelfsprekende relatie tussen de deurschakelaar ?n de lichtschakelaar (stuurkolom ) ... dit wil zeggen als de bestuurderportier open staat ( en alleen deze ,op de andere deuren geen functie ) en het licht zijnde stadslicht ,dim of groot licht opstaat ,dat de deurschakelaar die positie van de lichtschakelaar detecteert . Er was dus blijkbaar een malfunctie tussen schakelaar licht uit en ... toch ding ding ... Wat gedaan ,de lichtschakelaar enkele tientallen keer snel aan en uit enn? ... ding ding finito ... Achteraf bekeken feitelijk niet ontdaan van alle logica ,het wagentje heeft 7 maand achteraan vochtig in een KIA garage gestaan ... dus slecht contact was de oorzaak ... Am I right or ... am I right ... Quote
Tazteam Posted December 23, 2006 Posted December 23, 2006 Wat kan techniek toch mooi zijn he En de oplossingen ozo simpel. Philip Quote
LeFouduVolant. Posted December 23, 2006 Author Posted December 23, 2006 Wat kan techniek toch mooi zijn he En de oplossingen ozo simpel. Philip ... en het menselijk brein zo effectief ... Play it again ,Sam ... Quote
Recommended Posts